Vzrušující lávka přes Orlici

Teoretik a propagátor architektury Adam Gebrian ve svém pořadu na Stream.cz, který má název Gebrian versus nějaké místo či město, vždy hodnotí různé architektonické stavby, které nejsou už od pohledu hezké, ani funkční, jsou často předražené a vůbec svým pojetím nedávají smysl. Párkrát si vybere i stavby, které mohou jít příkladem, jako v tomto případě. Tentokrát zamířil do Hradce a vybral si v loňském roce otevřenou lávku přes Orlici, která spojuje Staré město s areálem univerzity a Fakultní nemocnicí. Lávka je už od začátku hojně využívaná a toto spojení, které urychluje cestu volalo dlouho po realizaci.

„Patří sem obrovská pochvala autorům a městu, kterému se podařilo vytvořit nové propojení mezi univerzitou a městem, propojení velice populární a používané, navíc mimořádně krásné,“ říká Adam Gebrian v pořadu Gebrian vs. Hradec Králové.

Lidé mu psali, aby v Hradci zhodnotil například impozantní Terminál hromadné dopravy, který navrhl architekt Patrik Kotas. Místo autobusového terminálu si však radši vybral lávku přes Orlici, asi i kvůli tomu, že stavby Patrika Kotase v pořadu už párkrát podrobil kritice pro jejich naddimenzovanost a složitá řešení konstrukcí.

„Je velmi pěkné, že ten most je průhledný a je tady nějaký kontakt s prostředím, nad kterým jdete. Podařilo se zde oživit nejlepší mostní principy. Zároveň je to takové celé křehké a lehce namáhané a to ten most dělá příjemně vzrušujícím,“ doplňuje Gebrian.

V pořadu pochválil kromě samotné lávky, kterou vytvořili Mirko Baum a David Baroš, také sousední Studijní a vědeckou knihovnu od autorů Projektil.

„Hradec Králové je město, které je plné kvalitní architektury z první republiky a já jsem rád, že k ní v poslední době přibývají také velmi kvalitní realizace současnosti,“ hodnotí Gebrian.

Na závěr pořadu došlo i na mimořádně povedenou stavbu Terminálu hromadné dopravy, alespoň tak o ní hovoří drtivá většina obyvatel a lidí, kteří do Hradce přijedou například právě autobusem. Dokonce se na tuto stavbu měsíce od otevření jezdili dívat také architekti z Francie a Německa. Kotas s touto vizí autobusového nádraží zvítězil v soutěži 12 architektonických kanceláří, zejména pro svoji vizuální unikátnost i konceptu membránové konstrukce.

„Před terminálem jsme se na chvíli zastavili. Nic překvapivého jsme zde samozřejmě neviděli, stojí tu neuvěřitelně komplikovaná a zbytečná konstrukce připomínající letištní halu, která slouží jedinému účelu jako zastřešení pár míst pro odjezdy autobusů,“ uzavírá svůj pořad Gebrian vs. Hradec Králové.

Celý díl o Hradci si můžete pustit kliknutím na tento odkaz: Gebrian vs. Hradec Králové


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V září by měl v Hradci otevřít nový sportovní areál, který vyrůstá v Třebši. Bude v něm několik hřišť, wellness, re…
    Mimořádné prázdninové zastupitelstvo se sejde 17. července kvůli stavbě fotbalové arény. Bude se schvalovat druh, r…
    Na chystané trase dvoukolejky z hlavního nádraží do Březhradu budou stát nově dva podchody pro pěší a cyklisty (Hon…
    Letošní ročník festivalu navštívilo v Hradci bezmála 25 tisíc lidí. Programu dominovali The Prodigy,…

    8.542

    968

    762


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ