Budova hlavního nádraží

Přetížený koridor z Prahy, přes Pardubice a Českou Třebovou dál na Moravu je prý kapacitně vyčerpaný. S příchodem soukromých dopravců výrazně zhoustl počet spojů na této trase a například nákladní doprava jezdí skoro výhradně v noci. Podle zprávy MF Dnes, která situaci mapovala, se začíná vážně uvažovat i o druhé koleji z Velkého Oseku, přes Hradec až do Chocně.

Tento plán by mohl ulehčit koridoru na trase přes Pardubice a zároveň přinést pro dopravce novou možnost k přímému propojení moravských měst (Brna, Ostravy, Olomouce) s Hradcem Králové. Ideálně by to vypadalo tak, že by se vedení některých spojů přesunulo na severní větev koridoru vedoucího právě přes Hradec.

Na koridoru se totiž díky hustému provozu dálkových vlaků musí omezovat regionální doprava a některé stanice a zastávky nemají tak dobré spojení jako v minulosti. Například přes Choceň jezdí vlaky zhruba v průměru jeden do pěti minut. Vložit do tohoto času ještě regionální spoje natož nákladní vlaky je velký problém.

A poptávka po dalších vlacích na tomto koridoru dále roste.

Výstavba severního koridoru z Chocně přes Hradec do Velkého Oseku, kde by se napojil na trať směr Nymburk, Poděbrady a Praha je ve stádiu studie proveditelnosti. Jednalo by se zřejmě o nejefektivnější variantu jak odlehčit dopravě a zároveň přinést nové varianty cestování pro dopravce.

Ti by tak mohli využít úplně novou možnost přímého spojení s Hradcem Králové po koridorové trati. Dálkové vlaky ať už Českých drah, RegioJetu či Leo Expressu tak budou moct nabídnout cestujícím nové trasy. Z Chocně by se napojili na novou dvoukolejnou trať přes Týniště nad Orlicí, dále na hlavní vlakové nádraží do Hradce Králové a pak by trať pokračovala přes Chlumec nad Cidlinou až do Velkého Oseku, kde by se napojila na již dvoukolejnou trať přes Poděbrady, Nymburk a Lysou nad Labem do Prahy, případně pak přímo na Ústí nad Labem.

Spojení z Prahy, přes středočeské lázně Poděbrady i Nymburk a Hradec by mohlo být pro dopravce velmi atraktivní i za cenu o něco málo delší jízdy. Hradec by tím tak navíc získal rychlé železniční spojení bez přestupu v Pardubicích s Prahou i Moravou.

Nyní je ve vysokém stádiu rozpracovanosti pokračování dvoukolejky z Opatovic směr Hradec, výstavba by se měla rozeběhnout do dvou let. Spolu s výstavbou se řeší i rozšíření podjezdu na Kukleny o jeden pruh navíc.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec si připomene SRPEN 68 happeningem od 18:30 hod. na Masarykově náměstí, který pořádá univerzita. V průběhu ha…
    V Hradci už se vše chystá na zahájení 17. ročníku Hip Hop Kempu, největšího žánrového festivalu ve střední Evropě.…
    Meteorologové hodnotí červenec v kraji jako teplotně nadnormální a srážkově podnormální. Odchylka od normálu 1961-1…
    Všechny vlaky na trati na Prahu jsou až do 9. září nahrazeny autobusy. Na trati probíhá plánovaná železniční výluka…

    8.714

    978

    810


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ