Vlak na nádraží v Hradci Králové čeká na odjezd / Foto: HKCITY

Z Hradce Králové do Náchoda vlakem za 30 minut. Taková je vize Královéhradeckého kraje, jejíž reálnost má prověřit chystaná studie proveditelnosti na trase HK – Trutnov. Mimo dokončení potřebné rekonstrukce této železnice je páteří tohoto záměru i takzvaná Vysokovská spojka. Ta by měla lépe propojit právě Náchod, trať by vedla v tunelu.

Na Jaroměř sice vede elektrifikovaná trať, avšak z elektrické třídy ji využívají většinou jen Regiopantery. Ostatní vlaky většinou přepřahají už v Hradci na dieselové lokomotivy. Diesely jedou tak pod elektrikou už na Jaroměř směrem na Trutnov a Náchod, což je celkem nehospodárné.

„Starostové vyjádřili podporu zpracování studie, která by měla navrhnout konkrétní opatření pro rozvoj železniční infrastruktury v této oblasti. Přes dílčí revitalizace železničních tratí se zatím nepodařilo dosáhnout výrazného snížení jízdních dob pro veřejnost,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy.

Dodejme jen, že v předchozím roce probíhala velká rekonstrukce (za 850 mil. Kč) trati z Jaroměře do Trutnova a zrychlení trati se v jízdním řádu nakonec výrazně neprojevilo, skoro virtuální úspora pár minut je zanedbatelná.

Studie, kterou začne Odbor strategie SŽDC zpracovávat ve druhé polovině tohoto roku, má mimo jiné hodnotit i přínos takzvané Vysokovské spojky, tedy kilometr dlouhého železničního tunelu pod obcí Vysokov.

Tunel by cestu vlakem z Hradce do Náchoda zkrátil ze současných 50 minut na pouhých 30 minut, jelikož by již nebylo nutné přestupovat ve Starkoči a vlak by nemusel měnit směr jízdy ve Václavicích. Autem trvá tato cesta v lepším případě 45 minut, v době dopravní špičky mnohem déle. Největšími špunty na trase jsou průtahy Náchodem a Jaroměří.

„Toto řešení by podstatně zvýšilo konkurenceschopnost železniční dopravy, přilákalo nové cestující a odlehčilo tak přetíženým silnicím,“ dodal náměstek Martin Červíček.

„Dopravní situace v Náchodě a celém okolí je dlouhodobě složitá. Jako starosta města, které je nesporně velkým dopravním uzlem nejen pro dopravu mezinárodní dále do Polské republiky, ale také pro oblast celého broumovského výběžku, rozhodně vítám všechny snahy o zkvalitnění dostupnosti našeho regionu. Rozvoj železnice je rozhodně jedním z řešení,“ uvedl po jednání starosta Náchoda Jan Birke.

Připravovaná studie má posuzovat možnosti rozvoje železniční infrastruktury v celém regionu Náchodska, Broumovska a Trutnovska i přeshraničního spojení do Polska.

Návrh řešení tratí podle kraje


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec si připomene SRPEN 68 happeningem od 18:30 hod. na Masarykově náměstí, který pořádá univerzita. V průběhu ha…
    V Hradci už se vše chystá na zahájení 17. ročníku Hip Hop Kempu, největšího žánrového festivalu ve střední Evropě.…
    Meteorologové hodnotí červenec v kraji jako teplotně nadnormální a srážkově podnormální. Odchylka od normálu 1961-1…
    Všechny vlaky na trati na Prahu jsou až do 9. září nahrazeny autobusy. Na trati probíhá plánovaná železniční výluka…

    8.714

    978

    810


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ