Přidat na Seznam.cz



DP připravuje jízdní řád a začal dobíjet karty online přes web

3. března 2015 9:17. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, MHD

Elektrobus SOR EBN 9.5

S hradeckou MHD je spokojeno 95 procent cestujících. Údaje průzkumu spokojenosti pocházejí z roku 2014. Dopravní podnik chystá od dubna také nový jízdní řád, který byl měl vstoupit v platnost v předpokládaném termínu v sobotu 11. dubna 2015. Do něj chce zapracovat právě některé připomínky cestujících jako jsou návaznost spojů, nabídka spojů a hlavně v rozložení spojů, které mají společný úsek. Podle vyjádření DP by měl linku č. 8 vedoucí z Terminálu do Malšovic obsluhovat trolejbus s pomocným pohonem. Změny u linkového vedení se neplánují, pouze dojde k optimalizaci spojů.

Připravované zavedení MHD blíže ke Smetanovu nábřeží, po kterém místní dlouho volají, se zatím nechystá, jelikož Resslova ulice nenabízí nyní žádné vhodné místo pro vybudování zastávky.

„Obsluha Smetanova nábřeží nadále zůstává ve stejné podobě, neboť v tomto prostoru není vhodné místo pro vybudování autobusové zastávky, kterou by příslušné orgány povolily. V případě revitalizace Resslovy ulice uplatňujeme právě vybudování zastávky v této lokalitě,“ sdělil ředitel DP Miloslav Kulich.

Další změny linek se v připravovaném jízdním řádu nechystají. Kromě optimalizace spojů možná dojde i ke změně názvů zastávek, zejména s přejmenováním centra EuroCenter na Orlice Park Shopping.

„Dopravní podnik si v průzkumu spokojenosti potvrdil, že cestující i přes kvalitně provedenou informační kampaň vnímají změny zažitého stavu zpravidla negativně, což byla reakce na změny u linek č. 7, 8, 9 a 28 v roce 2013,“ doplňuje Kulich.

„Připravovaná optimalizace spojů na jednotlivých linkách se týká zejména rozložení spojů v čase tak, aby spoje různých linek, které mají souběžný úsek, se pokud možno střídaly v rozloženém intervalu,“ dodává Kulich.

Často se totiž v některých okrajových lokalitách a úsecích stává, že několik spojů jede v přibližně stejném čase, poté následuje dlouhá pauza, kdy nejede žádný spoj a za chvíli jedou linky znovu společně.

V průzkumu spokojenosti ukázal průzkum pokles u cestovní rychlosti spojů, počtu spojů ve všední dny a o víkendu a také v přesnosti a spolehlivosti MHD i návaznosti spojů.

Velmi dobře u cestujících bodovala kritéria jako informace na zastávkách, nabídka elektronického jízdného, ochota a chování řidičů, čistota a informace ve vozidlech.

Poprvé se v dotazníku objevil i dotaz na rychlost přepravy MHD, jejíž vyhodnocení slouží jako podklad pro opatření preference MHD v městském provozu.

DP od 1. března 2015 zavedl novinku v podobě dobíjení městských karet přes webové stránky. Více informací najdete na stránkách DP: On-line dobíjení městské karty


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU