Žirafy

Přímým vlakem z Hradce až k bráně Zoologické zahrady. Takový záměr představili zástupci města Dvůr Králové nad Labem na prezentační jízdě. Jejím cílem bylo podpořit myšlenku elektrifikace železniční tratě v úseku Jaroměř – Dvůr Králové a také začlenění a zprovoznění stávající železniční vlečky, jako plnohodnotné tratě SŽDC, právě za účelem osobní železniční dopravy do centra města.

„Cílem tohoto nadregionálního dopravního záměru je dopravit cestující bez přestupu za 51 minut vlakem z Pardubic přes Hradec Králové až do centra Dvora Králové nad Labem a nabídnout jim tak příjemnou a pohodlnou formu osobní železniční dopravy za turistickými atraktivitami jako Kuks či zoo, a to ze všech koutů České republiky,“ sdělil starosta města Jan Jarolím.

Pro podporu projektu se během prezentační jízdy vyslovili dopravní odborníci nejen ze SŽDC, OREDO a OSNADO či zástupci Královéhradeckého kraje a společnosti ČEZ, ale také pozvaní politici v čele se senátorem Petrem Bratským nebo poslankyní Martinou Berdychovou.

„Nyní je třeba, aby město nechalo zpracovat studii proveditelnosti na výstavbu terminálu a od společnosti ČEZ získalo pozemky, na nichž bude terminál stát. SŽDC zase nechá zpracovat studii proveditelnosti nadregionálního dopravního záměru, k němuž zavedení dopravy do centra Dvora Králové nad Labem po vlečce o délce zhruba 3,5 kilometru patří,“ podotkl Nasik Kiriakovský, zastupitel města pověřený tímto projektem.

Železniční stanice je od Dvora poměrně vzdálena a cestující sem dopravují autobusy místní MHD. V případě nového projektu bude vytvořena trojice zastávek – Dvůr Králové/Terminál, Dvůr Králové/ZOO a Dvůr Králové/Lipnice, poté se vlak napojí na stávající trať a bude pokračovat do Jaroměře, Hradce až do Pardubic.

„I díky novým zastávkám v blízkosti zoo, potažmo Tyršova koupaliště, a v Lipnici by vlak mohl částečně nahradit autobusové spoje MHD na linkách k nádraží a do Lipnice. To by zase výrazně snížilo náklady města vynaložené na městskou hromadnou dopravu,“ vysvětlil Nasik Kiriakovský, který věří tomu, že do centra Dvora Králové nad Labem by vlaky mohly začít jezdit již na konci roku 2020.

Projekt zavedení železniční dopravy do centra Dvora Králové nad Labem není v historii města ojedinělý, podobné pokusy proběhly již na začátku 20. století.

ZOO ročně navštíví přibližně půl milionu návštěvníků, díky nové trati bez složitých přestupů, by se tak mohla návštěvnost ještě zvýšit a byla by to tak alternativa k automobilové dopravě, navíc děti jízdu vlakem milují. Vlak by stavěl v sousedství místního koupaliště a ZOO. Ta by musela vybudovat ještě nový zadní chod pro příchozí od vlaku.

Pokud projekt vyjde, znamenalo by to, že úsek trati z centra Dvora až do Jaroměře projde elektrifikací, vlaky Regiopanter z Pardubic pojedou přes Hradec až na konečnou do Dvora. Vlečka má délku 3,5 km a nyní po ní jezdí hlavně nákladní vlaky, musela by tak nejprve projít celkovou rekonstrukcí.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Všechny vlaky na trati na Prahu jsou až do 9. září nahrazeny autobusy. Na trati probíhá plánovaná železniční výluka…
    Vypozorovali jsme, že od té doby, co se parkoviště u zimního stadionu stalo placené, tam parkují nejčastěji už jen…
    V anketě Stavby století (1918-2018), ve které může veřejnost hlasovat do 15. září, má Hradec dva kandidáty. Mezi st…
    Na Pod Strání pokračuje výstavba nové trolejbusové trati, která by měla začít sloužit na podzim. Stožáry jsou v úse…

    8.692

    978

    806


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ