D35 u Opatovic

Několikaměsíční vyjednávání Ministerstva dopravy, životního prostředí a zástupců Úřadu vlády skončilo úspěšně. Evropská komise potvrdila seznam 10 prioritních dopravních staveb, z toho dvě investice se dotýkají přímo Hradecka. Jedná se o pokračování D11 do Smiřic a také výstavby D35 na Vysoké Mýto. Bez kladného stanoviska EK by výstavba dálnic nabrala několikaleté zpoždění.

„Rozhodnutí Evropské komise po několikaměsíčním vyjednávání si vážíme. Zachránili jsme stavby, které máme připravené k výstavbě a které mají přímý vliv na občany po celé republice. Můžeme tak pokračovat ve výstavbě dalších více než 120 kilometrů našich silnic a zapojit do nich dál evropské peníze,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

„Dopravní situace v plánovaných úsecích staveb už je natolik krizová, že by případné zdržení o tři a více let nebylo akceptovatelné,“ vyjádřil se náměstek hejtmana pardubického kraje Roman Línek.

Nyní je ještě nutné, aby český parlament urychleně schválil novelu o EIA, což je podmínkou. Podle plánů ministerstva dopravy se očekává, že tyto stavby získají na podzim stavební povolení a v příštím roce na klíčové stavby vyjedou stavební stroje.

„Součástí té dohody je, že na všechny tyto stavby budou použity evropské fondy, a že to Evropská komise nebude zpětně žádným způsobem zpochybňovat,“ poznamenal premiér Bohuslav Sobotka.

Existuje také celá řada nových staveb, u kterých se posudek EIA již nemusí opakovat nebo řešit zrychlený proces, proto je možné je letos nebo příští rok zahájit. To se týká například stavby D11 Smiřice – Jaroměř.

„Při přípravě nového zákona o EIA se zapomnělo na to, že je tu spousta staveb, které mají platné hodnocení vlivu na životní prostředí, a tím tak i povolení ke stavbě. Jsem velmi rád, že se po několika měsících usilovné práce povedlo vyjednat výjimku a může se začít se stavbou dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic či D35 z Opatovic do Ostrova,“ uvedl europoslanec Tomáš Zdechovský.

Vládní seznam prioritních staveb (124,4 km silnic)

D35 / Opatovice nad Labem – Časy – Ostrov (25,8 km)
D11 / Hradec Králové-Kukleny – Smiřice (15,2 km)

D3 Obchvat Českých Budějovic
D6 – obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice
D48 Frýdek Místek – obchvat (8,6 km)
D49 Hulín – Fryšták (17,3 km)
D55 Otrokovice obchvat JV (3,1 km)
I/11 Ostrava, prodloužená Rudná (6,5 km)
D1 Říkovice – Přerov (10,1 km)
Modernizace železniční trati Sudoměřice – Votice

Dálnice D11 z Hradce přes Smiřice až do Jaroměře by tak mohla být hotova do několika let, citelně by se tak ulevilo přetížené silnici I/33, na které jsou často vážné dopravní nehody.

Dobrou zprávou je i pokračování D35 z Opatovic, silnice po dokončení odvede podstatnou část tranzitní dopravy z Hradce, uleví se jak Moravskému Předměstí, tak jižní části Gočárova okruhu. Kolony aut zde stojí jak dopoledne, tak odpoledne.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Křižovatka Mileta bude v současné podobě strašit dál. Nebýt podivných spolků, které se pořád proti něčemu odvolávají, žilo by se tu líp.
    Už jen zhruba 3 měsíce dělí Hradec od otevření D11 u Kuklen. Spojí se tak plnohodnotně obě metropole. Na Černý Most to bude přesně 90 km.
    Od února 2018 by měla vyjet do čtvrti Plachta nová trolejbusová linka. Ta má zatím pracovní označení 21. Interval by měl být cca. 15 minut.
    Ministr zahraničí Zaorálek před několika dny navštívil Hradec... Nevěděli jsme, že Hradec je už v cizině, ale nebylo by to vůbec špatné.

    7.544

    815

    358




    Miniaplikace

    Hlasujte i pro více odpovědí. Do konce zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ