HRADEC KRÁLOVÉ (KUKLENY) – Nová dálniční křižovatka u Kuklen vypadá velkoryse. Menší most před ní je vybudován pro zemědělce, aby mohli lehce přejet mezi poli, podle ČT je to most také pro farmářku Havránkovou. Otevření dálnice do Hradce Králové je takovou první vlaštovkou. Cesta se zkrátila o několik minut, do konce listopadu se dostaví i část u provizorního sjezdu.

Zajímavostí tohoto úseku dálnice je, že bude sloužit pro dvě dálnice, jak pro D11, tak i pro budoucí D35, která se odpojuje u Osic a pokračuje na Opatovice, ve druhém směru se pak odkloní u ČKD a bude pokračovat na Jičín. Proto jsou tabule na této dálnici označeny pro obě trasy.

Při první jízdě na tomto úseku Vás ohromí jeho rychlost jakou ho projedete. Za 2 minuty je nová část kompletně projetá. A na tohle všichni v Hradci čekali 11 let.

„Plným zprovozněním úseku Osičky – Hradec Králové je nyní dálnice D11 kompletně dokončena od Prahy až k Hradci Králové, kde je napojena na stávající silnici I/11. Ale již intenzivně pracujeme na dalších částech, které umožní kvalitní přeshraniční propojení s Polskem a díky které dojde v okolních obcích ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod. Velký význam má dokončení dálnice D11 také z ekonomického hlediska“, konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Dálnice D11 je součástí české páteřní dálniční sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a dále se sousedním Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.

„První část zhruba dvanáctikilometrové stavby Osičky – Hradec Králové byla zprovozněna už v roce 2006. Problematika dokončení závěrečného úseku se tak táhne více než deset let a patří mezi české unikáty související s problematickými výkupy pozemků. Dálnice do Hradce Králové měla řidičům sloužit už dávno a jsem rád, že jsme tuto neslavně známou stavbu konečně zprovoznili,“ dodal ministr dopravy Dan Ťok.

Provoz na nově otevřeném úseku D11 je obousměrný, ale omezený, protože je nutné ještě odbourat provizorní sjezd u obce Praskačka. Všechny postupné úpravy budou hotové do konce listopadu.

Nyní bude ještě nutné vyjednat si dobré podmínky pro výstavbu Jižní spojky (více o tomto projektu), která je neméně důležitá a podnítí rozvoj jihozápadního území města. A také pro výstavbu Severní tangenty (více o tomto projektu), která zase rozvine severovýchodní část města v okolí letiště.

Podle optimistických odhadů Ředitelství silnic a dálnic by se měla D11 dokončit k hranicím s Polskem v roce 2025. Jestli je to reálné, netroufáme si odhadnout.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Východočeské Rádio Černá Hora se v polovině září přeměnilo na Hitrádio Černá Hora a spadá tak už pod křídla sítě Hi…
    Velké náměstí je téma každých voleb, ani po 10 letech se nepodařilo městu zahájit rekonstrukci. A jak uvedl primáto…
    V Královéhradeckém kraji v noci napadl první sníh. Na nejvýše položených místech jako je Sněžka, Luční bouda, Labsk…
    Nákupní středisko na Pod Strání dostává novou venkovní podobu. Z nevzhledného prostranství, kde se zastavil čas, se…

    8.886

    992

    862


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI