Dálnice D11 před Hradcem

Spor o pozemky, který trval neuvěřitelných 17 let snad již definitivně skončil. Do konce roku mají být pozemky farmářky Havránkové přepsány na Ředitelství silnic a dálnic. Farmářka Havránková tak letos naposledy sklidila z pole poslední úrodu a na podzim už nezasela. V příštím roce se má na pozemky vydat tým archeologů, kteří budou pátrat, jestli tam náhodou hluboko v zemi neleží něco z historie. O rok později by se měla začít stavět u Bláhovky samotná mimoúrovňová křižovatka. Začne se tedy stavět blíže k Hradci. Jeden pozemek v cestě dálnice totiž ještě čeká na rozuzlení, ten patří sestře farmářky Havránkové.

Z Ludmily Havránkové se během posledních 10 let stala mediální hvězda, která úspěšně bojovala se státem. Havránková pozemky dostala v restituci v roce 1992. O rok později stát rozhodl, že se dálnice stávají prioritní stavbou. Kolem roku 2002 tehdejší vláda rozhodla, že se D11 prodlouží až do Hradce. Havránková nabídla pozemky státu, ale ten nereagoval. Část parcel pak prodala ekologickým aktivistům za symbolické ceny. Od roku 2006 se pak rozjel teprve pravý kolotoč nabídek, směn pozemků, výměn pozemků, finančních doplatků a vyvlastňování. Vláda střídala vládu a farmářka Havránková dál vesele hospodařila na svém gruntu. Nakonec se letos v červnu rozhodla prodat státu 11 hektarů pozemků za 90 mil. Kč, s tím, že za utržené peníze nakoupí pozemky po celém kraji a Pozemkový fond jí je pak smění za pozemky, které by tvořily jediný celek. Tím se uzavírá jedna kapitola příběhu dálnice D11, z kterého se s postupem času stal bestseller.

„Můžeme říci, že celý proces směny pozemků paní Havránkové je u konce, čekáme na zápis do listu vlastnictví. V tuto chvíli je alokována částka 50 milionů korun na archeologický a geologický průzkum, které mohou na pozemcích probíhat v příštím roce,“ uvedl médiím krátce po setkání s představiteli města Hradec Králové i Královéhradeckého kraje ministr dopravy Pavel Dobeš.

„Dozvěděli jsme se od ministra Dobeše informace o dalším postupu výstavby dálnice D11, zvláště pak ty o mimoúrovňové křižovatce Kukleny, okružní křižovatce Bláhovka 1 a navazující dopravní infrastruktuře plánované ve stavbě dálnice Chýšť – Hradec Králové. Tyto stavby mají zásadní význam pro bezkolizní a kapacitní napojení jihozápadního sektoru města Hradec Králové na dálnici D11,“ prozradil hradecký primátor Zdeněk Fink.

„O dálničním sjezdu je nyní rozhodnuto po ukončených jednáních s paní Havránkovou. Napojení dálnice bude v souladu s územním rozhodnutím realizováno v prostoru Kuklen s tím, že auta budou sjíždět z mimoúrovňové nové křižovatky, tak jak je určeno platným územním plánem města,“ dodává hlavní architekt města Hradec Králové Petr Brůna.

Po ukončení archeologických prací a dalších průzkumů bude přistoupeno k dostavbě dálnice blíže ke krajské metropoli. Samotná stavba začne podle odhadu v roce 2013 či 2014 a podle odhadů ŘSD se bude finančně pohybovat kolem 1,5 mld. Kč.

Přivedením dálnice až k Hradci se zřejmě na nějaký čas D11 stane dokončenou, později se možná protáhne až k ČKD a ve výhledu daleké budoucnosti k Jaroměři. Po dokončení D11 u Hradce se prioritou stane R35, která se z Opatovic prodlouží do Holic, později k Vysokému Mýtu a dál na Olomouc. Až vybudování R35 do Holic odvede většinu tranzitní dopravy z Gočárova okruhu.


    V městské čtvrti Slatina na okraji Hradce se bude stavět. V projektu Obytný soubor Slatina vyroste u Librantické ul. 28 rodinných domů.
    Odbagrujte si kus Malšovického stadionu. Speciální akce pro fanoušky před pondělním zápasem s Příbramí má neopakovatelný nádech. Konečně.
    Administrativní komplex o 6 podlažích s obchody v přízemí a prodejna Kauflandu. Tak v budoucnu bude vypadat prostor u křižovatky Mileta.
    Na Moravském Předměstí vyrostou další dva bytové domy. Budou se nacházet u ulic Brožíkova a Mandysova. Dětské hřiště zde zůstane.

    7.840

    858

    434





    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ