Přidat na Seznam.cz



  

Brněnská třída

Ředitelství silnic a dálnic představilo čerstvé výsledky ze Sčítání dopravy 2016. Nejvíce aut v Hradci projede mezi mostem U soutoku a křižovatkou Mileta, skoro 31 tisíc denně. Hned v závěsu skončila Hradubická třída se 30 tisíci a shodně má také Gočárův okruh u Šimkových sadů, rovněž 30 tisíc aut denně. Na některých místech se ale dopravní zátěž kupodivu snížila.

Rekordmanem je tomto ohledu Barrandovský most v Praze, zde denně projede bezmála 140 tisíc aut. Níže jsou uvedeny výsledky z hradeckých silnic a místních komunikací, někde doprava výrazně stoupla, jinde se naopak snížila.

Jedná se o roční průměr intenzity dopravy zpracovaný v loňském roce při Sčítání dopravy 2016. Počet aut není rovnoměrně rozložený do celého dne, nejvíce jich projede v době od 6 do 18 hodin, přibližně 75 % během 12 hodin.

D11 před Hradcem (Osice)
2010 / 15 000 (motorových vozidel denně)
2016 / 23 000 (motorových vozidel denně)
Nárůst o 53 %

Cesta přes Plačice na Kukleny
2010 / 11 800
2016 / 15 500
Nárůst o 31 %

Výpadovka Koutníkova k ČKD
2010 / 24 300
2016 / 28 800
Nárůst o 18 %

Hradubická třída
2010 / 23 100
2016 / 30 200
Nárůst o 30 %

Brněnská třída
2010 / 25 900
2016 / 28 600
Nárůst o 10 %

Úsek most U Soutoku – Mileta
2010 / 29 700
2016 / 30 900
Nárůst o 4 %

Gočárova třída (Koruna)
2010 / 18 200
2016 / 11 700
Pokles o 35 % (zřejmě z důvodu výstavby Koruny)

Gočárův okruh Pilnáčkova (u OBI)
2010 / 28 200
2016 / 30 200
Nárůst o 7 %

Pospíšilova třída
2010 / 10 600
2016 / 10 200
Pokles o 4 %

Bratří Štefanů (u Terna)
2010 / 16 900
2016 / 20 200
Nárůst o 20 %

Pouchovská (u přejezdu Věkoše)
2010 / 6 800
2016 / 10 000
Nárůst o 47 %

Pražská třída (Kukleny)
2010 / 17 400
2016 / 10 500
Pokles o 39 %

Zborovská (Třebeš)
2010 / 9 600
2016 / 11 300
Nárůst o 18 %

Z výsledků je také patrné, že většinu dopravy si Hradec vytváří sám. Například po silnici I/35 od Olomouce jezdí v průměru 13 600 aut denně, na stejné silnici, ale o pár kilometrů dále, u obchodního centra Futurum, jezdí už 28 600 aut denně.

Mezi další zajímavosti patří, že se řidiči naučili využívat Hradubickou třídu jako přivaděč k dálnici D11, zde vzrostla doprava o 30 %, naopak přes Kukleny jezdí lidí méně, zde poklesla doprava o 39 % (z části zřejmě i z důvodu rekonstrukce Koruny).

Větší pokles dopravy se očekává s otevřením dálnice D35 u Vysokého Mýta, část tranzitní dopravy by to mělo odvést mimo Hradec. Do té doby zatím bude vytíženost hradeckých ulic stoupat. Zejména v době špičky se na některých úsecích ve městě tvoří stabilně kolony – jde o úseky jižní části Gočárova okruhu v oblasti Milety a také v ulici Víta Nejedlého před Teslou.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Sklady na okraji Hradce, které už 4 roky stojí bezprizorně nedostavěné, se možná blíží k rozlousknutí v podobě smír…
    Před fakultní nemocnici se ještě letos vrátí semafory. Při výjezdu na hlavní silnici se tvoří kolony, semafory se u…
    Hradec připravuje stavbu domu s odlehčovací službou pro osoby, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chro…
    V únorovém čísle časopisu ČD je rubrika Cestování po ČR zaměřena na Hradecko. Je tam popsán jak Salon republiky, ta…

    9.445

    1.068

    1.016


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    OC Atriium

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ