HRADEC KRÁLOVÉ – Pokud se zeptáte, jaká je v Hradci dle pravidel nejproblematičtější křižovatka, mezi nejvíce skloňovanou bude patřit ta u Fortny poblíž zimního stadionu. Pro autoškoly je tahle křižovatka velice oblíbená, asi jako žádná jiná, pro řidiče už méně. Na první pohled je poněkud složitější, po pár průjezdech se ovšem zdá o poznání jednodušší.

Křižovatku u Fortny a její okolí tak v blízké budoucnosti čeká významná změna. Město připravuje její přestavbu na okružní, což bude pro řidiče přehlednější a především pro chodce bezpečnější řešení. Součástí úprav tohoto frekventovaného dopravního uzlu v centru Hradce budou i nové zálivy pro zastávky MHD a přechodové ostrůvky v úseku mezi Moravským mostem a budoucí okružní křižovatkou u schodiště Bono publico.

Ta současná je ve tvaru „T“ s trojúhelníkovým pojetím, musí se tak dávat velký pozor na přednost vozidel v protisměru. Do toho ještě do křižovatky vstupuje frekventovaný přechod pro chodce, který už tak komplikovaný průjezd znovu zbrzdí.

Zahájení samotných stavebních prací se předpokládá nejdříve v roce 2020, odhadované náklady jsou 32 milionů korun. Město chce na tuto investici využít dotace z IROP a státního rozpočtu, které by mohly pokrýt až 90 procent způsobilých výdajů.

„Dochází zde poměrně často k situacím, kdy auta stojí přímo v křižovatce a blokují směr, který by měl mít přednost,“ vysvětlil náměstek primátora Hradce Králové Jindřich Vedlich, odpovědný za rozvoj a investice ve městě.

„Navíc přechod pro chodce před schodištěm Bono publico, který je jediný na ulici Komenského v řešené lokalitě, je zároveň hned na výjezdu z křižovatky po hlavní ulici. To je pro chodce nebezpečné a automobily, které jim chtějí dát přednost, pak stojí přímo v křižovatce,“ doplnil Vedlich.

Město má na novou podobu a dopravní uspořádání tohoto prostoru zpracovanou studii, která křižovatku navrhuje jako okružní a zároveň umožňuje umístit zálivy pro případné nové zastávky MHD v ulici Komenského před i za křižovatkou.

„Záměr je projednaný se všemi dotčenými subjekty a orgány státní správy, nyní se projekt posouvá do fáze zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a stavební povolení,“ řekl Vedlich.

Co je důležité vyzdvihnout, že podle vizualizace se skoro jednou tak prodlouží plocha pro výstup a nástup do MHD. V tomto bodě se pohybují kloubové autobusy 23 a 27, dále klasické autobusy 16, 18, 19 a 33 (o víkendu) a trolejbusová linka č. 2. Stává se, že se ve špičce do zálivů spoje nevejdou. Navíc v tomto uzlu přibude další trolejbusová linka ze sídliště Plachta.

Přibudou také ostrůvky pro chodce, mobiliář, nový asfalt dostane silnice, také povrchy zálivů zastávky MHD získají nový vzhled a i chodníky, které jsou dnes slušně řečeno, nic moc.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec si připomene SRPEN 68 happeningem od 18:30 hod. na Masarykově náměstí, který pořádá univerzita. V průběhu ha…
    V Hradci už se vše chystá na zahájení 17. ročníku Hip Hop Kempu, největšího žánrového festivalu ve střední Evropě.…
    Meteorologové hodnotí červenec v kraji jako teplotně nadnormální a srážkově podnormální. Odchylka od normálu 1961-1…
    Všechny vlaky na trati na Prahu jsou až do 9. září nahrazeny autobusy. Na trati probíhá plánovaná železniční výluka…

    8.717

    978

    812


    . / STREAM



    98 %

    97 %

    96 %

    94 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    91 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 0 %)

    Univerzita Karlova (+ 0 %)

    Jižní spojka (+ 2 %)

    Západní město (+ 4 %)

    Obytný blok Koruna (+ 6 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Vysokorychlostní trať

    Letecký terminál

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ