Nám. 28. října v pozadí s OD Tesco

Z Dukelské třídy a S. K. Neumanna vedoucí od nádraží k obchodnímu domu Tesco zmizelo několik obchodů. Otevřeli své prodejny v nedalekém Auparku. Ulice tak lemují nově prázdné výlohy. Alespoň do té doby, než se časem zaplní novými obchody. Zatímco se očekávalo, že to postihne spíše Gočárovu třídu, nestalo se tak, tady už skoro žádné obchody nejsou dávno.

Prázdné místo je tak po prodejnách mobilních operátorů Vodafone a O2. Na rohu náměstí 28. října sídlila banka mBank, která také přešla do Auparku. Naproti Atriu pak vedle restaurace Gurmán byla prodejna Galex. Ta je nově pod značkou Kara přestěhována také.

Kromě těchto vyjmenovaných se zde nacházejí i další prázdné obchodní plochy. Z těch co zde naopak zůstali to jsou třeba Air Bank, T-Mobile, Raiffeisenbank, Fokus Optik či Ara Shoes.

Podle počtů osob projde denně po Dukelské třídě a S. K. Neumanna nejvíce lidí ve městě. Jsou to tak hlavní pěší tepny. Zhruba 15 až 20 tisíc lidí za den, možná ještě více.

Tomu odpovídají také pronájmy přilehlých nemovitostí, které se pohybují u středně velkého obchodního prostoru prý až mezi 20 a 30 tisíci Kč měsíčně. Budeme sledovat zda se časem prázdné atraktivní prostory zaplní.

S problémem prázdných obchodů se potýká dlouhodobě také Gočárova třída, zde se město neúspěšně pokoušelo pronajmout obchodní plochy až muselo slevit na nejnižší možnou částku, která by potencionální zájemce už měla oslovit. Ta bude garantována po dobu dvou let.

Radnice by zde chtěla mít určitý mix obchodů, který by byl do tohoto místa vhodný a pro lidi v okolí zajímavý.

Nakonec na Gočárově třídě zůstala prodejna Baťa, u které se očekávalo, že by mohla přesídlit, jelikož se její prodejny nacházejí hlavně v obchodních centrech.

Určitým hendikepem může být, že na Gočárově třídě vůbec není možné alespoň na nějakou dobu zaparkovat a zajít hned do obchodu. Přitom místa je tu ještě mnoho a chodníky jsou široké. Oproti sousední Dukelské třídě a S. K. Neumanna je tu však dost podstatný rozdíl, Gočárova třída není tou hlavní pěší tepnou jako spíše tepnou aut.

Město sice plánuje zklidnění Gočárovy třídy, ale to až po zprovoznění Jižní spojky.

Pokud by se Gočárova třída nějak upravila a podél ulice by vznikla i podélná místa, jistě by to bulváru pomohlo. Bylo by také jistě moudré zavést v parkovacím systému prvních 15-20 minut zdarma.

V posledních letech se ve městě zabydlel například kavárenský řetězec CrossCafé, který je v Hradci už na 4 místech v ulicích. A není sám, útulné kavárny jsou v poslední době v Hradci celkem populární. Město by se mělo pokoušet do svých obchodních prostor lákat zajímavější prodejny než obchody typu prodejen ponožek a nití.

Že je v ulicích prázdno je možná jen optický dojem, ostatně celý Hradec potkáte často ve Futuru.

Dělá město dost pro to, aby to v ulicích více žilo, je zde vhodný mix obchodů, nebo se ulice i centrum vylidňují? Co by tomu pomohlo? Vaše tipy a diskutovat můžete pod příspěvkem na Facebooku.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Na Stavbu roku 2017 jsou z Hradce přihlášeni objekt Auparku a přestavba Galerie moderního umění na Velkém náměstí. Vyhlášení bude v říjnu.
    Začala 6denní výluka na trati 020 Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou. Všechny vlaky nahradí autobusy. Je potřeba po čase opravit koleje.
    Velký den D11 pro veřejnost chystají silničáři na 29. července u sjezdu Kukleny. Brzy otevřený 2,5 km úsek si můžete projet třeba na kole.
    Na Velké náměstí zavítá MHD. Město zřídí tzv. Zelenou linku zdarma, která objede centrum a vrátí se na náměstí. Linku pojede elektrobus.

    7.720

    838

    384




    Miniaplikace

    Hlasujte i pro více odpovědí. Do konce zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ