Budova hlavního nádraží

Přetížený koridor z Prahy, přes Pardubice a Českou Třebovou dál na Moravu je prý kapacitně vyčerpaný. S příchodem soukromých dopravců výrazně zhoustl počet spojů na této trase a například nákladní doprava jezdí skoro výhradně v noci. Podle zprávy MF Dnes, která situaci mapovala, se začíná vážně uvažovat i o druhé koleji z Velkého Oseku, přes Hradec až do Chocně.

Tento plán by mohl ulehčit koridoru na trase přes Pardubice a zároveň přinést pro dopravce novou možnost k přímému propojení moravských měst (Brna, Ostravy, Olomouce) s Hradcem Králové. Ideálně by to vypadalo tak, že by se vedení některých spojů přesunulo na severní větev koridoru vedoucího právě přes Hradec.

Na koridoru se totiž díky hustému provozu dálkových vlaků musí omezovat regionální doprava a některé stanice a zastávky nemají tak dobré spojení jako v minulosti. Například přes Choceň jezdí vlaky zhruba v průměru jeden do pěti minut. Vložit do tohoto času ještě regionální spoje natož nákladní vlaky je velký problém.

A poptávka po dalších vlacích na tomto koridoru dále roste.

Výstavba severního koridoru z Chocně přes Hradec do Velkého Oseku, kde by se napojil na trať směr Nymburk, Poděbrady a Praha je ve stádiu studie proveditelnosti. Jednalo by se zřejmě o nejefektivnější variantu jak odlehčit dopravě a zároveň přinést nové varianty cestování pro dopravce.

Ti by tak mohli využít úplně novou možnost přímého spojení s Hradcem Králové po koridorové trati. Dálkové vlaky ať už Českých drah, RegioJetu či Leo Expressu tak budou moct nabídnout cestujícím nové trasy. Z Chocně by se napojili na novou dvoukolejnou trať přes Týniště nad Orlicí, dále na hlavní vlakové nádraží do Hradce Králové a pak by trať pokračovala přes Chlumec nad Cidlinou až do Velkého Oseku, kde by se napojila na již dvoukolejnou trať přes Poděbrady, Nymburk a Lysou nad Labem do Prahy, případně pak přímo na Ústí nad Labem.

Spojení z Prahy, přes středočeské lázně Poděbrady i Nymburk a Hradec by mohlo být pro dopravce velmi atraktivní i za cenu o něco málo delší jízdy. Hradec by tím tak navíc získal rychlé železniční spojení bez přestupu v Pardubicích s Prahou i Moravou.

Nyní je ve vysokém stádiu rozpracovanosti pokračování dvoukolejky z Opatovic směr Hradec, výstavba by se měla rozeběhnout do dvou let. Spolu s výstavbou se řeší i rozšíření podjezdu na Kukleny o jeden pruh navíc.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Na Stavbu roku 2017 jsou z Hradce přihlášeni objekt Auparku a přestavba Galerie moderního umění na Velkém náměstí. Vyhlášení bude v říjnu.
    Začala 6denní výluka na trati 020 Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou. Všechny vlaky nahradí autobusy. Je potřeba po čase opravit koleje.
    Velký den D11 pro veřejnost chystají silničáři na 29. července u sjezdu Kukleny. Brzy otevřený 2,5 km úsek si můžete projet třeba na kole.
    Na Velké náměstí zavítá MHD. Město zřídí tzv. Zelenou linku zdarma, která objede centrum a vrátí se na náměstí. Linku pojede elektrobus.

    7.744

    836

    388




    Miniaplikace

    Hlasujte i pro více odpovědí. Do konce zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ