Dopravní podnik plánuje nové trolejbusové tratě

Autor redakce Červen - 25 - 2013

Kloubový trolejbus DPmHK

Hradec má stoprocentní nízkopodlažnost všech svých vozů. To je unikát v celé České republice. V poslední době prošel velkou obměnou trolejbusů. Během dvou let získal zdejší dopravní podnik 31 nejmodernějších vozů z dílny plzeňské Škody Electric. Dodávka obsahovala celkem 11 nových trolejbusů v kloubovém provedení a 20 vozů v krátké verzi včetně dvou s pomocným dieselagregátem. Tyto trolejbusy mohou jezdit i tam, kde není trolejbusová trať, tedy na lince č. 1 z Nového Hradce do Kluk. V budoucnu by se trolejbusová síť mohla dále rozvíjet o nové trasy. Zatím se mluví o dvou místech.

V současné době je v Hradci pět trolejbusových linek. Nejstarší linkou je DVOJKA, která po stejné trase jezdí od roku 1949. Nejmladší linkou je ŠESTKA, ta vznikla teprve v roce 1995, kdy se zatrolejovala Pospíšilova třída.

Nyní se zdá, že současných pět linek se může v budoucnu rozrůst. Dopravní podnik ve svých úvahách plánuje přivést trolejbusy i do lokalit, kam zajíždějí dnes jen autobusy.

Dopravní podnik plánuje rozvoj trolejbusové sítě v docela velkém měřítku. Uvažuje o dvou destinacích, kam by mohla v budoucnu podívat trolejbusová doprava.

KORUNA – JUNGMANNOVA
NA BRNĚ – POD STRÁNÍ

Zejména spojení tras Koruna – Jungmannova a i dříve uvažované Alessandria – Stoletá dává dohromady skoro současnou podobu linky č. 12. Zatím není znám účel trasy Na Brně – Pod Strání, snad jen jako konečná pro některé spoje jedničky či dvojky. Provoz na Nový Hradec se zdá být v současném provozu naddimenzovaný.

„V tuto chvíli se uvažuje o trolejbusové trati Koruna – Jungmannova, potom z Brněnské třídy odbočka do Palachovy a na konečnou Pod Strání,“ prozradil před časem ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Zda se však plány zrealizují je opravdu otázkou, návrhy jsou zatím ve stádiu úvah. A od těch je v Hradci k realizaci vždy hodně daleko.

„Fakt, že všechny naše vozy jsou nízkopodlažní, už berou cestující v Hradci jako samozřejmý standard, v republikovém měřítku to ale pravidlem zdaleka není. Nabízíme celkem komfortní cestování, ale cestujících nepřibývá,“ dodává ředitel Miloslav Kulich.

Zatím poslední rozšíření trolejbusové sítě přinesla před lety dostavba trolejí mezi hlavním nádražím a novým terminálem.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Sázka je sázka. Fotbalisté Pardubic přivezli po prohře v derby hradeckým snídani. Pardubický perník hned zlepšil všem kondičku.
    Nový úsek dálnice D11 jsme projeli za 2 minuty. Hradec na tohle čekal od roku 2006. Černý Most v Praze se přiblížil na cca. 45 minut.
    Dálnice D11 u Hradce otevřela. Lidově řečeno, je to jen první vlaštovka. Dokončení celé sítě v okolí města bude ještě nejméně 15 let trvat.
    Hradec čeká tropický týden, nejtepleji bude úterý až 36 °C. Letos bylo ve městě zatím 8 tropických dnů, kdy teplota překročila 30 stupňů.

    7.777

    852

    408





    Připravujeme novou anketu...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ