Takhle už to vypadat nebude

Tuto informaci s nadšením přivítají včetně obchodníků i samotní obyvatelé a cestující MHD. Městská hromadná doprava by se na svoji obvyklou trasu kolem OD Tesco měla navrátit během následujících několika týdnů. Celý projekt ještě zdaleka nebude hotový, jen se zprovozní obě ulice. Samotné náměstí 28. října se dokončí během podzimu. Nyní práce skoro finišují, pokládají se obrubníky, potom se nanese kamenivo zpevněné cementem a celá rekonstrukce se zakončí položením živičné vrstvy silnice. Dopravní podnik bude muset také namontovat nové trolejové vedení, to staré před začátkem rekonstrukce sundal.

Tak jako na přiložené fotografii to už rozhodně vypadat nebude. Žádné červenobílé zábradlí, barevné kontejnery, neviditelný přechod, záplatované cesty s výmoly a další hrůzy. Snad jedinou stavbou, která by si po rekonstrukci celého náměstí a obou ulic také zasloužila předělat do modernější podoby je budova obchodního domu Tesco, který dnes vypadá, tak jak vypadá.

Nyní se na Dukelské třídě a S. K. Neumanna pokládají obrubníky a odvodňovací kanály, poté se začne pracovat s cementem, tyto práce komentuje Václav Pišta za společnost, která provádí rekonstrukci.

„Poté budeme pokládat kamenivo zpevněné cementem do hlavního prostoru ulice, což je v podstatě beton, který by měl zrát 28 dnů a následovat pak bude položení živičných vrstev,“ upřesňuje poslední kroky před otevřením ulic Václav Pišta.

Z jeho slov vyplývá, že během března se ulice i díky zrání betonu otevřít nestihnou, reálně se tak dá uvažovat o dubnovém termínu zprovoznění. Pokud zvážíme, že se obrubníky a další materiály položí do konce příštího týdne (tj. 17. března), poté se položí kamenivo, které bude zrát 28 dnů (tj. do 14 dubna) a teprve potom živičné vrstvy, to by mohl být týden až dva, vychází otevření ulic na konec dubna.

„Rekonstruovaný úsek je velmi dlouhý, pokud se nepohybují v první části stavby dělníci, neznamená to, že se nepohybují v části druhé,“ říká Jindřich Vedlich, který stavbu navštěvuje osobně.

Stavba se z prosincového termínu otevření protáhla hlavně kvůli neúplné dokumentaci. Stavební firma objevila ve špatném stavu netěsnící kanalizaci, muselo být přeloženo nízko položené plynové potrubí a objevilo se i nějaké historické, které nebylo v dokumentaci zaneseno.

„Složitou rekonstrukcí důležité městské tepny oprava v krajském městě neskončí. Město do budoucna počítá s obnovou navazující třídy Karla IV. a podchodu, což je spojnice se samotným historickým centrem,“ doplňuje Vedlich.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec vyhlásil soutěž na inteligentní dopravní systém. Ten v sobě bude zahrnovat řízení křižovatek, výměnu semafor…
    I když dohoda o brexitu nedopadla, britské Tesco už v Hradci dočasný exit chystá. V půlce února zavře na několik mě…
    Na horách v kraji leží vydatné zásoby sněhu: Labská bouda 215 cm, Sněžka 207 cm, Luční bouda 192 cm a Deštné v Orl.…
    Dopravní podnik navýšil počty cestujících v loňském roce o 400 tisíc na více než 37 milionů. A to i přes zrušení ob…

    9.376

    1.056

    982


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    OC Atriium

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ