Přidat na Seznam.cz



Nudíme se v Hradci? Reklama pardubickému zámku pomohla

23. ledna 2017 15:40. /Autor ~ REDAKCE / # 3 MIN. / AKTUALITY

Třída Míru v pozadí s budovou Magnum v Pardubicích

Reklama „Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!!!“ vyvolala v loňském roce bouřlivé reakce. Informovala o ní celostátní média, dostalo se jí pozornosti v hlavním vysílacím čase televizních stanic a zůstane takřka marketingovým příkladem, jak z komára udělat velblouda. Snad i díky ní navštívilo zámek o 18 tisíc lidí více, celkem 110 tisíc návštěvníků.

I když ředitel muzea děkuje hlavně obyvatelům Pardubic, přiznává, že reklama zámku dost pomohla. Mnoho lidí v republice ba i v Hradci netušilo, že Pardubice mají zámek. Jejich největší památka byla donedávna Kunětická hora. Možná by toto tajemství zůstalo skryto, nebýt reklamy.

„Jsem přesvědčený, že za to vděčíme především obyvatelům Pardubic, kteří nám fandí a pravidelně se vracejí. Samozřejmě, že letos táhly novinky, zbrusu nové expozice, kvalitní výstavy a rozličné kulturní akce divadelním festivalem počínaje a sportem konče,“ říká ředitel Východočeského muzea v Pardubicích Tomáš Libánek, který bydlí v Hradci.

Dobře mířená reklama na citlivé místo, pokud dotyčný zná místní poměry, je vždy trefa do černého. Navíc po komedii hradeckého magistrátu, který se proti výroku nejprve ohradil hloupým tvrzením „že v Hradci se rozhodně nenudíme“, později zkoumal zda trolejbusy s touto reklamou jsou etické a zda je nemá zakázat, načež dopravní podnik přiznal, že vozidla mají „poruchu“ a stojí v depu. A pardubický zámek tak raději reklamu stáhl.

Hradec měl reklamu využít ve svůj prospěch a vtipně reagovat, místo toho si vedení města uřízlo celostátní ostudu, když na žert zareagovalo podrážděně. Hradec to ostatně už Pardubicím vrátil i s úroky v hokejových derby. A jak čtenáři poznamenali, hodilo by se při cestě na zámek pod značku Pardubice připojit ceduli „Tady začíná venkov“.

I tak ale Východočeské muzeum v Pardubicích v loňském roce přivítalo více než 110 tisíc návštěvníků. Výstavy a další program v kulisách pardubického renesančního zámku tak navštívilo o 18 tisíc lidí více než v roce 2015.

„Muzeum zároveň propagaci zaměřilo na to, aby se lidé v celé republice dozvěděli o jedinečné národní kulturní památce Zámek Pardubice, což přispělo ke zvýšení renomé objektu jako turistické destinace,“ píše citlivě pardubický zámek.

„Snažíme se o kvalitní marketing a reklamu napříč všemi tématy, kterým se věnujeme. Naším úkolem je snoubit prezentaci zámku s propagací významného muzea, tedy odbornou práci a péči o naše kulturní dědictví. Pardubický zámek je překrásná a zcela unikátní památka,“ konstatuje vedoucí úseku prezentace a služeb Kateřina Procházková.

„Úkolem reklamy je zaujmout. Dopravní podnik, který reklamu přijal, na ni neshledal nic závadného, proto ji umístil. Dostal zaplaceno a Pardubice obohatily naši kasu. Reklama splnila účel. Lidé se bavili na obou stranách a vymýšleli možnou, stejně vtipnou odvetu. Ovšem Hradec se zachoval jako malé uražené děcko a reklamu zakázal. Rozhodnutí o odstranění reklamy způsobilo, že zámek získal zdarma další propagaci v hodnotě stovek tisíc v dalších médiích a celá republika se dozvídá, že Pardubice mají krásný zámek, který stojí za návštěvu,“ napsal k reklamě hradecký zastupitel Pavel Marek (ANO).

Od té doby se na trolejbusech objevila znovu reklama na Zámek Pardubice, ale už s jiným nekonfliktním sloganem. Dále se zde objevuje například reklama na pardubické obchodní centrum, stejně tak po Pardubicích jsou k vidění billboardy na hradecké Futurum či Aupark.

„Rivalita mezi dvěma sousedními městy je skvělým turistickým artiklem, na kterém by obě města mohla jen získávat,“ dodává Marek.

Primátoři Hradce a Pardubic si něco šeptají

Vzájemná rivalita dnes žije hlavně ve sportu, v médiích a na sociálních sítích. Nakonec pro Hradečáka budou asi Pardubice tím posledním místem, kam by se jel podívat. I když oba primátoři si dle poslední lednové fotky spolu něco důvěrného špitají.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU