Archivní snímek linky 28

HRADEC KRÁLOVÉ (MORAVSKÉ PŘEDMĚSTÍ) – Dopravní podnik vypsal výběrové řízení na zhotovitele stavby nové trolejbusové trati Brněnská – Pod Strání. Trolejbusová spojka z Brněnské na konečnou zastávku Pod Strání bude měřit zhruba 900 metrů. Podle projektu se na této trase budou nacházet dvě zastávky Palachova a Pod Strání s 57 trakčními stožáry.

Předpokládaná cena zakázky by se měla pohybovat kolem 16,7 mil. Kč, původně se přitom počítalo s částkou 18,5 mil. Kč. Hradec na financování trolejbusové tratě dostane příspěvek z operačního programu EU Doprava.

Stavba by ode dne uzavření smlouvy měla trvat 105 dnů, čili 3-4 měsíce. Začátkem dubna dopravní podnik došlé nabídky vyhodnotí a vybere nejvhodnějšího uchazeče o výstavbu trolejbusové trati. Odhadovaný začátek stavebních prací je jaro 2018 s tím, že trolejbusy vyjedou na novou trať v druhé polovině léta.

Podle dokumentů z Komise místní samosprávy na Novém Hradci Králové se plánuje, že z Pod Strání vyjede úplně nová linka s označením 4. Ta by mohla částečně zajíždět z Pod Strání na Nový Hradec a možná až k Rozárce u hvězdárny a planetária. Časový rámec nové linky by měl být 2x do hodiny, na Pod Strání budou končit i vybrané spoje linek č. 1 a 2. Autobusová linka č. 27 se po dodávce nových trolejbusů na parciální pohon stane trolejbusovou, na konečných zastávkách se bude nabíjet.

Stejně tak vznikne i nabíjecí stanice na konečné Terminál HD, to bude zřejmě pro linku č. 4. Kudy ale nová linka povede není dosud jasné, zda po stejné trase jako jednička, či dvojka. Ideální by bylo, pokud by dopravní podnik propojil touto speciální linkou Moravské Předměstí a jih Pražského Předměstí.

Pro představu by námi navrhovaná trasa mohla vypadat následovně: NHK Hvězdárna (Rozárka) – Husova – NHK – Zvonička – Blodkova – POD STRÁNÍ – Palachova – Brněnská – Futurum – Mor. Př. I – Hotel Garni – Heyrovského – Fakultní nemocnice – Metuje – Veverkova – Jiráskovo náměstí – Habrmanova – Hlavní nádraží – TERMINÁL HD.

Tím by mohlo dojít k úplně novému propojení obou dosud nepropojených částí města a k lepšímu spojení vzájemně mezi sebou bez přestupu. Došlo by k novinkovému spojení jižní části Pražského Předměstí s fakultní nemocnicí a velké části Moravského Předměstí a Nového Hradce, které nyní cestujícím schází a musí trávit čas navíc jízdou do Lipek nebo přestoupit na hlavním nádraží.

Naposledy v Hradci vznikla nová trolejbusová trať před deseti lety v roce 2008, když se prodloužila trakce od hlavního nádraží k novému terminálu hromadné dopravy. Úsek byl dlouhý přibližně 300 metrů.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Hradec vyhlásil soutěž na inteligentní dopravní systém. Ten v sobě bude zahrnovat řízení křižovatek, výměnu semafor…
    I když dohoda o brexitu nedopadla, britské Tesco už v Hradci dočasný exit chystá. V půlce února zavře na několik mě…
    Na horách v kraji leží vydatné zásoby sněhu: Labská bouda 215 cm, Sněžka 207 cm, Luční bouda 192 cm a Deštné v Orl.…
    Dopravní podnik navýšil počty cestujících v loňském roce o 400 tisíc na více než 37 milionů. A to i přes zrušení ob…

    9.376

    1.056

    982


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    OC Atriium

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ