KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ – V budoucnu by se cestující vlakem mohli dočkat elektrifikace páteřních krajských tratí i modernizace vozů. Kraj by rád přivedl „elektriku“ do Trutnova a Letohradu. Věří, že by se tím mohla uspořit i nějaká minutka. Bohužel dnes je často k vidění, že i když je trať elektrifikovaná, jezdí na ní dieselové motoráky.

Tento nešvar je vidět hlavně na trati z Hradce do Týniště a z Hradce do Jaroměře. Dříve měl kraj o dost lepší vlakové spojení. Přímý vlak jezdil z Hradce do Brna, Plzně, Českých Budějovic i Bratislavy.

„Nyní jednáme s vedením SŽDC. Jednou z nejvýznamnějších relací pro elektrifikaci je Hradec Králové – Trutnov, kde by se dalo zrychlení dosáhnout, a to hned několika způsoby,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Červíček.

První z možností dosažení zkrácení jízdní doby a zajištění konkurenceschopnosti osobní železniční dopravy je pokračování modernizace tratě z Jaroměře přes Trutnov do Svobody nad Úpou. Druhou možností je pak odstranění přepřahů rychlíků v Hradci Králové. Nakolik by bylo zrychlení zřetelné je těžké odhadnout, i když proběhla rekonstrukce trati do Trutnova, zrychlení prakticky žádné nenastalo.

Pokud by chtěl kdokoliv vlaky zrychlit, musel by nejdříve narovnat trať, dlouhé a časté oblouky jsou na trati do Trutnova časovou brzdou. Vlaky také musí jezdit pomaleji a ani současný stav motorových jednotek Českých drah není ideální, chce to rozhodně moderní vlaky. Proto není vlaková doprava natolik konkurenceschopná, horší spojení má ještě okresní město Náchod, kterému by měla pomoct tzv. Vysokovská spojka.

„Stát financuje provoz rychlíků a kraj objednává osobní a spěšné vlaky. Momentálně stát i kraj řeší podobu objednávky železniční dopravy pro další období. Aktuální záměr státu je ukončení rychlíků z Prahy v Hradci Králové a spojení do Trutnova by bylo zajištěno s přestupem v Hradci Králové,“ uvedl Červíček.

Stát by se i nadále finančně podílel na tomto provozu. Tento způsob organizace dopravy by umožnil dosáhnout poptávaného zrychlení železničního spojení z Hradce Králové do Trutnova.

„Takový postup má výhodu ve zrychlení dopravy, ale má i svá negativa v podobě přestupu pro některé cestující. Nechceme dopustit výrazné zhoršení komfortu cestování pro obyvatele Královéhradeckého kraje způsobené ztrátou možnosti přímého spojení s hlavním městem. Z tohoto důvodu budeme se státem dále jednat a optimální je právě pokračování elektrizace tratě z Jaroměře do Trutnova a z Týniště nad Orlicí do Letohradu,“ doplnil náměstek hejtmana Martin Červíček.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Všechny vlaky na trati na Prahu jsou až do 9. září nahrazeny autobusy. Na trati probíhá plánovaná železniční výluka…
    Vypozorovali jsme, že od té doby, co se parkoviště u zimního stadionu stalo placené, tam parkují nejčastěji už jen…
    V anketě Stavby století (1918-2018), ve které může veřejnost hlasovat do 15. září, má Hradec dva kandidáty. Mezi st…
    Na Pod Strání pokračuje výstavba nové trolejbusové trati, která by měla začít sloužit na podzim. Stožáry jsou v úse…

    8.692

    978

    806


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ