..

Brněnská třída

Ředitelství silnic a dálnic představilo čerstvé výsledky ze Sčítání dopravy 2016. Nejvíce aut v Hradci projede mezi mostem U soutoku a křižovatkou Mileta, skoro 31 tisíc denně. Hned v závěsu skončila Hradubická třída se 30 tisíci a shodně má také Gočárův okruh u Šimkových sadů, rovněž 30 tisíc aut denně. Na některých místech se ale dopravní zátěž kupodivu snížila.

Rekordmanem je tomto ohledu Barrandovský most v Praze, zde denně projede bezmála 140 tisíc aut. Níže jsou uvedeny výsledky z hradeckých silnic a místních komunikací, někde doprava výrazně stoupla, jinde se naopak snížila.

Jedná se o roční průměr intenzity dopravy zpracovaný v loňském roce při Sčítání dopravy 2016. Počet aut není rovnoměrně rozložený do celého dne, nejvíce jich projede v době od 6 do 18 hodin, přibližně 75 % během 12 hodin.

D11 před Hradcem (Osice)
2010 / 15 000 (motorových vozidel denně)
2016 / 23 000 (motorových vozidel denně)
Nárůst o 53 %

Cesta přes Plačice na Kukleny
2010 / 11 800
2016 / 15 500
Nárůst o 31 %

Výpadovka Koutníkova k ČKD
2010 / 24 300
2016 / 28 800
Nárůst o 18 %

Hradubická třída
2010 / 23 100
2016 / 30 200
Nárůst o 30 %

Brněnská třída
2010 / 25 900
2016 / 28 600
Nárůst o 10 %

Úsek most U Soutoku – Mileta
2010 / 29 700
2016 / 30 900
Nárůst o 4 %

Gočárova třída (Koruna)
2010 / 18 200
2016 / 11 700
Pokles o 35 % (zřejmě z důvodu výstavby Koruny)

Gočárův okruh Pilnáčkova (u OBI)
2010 / 28 200
2016 / 30 200
Nárůst o 7 %

Pospíšilova třída
2010 / 10 600
2016 / 10 200
Pokles o 4 %

Bratří Štefanů (u Terna)
2010 / 16 900
2016 / 20 200
Nárůst o 20 %

Pouchovská (u přejezdu Věkoše)
2010 / 6 800
2016 / 10 000
Nárůst o 47 %

Pražská třída (Kukleny)
2010 / 17 400
2016 / 10 500
Pokles o 39 %

Zborovská (Třebeš)
2010 / 9 600
2016 / 11 300
Nárůst o 18 %

Z výsledků je také patrné, že většinu dopravy si Hradec vytváří sám. Například po silnici I/35 od Olomouce jezdí v průměru 13 600 aut denně, na stejné silnici, ale o pár kilometrů dále, u obchodního centra Futurum, jezdí už 28 600 aut denně.

Mezi další zajímavosti patří, že se řidiči naučili využívat Hradubickou třídu jako přivaděč k dálnici D11, zde vzrostla doprava o 30 %, naopak přes Kukleny jezdí lidí méně, zde poklesla doprava o 39 % (z části zřejmě i z důvodu rekonstrukce Koruny).

Větší pokles dopravy se očekává s otevřením dálnice D35 u Vysokého Mýta, část tranzitní dopravy by to mělo odvést mimo Hradec. Do té doby zatím bude vytíženost hradeckých ulic stoupat. Zejména v době špičky se na některých úsecích ve městě tvoří stabilně kolony – jde o úseky jižní části Gočárova okruhu v oblasti Milety a také v ulici Víta Nejedlého před Teslou.


    DEJTE NÁM LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    85 volebních okrsků otevřelo v Hradci Králové. Nejvíce jich je na jednom místě v ZŠ Mandysova (6) a ZŠ Bezručova (5).
    Hradec chce vyjmout úseky D11 HK - Sedlice a D35 Sedl. - Opatovice z poplatků dálniční sítě. Trasa má ulevit dopravě jako přirozený obchvat.
    Podchod v Buzulucké u Šimkových sadů prochází opravou. Nevzhledný přístřešek dostává nový vzhled. Nové budou postupně další tři.
    Takzvaný dům hrůzy neboli schody u Aldisu se promění na hotel, informoval HK Deník. Místo bezdomovců zde do pár let budou hoteloví hosté.

    .



    98 %

    97 %

    97 %

    96 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    92 %

    90 %

    88 %

    87 %


    Digitální planetárium (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 3 %)

    Nové Kukleny (- 1 %)

    Univerzita Karlova (+ 1 %)

    Žižkovy sady (- 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 3 %)

    Jižní spojka (+ 4 %)

    Klinika čínské medicíny (+ 2 %)

    Západní město (+ 6 %)

    Nový most přes Orlici (+ 3 %)

    Další projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ