..

Budova hlavního nádraží

Přetížený koridor z Prahy, přes Pardubice a Českou Třebovou dál na Moravu je prý kapacitně vyčerpaný. S příchodem soukromých dopravců výrazně zhoustl počet spojů na této trase a například nákladní doprava jezdí skoro výhradně v noci. Podle zprávy MF Dnes, která situaci mapovala, se začíná vážně uvažovat i o druhé koleji z Velkého Oseku, přes Hradec až do Chocně.

Tento plán by mohl ulehčit koridoru na trase přes Pardubice a zároveň přinést pro dopravce novou možnost k přímému propojení moravských měst (Brna, Ostravy, Olomouce) s Hradcem Králové. Ideálně by to vypadalo tak, že by se vedení některých spojů přesunulo na severní větev koridoru vedoucího právě přes Hradec.

Na koridoru se totiž díky hustému provozu dálkových vlaků musí omezovat regionální doprava a některé stanice a zastávky nemají tak dobré spojení jako v minulosti. Například přes Choceň jezdí vlaky zhruba v průměru jeden do pěti minut. Vložit do tohoto času ještě regionální spoje natož nákladní vlaky je velký problém.

A poptávka po dalších vlacích na tomto koridoru dále roste.

Výstavba severního koridoru z Chocně přes Hradec do Velkého Oseku, kde by se napojil na trať směr Nymburk, Poděbrady a Praha je ve stádiu studie proveditelnosti. Jednalo by se zřejmě o nejefektivnější variantu jak odlehčit dopravě a zároveň přinést nové varianty cestování pro dopravce.

Ti by tak mohli využít úplně novou možnost přímého spojení s Hradcem Králové po koridorové trati. Dálkové vlaky ať už Českých drah, RegioJetu či Leo Expressu tak budou moct nabídnout cestujícím nové trasy. Z Chocně by se napojili na novou dvoukolejnou trať přes Týniště nad Orlicí, dále na hlavní vlakové nádraží do Hradce Králové a pak by trať pokračovala přes Chlumec nad Cidlinou až do Velkého Oseku, kde by se napojila na již dvoukolejnou trať přes Poděbrady, Nymburk a Lysou nad Labem do Prahy, případně pak přímo na Ústí nad Labem.

Spojení z Prahy, přes středočeské lázně Poděbrady i Nymburk a Hradec by mohlo být pro dopravce velmi atraktivní i za cenu o něco málo delší jízdy. Hradec by tím tak navíc získal rychlé železniční spojení bez přestupu v Pardubicích s Prahou i Moravou.

Nyní je ve vysokém stádiu rozpracovanosti pokračování dvoukolejky z Opatovic směr Hradec, výstavba by se měla rozeběhnout do dvou let. Spolu s výstavbou se řeší i rozšíření podjezdu na Kukleny o jeden pruh navíc.


    DEJTE NÁM LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Nový sportovní areál Sportpark Hit v Třebši postupně roste. Propojí ho i nová lávka přes vodní příkop od zastávky MHD Hvězda.
    85 volebních okrsků otevřelo v Hradci Králové. Nejvíce jich je na jednom místě v ZŠ Mandysova (6) a ZŠ Bezručova (5).
    Hradec chce vyjmout úseky D11 HK - Sedlice a D35 Sedl. - Opatovice z poplatků dálniční sítě. Trasa má ulevit dopravě jako přirozený obchvat.
    Podchod v Buzulucké u Šimkových sadů prochází opravou. Nevzhledný přístřešek dostává nový vzhled. Nové budou postupně další tři.

    .



    98 %

    97 %

    97 %

    96 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    92 %

    90 %

    88 %

    87 %


    Digitální planetárium (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 3 %)

    Nové Kukleny (- 1 %)

    Univerzita Karlova (+ 1 %)

    Žižkovy sady (- 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 3 %)

    Jižní spojka (+ 4 %)

    Klinika čínské medicíny (+ 2 %)

    Západní město (+ 6 %)

    Nový most přes Orlici (+ 3 %)

    Další projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ