..

Trolejbusy / Foto: hradecketrolejbusy.cz

HRADEC KRÁLOVÉ – Trolejbusová síť ve městě se rozšíří. Naposledy vznikla nová trať v roce 2008, když se otevřel Terminál HD a zatrolejoval se krátký úsek od hlavního nádraží. Po deseti letech, na jaře roku 2018 by měla proběhnout výstavba od Brněnské třídy směrem na konečnou na Pod Strání, kam se trolejbusy podívají vůbec poprvé.

Trolejbusová spojka z Brněnské na konečnou zastávku Pod Strání bude měřit 860 metrů. Podle projektu se na této trase budou nacházet dvě zastávky Palachova a Pod Strání.

Bohužel ale spojení nebude v této lokalitě podle nás zase tolik výhodné, jelikož zastávka Palachova byla podle dokumentů uvedena jen ve směru na Pod Strání, ve druhém směru zde cestující směřující na hlavní nádraží (trolejbus totiž odbočí k Brněnské třídě) nenastoupí, protože v projektu zanesena není, což je asi chyba.

Dopravní podnik už před časem avizoval, že dopravní kapacita na Nový Hradec je předimenzována a tak pravděpodobně dojde k menšímu úbytku spojů do této lokality, existuje i možnost, že by buď na Nový Hradec jezdila pouze jednička nebo jen dvojka, vše je zatím stále v řešení.

Trolejbusy uvítají na Pod Strání, které díky zrušení linky 28 před pár lety, přišlo o jedno spojení ze dvou k vlakovému nádraží. Nová trolejbusová trať zvýší přepravní kapacitu na točně Pod Strání za využití kloubových trolejbusů a na lince 27 umožní stávající autobusy nahradit novými trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem.

Nová trolejbusová trať by se měla začít stavět v druhém čtvrtletí roku 2018 a doba výstavby je naplánována na přibližně 4-5 měsíců. Trať má již stavební povolení. V rámci projektu bude vybudováno 57 nových trakčních stožárů. V ulici Milady Horákové dojde k prořezu stávajících stromů, jejichž větve zasahují do profilu vozovky.

Dopravní podnik bude v závěru tohoto roku žádat o poskytnutí dotace, ta by měla krýt zhruba 85 % uznatelných nákladů. Cena projektu bude kolem 18,5 mil. Kč. Součástí bude i nové veřejné osvětlení po celé délce nové tratě.

Mezi další plány dopravního podniku patří výhledově i trolejbusová trať vedoucí od křižovatky Koruna, Habrmanovou a Dykovou ulicí až na konečnou Jungmannova.

Nové trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem budou v příštím roce zajíždět také na sídliště Plachta.


    DEJTE NÁM LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Stavbaři ve Svinarech začali s demontáží starého mostu přes Orlici. Po jeho odklizení a zbourání středového pilíře,…
    Poslední hospitalizovaný pacient z hromadné intoxikace začátkem týdne v hradeckém bistru, opustil v pátek brány fak…
    Milovníci železnice si v sobotu přijdou na své. Parní vlak vyjede z hradeckého depa na svoje jízdy do Hořic a Jičín…
    Do Hradce míří první objednávka elektrobusů SOR NS12 ze závodu ve východočeských Libchavách. Standardní výbavu tvoř…

    8.476

    960

    734


    / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ