Vzrušující lávka přes Orlici

Teoretik a propagátor architektury Adam Gebrian ve svém pořadu na Stream.cz, který má název Gebrian versus nějaké místo či město, vždy hodnotí různé architektonické stavby, které nejsou už od pohledu hezké, ani funkční, jsou často předražené a vůbec svým pojetím nedávají smysl. Párkrát si vybere i stavby, které mohou jít příkladem, jako v tomto případě. Tentokrát zamířil do Hradce a vybral si v loňském roce otevřenou lávku přes Orlici, která spojuje Staré město s areálem univerzity a Fakultní nemocnicí. Lávka je už od začátku hojně využívaná a toto spojení, které urychluje cestu volalo dlouho po realizaci.

„Patří sem obrovská pochvala autorům a městu, kterému se podařilo vytvořit nové propojení mezi univerzitou a městem, propojení velice populární a používané, navíc mimořádně krásné,“ říká Adam Gebrian v pořadu Gebrian vs. Hradec Králové.

Lidé mu psali, aby v Hradci zhodnotil například impozantní Terminál hromadné dopravy, který navrhl architekt Patrik Kotas. Místo autobusového terminálu si však radši vybral lávku přes Orlici, asi i kvůli tomu, že stavby Patrika Kotase v pořadu už párkrát podrobil kritice pro jejich naddimenzovanost a složitá řešení konstrukcí.

„Je velmi pěkné, že ten most je průhledný a je tady nějaký kontakt s prostředím, nad kterým jdete. Podařilo se zde oživit nejlepší mostní principy. Zároveň je to takové celé křehké a lehce namáhané a to ten most dělá příjemně vzrušujícím,“ doplňuje Gebrian.

V pořadu pochválil kromě samotné lávky, kterou vytvořili Mirko Baum a David Baroš, také sousední Studijní a vědeckou knihovnu od autorů Projektil.

„Hradec Králové je město, které je plné kvalitní architektury z první republiky a já jsem rád, že k ní v poslední době přibývají také velmi kvalitní realizace současnosti,“ hodnotí Gebrian.

Na závěr pořadu došlo i na mimořádně povedenou stavbu Terminálu hromadné dopravy, alespoň tak o ní hovoří drtivá většina obyvatel a lidí, kteří do Hradce přijedou například právě autobusem. Dokonce se na tuto stavbu měsíce od otevření jezdili dívat také architekti z Francie a Německa. Kotas s touto vizí autobusového nádraží zvítězil v soutěži 12 architektonických kanceláří, zejména pro svoji vizuální unikátnost i konceptu membránové konstrukce.

„Před terminálem jsme se na chvíli zastavili. Nic překvapivého jsme zde samozřejmě neviděli, stojí tu neuvěřitelně komplikovaná a zbytečná konstrukce připomínající letištní halu, která slouží jedinému účelu jako zastřešení pár míst pro odjezdy autobusů,“ uzavírá svůj pořad Gebrian vs. Hradec Králové.

Celý díl o Hradci si můžete pustit kliknutím na tento odkaz: Gebrian vs. Hradec Králové


    V městské čtvrti Slatina na okraji Hradce se bude stavět. V projektu Obytný soubor Slatina vyroste u Librantické ul. 28 rodinných domů.
    Odbagrujte si kus Malšovického stadionu. Speciální akce pro fanoušky před pondělním zápasem s Příbramí má neopakovatelný nádech. Konečně.
    Administrativní komplex o 6 podlažích s obchody v přízemí a prodejna Kauflandu. Tak v budoucnu bude vypadat prostor u křižovatky Mileta.
    Na Moravském Předměstí vyrostou další dva bytové domy. Budou se nacházet u ulic Brožíkova a Mandysova. Dětské hřiště zde zůstane.

    7.840

    858

    434





    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ