Parkovací dům Katschnerka

Město Hradec Králové dostalo za celorepublikově proslulé parkování spravované firmou ISP (dříve ATOL) poměrně slušnou pokutu. Pokuta ve výši 1,5 mil. Kč mu byla udělena zejména za postup při zadávání výstavby nových parkovacích míst, který byl v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým pravomocným rozhodnutím z 22. listopadu potvrdil uložení této pokuty. Touto pokutou to však ještě nekončí. V současnosti je posuzován rovněž dodatek ke koncesní smlouvě, v němž byla uložena další pokuta ve výši 150 tis. Kč.

Už tak problémové a finančně náročné parkování na sebe nabaluje i díky bývalému vedení města další problémy. To totiž špatně postupovalo při zadávání zakázky o výstavbě nových parkovacích míst. Antimonopolní úřad na základě svého šetření konstatoval, že v šetřeném případě nejsou naplněny znaky definující koncesi a z toho důvodu se nejedná o koncesi, ale o nadlimitní veřejnou zakázku na stavební práce. Tento postup zadavatele narušil soutěžní prostředí, neboť zadavatel mohl ve správně zvoleném zadávacím řízení obdržet i nabídky dalších dodavatelů, kteří mohli nabídnout výhodnější plnění.

Podstatou koncese by v šetřeném případě mělo být zajištění služeb provozování a správy parkovacích míst a zajištění financování vybudování nových parkovacích míst pro veřejnost. Protiplnění za uvedené služby spočívá v právu koncesionáře tyto služby po určitou dobu poskytovat a brát užitky vyplývající z jejich poskytování. Základním znakem koncese je však také přenos podstatných rizik z veřejného zadavatele na koncesionáře. Úřad ve svém rozhodnutí konstatoval, že ekonomické riziko v šetřeném případě neexistuje.

Společnost Atol má na základě smlouvy zajištěnu jak úhradu nákladů a investic vkládaných do systému parkování, tak i přiměřený zisk. Koncesionář má díky smlouvě se zadavatelem zajištěnu exkluzivitu na provozování veškerých parkovacích míst v centru města, až na výjimky označené zákazem stání či zákazem zastavení. Neexistuje tedy relevantní konkurence ani rizika, která by ze zadavatele mohla přejít na koncesionáře.

Z toho vyplývá, že společnost ISP (Atol) nemá v šetřeném případě žádné ekonomické riziko, má díky smlouvě s městem zajištěnu náhradu nákladů a investic vkládaných do systému parkování a také přiměřený zisk. Samotnou kapitolou je fakt, že parkování v Hradci má provozovat ještě dlouhých 30 let. A teď, kdo by v této firmě nechtěl pracovat. Otázkou také zůstává, jestli by vzniklou škodu neměli uhradit bývalí zastupitelé, protože za chyby a pochybení se většinou platí.

zdroj: www.compet.cz / foto: www.bak.cz


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec vyhlásil soutěž na inteligentní dopravní systém. Ten v sobě bude zahrnovat řízení křižovatek, výměnu semafor…
    I když dohoda o brexitu nedopadla, britské Tesco už v Hradci dočasný exit chystá. V půlce února zavře na několik mě…
    Na horách v kraji leží vydatné zásoby sněhu: Labská bouda 215 cm, Sněžka 207 cm, Luční bouda 192 cm a Deštné v Orl.…
    Dopravní podnik navýšil počty cestujících v loňském roce o 400 tisíc na více než 37 milionů. A to i přes zrušení ob…

    9.380

    1.056

    982


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    OC Atriium

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ