Boeing na ranveji letiště

Hradecké letiště zažilo v posledních dnech takovou mediální publicitu a reklamu, kterou by si jistě rádo odpustilo. Když se před rokem o hradeckém letišti informovalo jako o vzdušném přístavu, na kterém proběhl testovací let boeingu 737 společnosti CCA, zdálo se, že letiště čeká růžová budoucnost. Skoro po roce, po provedení auditu a po provalení jistých nestandardních věcí ve vedení letiště je všechno jinak. MF Dnes získala audit, kde je nejen odpověď na otázku, proč se letišti nedaří, ale i kdo za to konkrétně může. Zprávu po ní převzala veškeré média, a tak se letiště dostalo až na televizní obrazovky jako hlavní zpráva.

Ve zprávě z auditu se uvádí, že v Leteckých službách pracovalo 15 zaměstnanců, ale členů představenstva mělo rovných 7. Například takový hradecký dopravní podnik má 430 zaměstnanců a 3 členy představenstva. To podle Mladé fronty ukazuje, kdo má z letiště prospěch. O největší rozruch se však postarala informace, kde se uvádí, že poslanec Pavel Staněk (ODS) čas od času tankoval naftu bez placení. Celkem natankoval 500 litrů.

Jak později pro Parlamentní listy vysvětlil: „Naftu jsem tankoval v roce 2010 a to 7x a toto mělo být vyúčtováno v roce 2011. Když jsem v roce 2011 tankoval po osmé a díky tomu jsem i zjistil, že stále nemám vyúčtování, abych mohl palivo zaplatit, tak jsem přestal okamžitě naftu tankovat. Po opakovaných urgencích jsem vyúčtování obdržel až v květnu a okamžitě v termínu splatnosti zaplatil. Jen pro dokreslení situace, za 496 litrů nafty jsem zaplatil téměř 14 000 Kč,“ odůvodnil tankování Pavel Staněk (ODS) pro Parlamentní listy.

Také dodal, že tankoval proto, aby vlastně ušetřil letišti za ekologickou likvidaci této nafty.

V MF Dnes se také píše, že letiště podle auditu mohlo působit jako dojná kráva jejichž někteří členové představenstva si nechali vyplácet slušné honoráře. Dále se také uvádí, že vedení letiště kromě toho nevypisovalo soutěže na zakázky a dohazovalo je rodinným či spřáteleným firmám. Ty pak letišti prodávaly služby či zboží předražené o desítky procent.

Zprávu po MF Dnes převzala i všechna další významná internetová, rozhlasová i tištěná média. Kauza letiště se objevila jako hlavní zpráva ve zprávách televize Prima a před časem také v České televizi.

Nyní má letiště obměněné vedení a do roku 2014 bude fungovat v tzv. udržovacím režimu. Po roce 2014 má přijít zlom v dalším rozvoji letiště s ohledem na vývoj situace s Integrovaným záchranným systémem ČR, jehož výstavba v areálu letiště je klíčová pro jeho další budoucí rozvoj. Dotace od města klesnou z 10-12 milionů na 4 miliony ročně. Sníží se počet zaměstnanců a bude se čekat, zda-li nepřijde nějaký investor, který by třeba chtěl po této pro letiště smutné kauze, investovat do pěkného regionálního letiště v Hradci Králové.

Nebýt totiž již bývalého ředitele Romana Zindulky, v Hradci by pravděpodobně letiště v takové podobě v jaké je dnes nefungovalo a pravděpodobně by se zde nekonala ani letecká show CIAF a další akce. Jeho snem bylo vybudovat v Hradci mezinárodní civilní letiště, ze kterého budou létat charterové lety k moři i do jiných míst.


    V městské čtvrti Slatina na okraji Hradce se bude stavět. V projektu Obytný soubor Slatina vyroste u Librantické ul. 28 rodinných domů.
    Odbagrujte si kus Malšovického stadionu. Speciální akce pro fanoušky před pondělním zápasem s Příbramí má neopakovatelný nádech. Konečně.
    Administrativní komplex o 6 podlažích s obchody v přízemí a prodejna Kauflandu. Tak v budoucnu bude vypadat prostor u křižovatky Mileta.
    Na Moravském Předměstí vyrostou další dva bytové domy. Budou se nacházet u ulic Brožíkova a Mandysova. Dětské hřiště zde zůstane.

    7.840

    858

    434





    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ