Železniční memorandum ke dvoukolejce na Pardubice

Autor redakce Březen - 14 - 2017

Dvoukolejka v Opatovicích

Společné memorandum k realizaci projektu modernizace železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi odsouhlasila Rada Královéhradeckého kraje. Cílem memoranda je především vyjádření podpory k urychlené realizaci dvoukolejného provozu daného železničního úseku, po kterém týdně projede až 42 tisíc cestujících.

„Královéhradecký kraj podporuje modernizaci a dokončení zdvoukolejnění celého úseku tratě, která bude nejenom pro obyvatele Královéhradeckého kraje znamenat zkrácení jízdní doby, díky zvýšení rychlosti, ale především zvýšení kapacity a efektivity provozu železniční dopravy,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Podobu memoranda nyní odsouhlasila krajská rada a bude jej schvalovat ještě krajské zastupitelstvo. Kromě hejtmana Jiřího Štěpána by jej měl svým podpisem stvrdit i hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, primátor města Hradce Králové Zdeněk Fink a primátor města Pardubic Martin Charvát.

Cílem memoranda je vyjádření podpory k urychlené realizaci investičního záměru Správy železniční dopravní cesty. „Plánované zdvoukolejnění povede k větší stabilitě jízdního řádu, odstraní se jím křižování vlaků a vlakové soupravy budou navíc moci využívat celý svůj rychlostní potenciál. Na trati jsou nasazeny nejmodernější dynamické elektrické nízkopodlažní jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Této rychlosti však nemohou v celém úseku tratě nyní soupravy využívat,“ popsal Martin Červíček, první náměstek hejtmana pro dopravu.

I přestože většina tratě leží na území Pardubického kraje, je úsek Hradec Králové – Pardubice podle počtu přepravených cestujících nejsilnějším traťovým úsekem v Královéhradeckém kraji. Trať napojuje krajské město Hradec Králové na první tranzitní koridor. V pracovní den dosahují denní průměry přes 6,5 tisíc, o víkendech pak přes 5 tisíc přepravených cestujících. Celkem se tedy za týden v tomto úseku přepraví zhruba 42,5 tisíce cestujících.

Podle kategorizace železničních tratí Královéhradeckého kraje je trať v úseku Hradec Králové – Pardubice páteřní železniční tratí první kategorie. V tomto úseku je v pracovní dny provozováno 37 párů vlaků, obdobný počet je provozován i o víkendu. Královéhradecký a Pardubický kraj objednává v tomto úseku vlaky kategorie „osobní“ a „spěšný“, Ministerstvo dopravy objednává vlaky kategorie „rychlík“.

Železniční trať mezi Hradcem Králové a Pardubicemi byla zprovozněna v roce 1857. Od roku 1965, kdy byla trať elektrifikována, na ní ale nebyl proveden žádný významnější konstrukční zásah. Dopravní kapacita stávající železniční tratě je tudíž vyčerpána a jednotlivé prvky jsou na hranici životnosti.



    Přidejte si naše stránky na Facebook, děkujeme :-)

    Nový úsek dálnice D11 jsme projeli za 2 minuty. Hradec na tohle čekal od roku 2006. Černý Most v Praze se přiblížil na cca. 45 minut.
    Dálnice D11 u Hradce otevřela. Lidově řečeno, je to jen první vlaštovka. Dokončení celé sítě v okolí města bude ještě nejméně 15 let trvat.
    Hradec čeká tropický týden, nejtepleji bude úterý až 36 °C. Letos bylo ve městě zatím 8 tropických dnů, kdy teplota překročila 30 stupňů.
    Dálnice D11 se od Kuklen pro motoristy otevře v pondělí 21. srpna. Končí tak jedna kapitola, která měla 15 ministrů a jednu farmářku.

    7.774

    850

    408





    Připravujeme novou anketu...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ