Vlak na nádraží v Hradci Králové čeká na odjezd / Foto: HKCITY

Jednomyslnou shodu přineslo jednání vedení Královéhradeckého kraje se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a Českých drah (ČD). Cílem jednání bylo zjistit požadavky na úpravy železniční infrastruktury v regionu, které budou nutné pro zrychlení krajské vlakové dopravy. Ta je dnes na mnoha místech značně pomalá a nemůže konkurovat silniční dopravě.

„Pro Královéhradecký kraj je prioritou zvýšit rychlost vlaků a zajistit co nejplynulejší železniční dopravu ve všech klíčových místech regionu. K tomu je nutné komplexně upravit železniční infrastrukturu a dokončit projekty na všech páteřních tratích. Jsem proto rád, že jsme se se zástupci SŽDC a ČD shodli na krocích, které povedou ke zmíněným cílům nejen v nejbližším možném termínu, ale i ve střednědobém horizontu,“ řekl první náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček.

Důležitým bodem jednání bylo kromě zvýšení kapacity vlaků na Rychnovsku také zrychlení stavby na trasách Hradec Králové – Náchod – Broumov a Hradec Králové – Trutnov, čemuž by měla pomoci plánovaná studie proveditelnosti definující konkrétní opatření na daném železničním koridoru.

„Studii proveditelnosti Hradec Králové – Trutnov a Hradec Králové – Broumov považuji za klíčovou v rozvoji regionu. Mimo jiné vrací do hry téma přeshraničního spojení a hlavně „Vysokovské spojky“ pro lepší spojení regionu Náchodska a Broumovska,“ komentoval Červíček vizi krajské železniční sítě.

Právě vyřešení železniční trati v oblasti Vysokova je důležité pro Náchodsko a Broumovsko. Dnes je zde doprava velmi složitá a z důvodu nevhodného trasování trati je tato část kraje znevýhodněna. To by měla vyřešit připravovaná studie.

„Požadavky, které zazněly ze strany Královéhradeckého kraje, plně naplňujeme a věřím, že tento projekt uskutečníme co nejdříve, přičemž studii proveditelnosti budeme prosazovat do investičního plánu.“

Kraj v současnosti již činí kroky ke zlepšení regionální vlakové dopravy. Jedním z nich je nedávno podepsané memorandum o modernizaci železniční trati na trase mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, které by mělo urychlit její zdvoukolejnění.

Obdobné práce plánuje i SŽDC na trase Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň. Kromě toho je v plánu i obnova nádražních budov. Revitalizace se tak dočká třeba budova hlavního nádraží v Hradci králové, Chlumci nad Cidlinou či v Lázních Bělohrad.


    V městské čtvrti Slatina na okraji Hradce se bude stavět. V projektu Obytný soubor Slatina vyroste u Librantické ul. 28 rodinných domů.
    Odbagrujte si kus Malšovického stadionu. Speciální akce pro fanoušky před pondělním zápasem s Příbramí má neopakovatelný nádech. Konečně.
    Administrativní komplex o 6 podlažích s obchody v přízemí a prodejna Kauflandu. Tak v budoucnu bude vypadat prostor u křižovatky Mileta.
    Na Moravském Předměstí vyrostou další dva bytové domy. Budou se nacházet u ulic Brožíkova a Mandysova. Dětské hřiště zde zůstane.

    7.824

    858

    434





    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ