Žirafy

Přímým vlakem z Hradce až k bráně Zoologické zahrady. Takový záměr představili zástupci města Dvůr Králové nad Labem na prezentační jízdě. Jejím cílem bylo podpořit myšlenku elektrifikace železniční tratě v úseku Jaroměř – Dvůr Králové a také začlenění a zprovoznění stávající železniční vlečky, jako plnohodnotné tratě SŽDC, právě za účelem osobní železniční dopravy do centra města.

„Cílem tohoto nadregionálního dopravního záměru je dopravit cestující bez přestupu za 51 minut vlakem z Pardubic přes Hradec Králové až do centra Dvora Králové nad Labem a nabídnout jim tak příjemnou a pohodlnou formu osobní železniční dopravy za turistickými atraktivitami jako Kuks či zoo, a to ze všech koutů České republiky,“ sdělil starosta města Jan Jarolím.

Pro podporu projektu se během prezentační jízdy vyslovili dopravní odborníci nejen ze SŽDC, OREDO a OSNADO či zástupci Královéhradeckého kraje a společnosti ČEZ, ale také pozvaní politici v čele se senátorem Petrem Bratským nebo poslankyní Martinou Berdychovou.

„Nyní je třeba, aby město nechalo zpracovat studii proveditelnosti na výstavbu terminálu a od společnosti ČEZ získalo pozemky, na nichž bude terminál stát. SŽDC zase nechá zpracovat studii proveditelnosti nadregionálního dopravního záměru, k němuž zavedení dopravy do centra Dvora Králové nad Labem po vlečce o délce zhruba 3,5 kilometru patří,“ podotkl Nasik Kiriakovský, zastupitel města pověřený tímto projektem.

Železniční stanice je od Dvora poměrně vzdálena a cestující sem dopravují autobusy místní MHD. V případě nového projektu bude vytvořena trojice zastávek – Dvůr Králové/Terminál, Dvůr Králové/ZOO a Dvůr Králové/Lipnice, poté se vlak napojí na stávající trať a bude pokračovat do Jaroměře, Hradce až do Pardubic.

„I díky novým zastávkám v blízkosti zoo, potažmo Tyršova koupaliště, a v Lipnici by vlak mohl částečně nahradit autobusové spoje MHD na linkách k nádraží a do Lipnice. To by zase výrazně snížilo náklady města vynaložené na městskou hromadnou dopravu,“ vysvětlil Nasik Kiriakovský, který věří tomu, že do centra Dvora Králové nad Labem by vlaky mohly začít jezdit již na konci roku 2020.

Projekt zavedení železniční dopravy do centra Dvora Králové nad Labem není v historii města ojedinělý, podobné pokusy proběhly již na začátku 20. století.

ZOO ročně navštíví přibližně půl milionu návštěvníků, díky nové trati bez složitých přestupů, by se tak mohla návštěvnost ještě zvýšit a byla by to tak alternativa k automobilové dopravě, navíc děti jízdu vlakem milují. Vlak by stavěl v sousedství místního koupaliště a ZOO. Ta by musela vybudovat ještě nový zadní chod pro příchozí od vlaku.

Pokud projekt vyjde, znamenalo by to, že úsek trati z centra Dvora až do Jaroměře projde elektrifikací, vlaky Regiopanter z Pardubic pojedou přes Hradec až na konečnou do Dvora. Vlečka má délku 3,5 km a nyní po ní jezdí hlavně nákladní vlaky, musela by tak nejprve projít celkovou rekonstrukcí.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Na Stavbu roku 2017 jsou z Hradce přihlášeni objekt Auparku a přestavba Galerie moderního umění na Velkém náměstí. Vyhlášení bude v říjnu.
    Začala 6denní výluka na trati 020 Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou. Všechny vlaky nahradí autobusy. Je potřeba po čase opravit koleje.
    Velký den D11 pro veřejnost chystají silničáři na 29. července u sjezdu Kukleny. Brzy otevřený 2,5 km úsek si můžete projet třeba na kole.
    Na Velké náměstí zavítá MHD. Město zřídí tzv. Zelenou linku zdarma, která objede centrum a vrátí se na náměstí. Linku pojede elektrobus.

    7.744

    836

    388




    Miniaplikace

    Hlasujte i pro více odpovědí. Do konce zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ