..

Trolejbusy 3 a 7 na webu hradecketrolejbusy.cz

HRADEC KRÁLOVÉ – Cestující jsou ze změn, které začnou platit od 3. dubna 2018 pořádně zaskočeni. Nejenže dopravní podnik před lety zrušil jejich oblíbenou linku 28, protáhl vyhlídkovou devítku, a teď ještě ruší rychlou 24R, trolejbusová šestka přes léto v době týdne nepojede vůbec a po šestnácté hodině se ze Slezského stane vesnice, i tak komentují lidé razantní změny.

Cestující jsou rozhořčeni také tím, když vidí, že Zelená linka jezdí většinou skoro prázdná, zatímco jiné spoje jsou plné a právě ty se mají rušit.

Jistě se dá pochopit, že řidiči zkrátka nejsou a nemohou pracovat neustále přesčas, dalo se to vyřešit ale i jiným způsobem než takto radikálně. Ubrat například některé nevytížené spoje ve večerních hodinách, které povětšinou jezdí skoro prázdné. U některých spojení ale není kde brát, jelikož už tak jezdí dost málo.

„Dopravní podnik musí částečně upravit provoz z důvodu dlouhotrvajícího nedostatku řidičů, cestující by však chystané změny měli pocítit minimálně. Týkají se především linek, které mají dostatečné alternativní propojení s jinými trasami MHD a v součtu redukovaných spojů se jedná pouze o 0,7 procenta průměrného počtu ujetých kilometrů vozidel hradecké hromadné dopravy za rok,“ komentuje redukce v MHD dopravní podnik.

Nový šéf dopravní podniku Zdeněk Abraham, který nastoupil do své funkce teprve v lednu, si tak své sympatie u cestujících tímto krokem asi nezískal, o dost větší překvapení bude, až to zjistí i ti, co to ještě neví a podívají se v úterý na jízdní řád, až budou spěchat domů s 24R nebo večer na šestku k terminálu.

Město ale delší dobu razí cestu, kde preferuje MHD před automobilovou dopravou, chce aby se městská doprava více využívala, ale ve výsledku to vypadá, že je asi lepší vyrazit spíše autem. Ovšem už dnes projíždět přes město vozem mezi 14. až 17. hodinou je vcelku komplikované.

„Dnes jsem jela narvanou malou devítkou, lidi mně šlapali na kufr a strkali, to 28 byla skvělá,“ komentuje v diskuzi paní Marcela.

„V době, kdy se běžně pracuje do 16:30 hod., 17 nebo i déle, je zrušení linek od 16 hodin naprosto geniální počin. Vůbec jsou ty avizované změny na vyšetření kompetentních osob. Potom se zase bude psát, že město je přeplněné auty a lidé mají více používat městskou hromadnou dopravu,“ komentuje uživatelka Hana.

Někteří lidé navrhují i razantní řešení, které připomíná spíše apríla, zrušit MHD pro jistotu kompletně celou.

„Je to jako s linkou 28, prostě některé spoje už lidé mají v hlavě jako jistotu, že to zkrátka pojede. Oni chtějí zrušit i šestku, se kterou sice nejezdím, ale chápu rozhořčení ostatních. Městu chybí řidiči a musí se to asi rušit, jinak bych nepochopil, jiný podstatný důvod, proč došlo ke zrušení linek 28, 24R a 6, když jsou nacpané většinou každý den,“ zhodnotil svoje poznatky Patrik.

„Změny v jízdním řádu nebudou nijak dramatické, úprava s sebou přinese navíc i úsporu v provozních nákladech vozidel. V celkovém součtu délky redukovaných spojů se jedná o 44.390 kilometrů, to je zhruba 0,7 procenta průměrného počtu ujetých kilometrů vozidel hradecké hromadné dopravy za rok,“ dodává ve své zprávě dopravní podnik.

Cestující ovšem uvažují, že za rušením nemusí být pouze nedostatek řidičů, ale i to, že dopravní podnik chce zkrátka ušetřit peníze. Ti se tak budou muset mačkat jako sardinky v přeplněných spojích. Město navíc do prázdné Zelené linky dává měsíčně na provoz 80 tisíc korun, má naprosto nelogickou trasu a během půl roku, se úbytek aut v centru nijak neprojevil. Pokaždé z prověřovaných jízd, které jsme několikrát absolvovali v průběhu měsíců, jsme jeli buď sami, nebo maximálně se dvěma pasažéry.

Nápad to je jistě hezký, jen asi špatně provedený, jak si jinak vysvětlit, že s linkou skoro nikdo nejezdí. Na jediné odstavné parkoviště u Flošny, kam by spíše měla linka jezdit, aby nabrala cestující zdarma do města, když neparkují v centru, tak právě tam zelený elektrobus nejezdí.

Změny se v částečné míře dotýkají i linek 8 a 13, avšak v menším měřítku. Nejvíce jsou postiženy šestka a 24R, rychlá pracovní linka.

„V pracovní den na Pospíšilově třídě ale bude stále jezdit v obou směrech necelých šest set spojů pěti linek, pokračující třídu SNP obslouží čtyři linky s 452 spoji,“ říká ředitel DP Zdeněk Abraham.

Jediným spojem, kterým se tak cestující odpoledne a večer z Pospíšilovy třídy dostanou na nádraží, bude už jen linka 12.

„Na lince 24 jezdí za den 63 spojů a na lince 9, která jezdí také z velké části po trase 24R, jezdí ve stejném směru 57 spojů. Proto dochází ke zrušení doplňkové linky 24R, která jezdí z velké části po trase linky 24, na jejíž konečnou přijede o sedm minut dříve,“ dodává Abraham.

Jediným spojem, kterým se tak cestující dostanou na nádraží z Pod Strání, tak bude už jen linka 24. Ono celé linkové vedení v Hradci je zřejmě již zastaralé a nemoderní, měla by se udělat nějaká nová koncepce dopravy, která ale nebude horší, než ta současná.

Navíc už letos plánuje dopravní podnik zřídit nové linky. Jedna má vyjet na Plachtu, další k Pod Strání.

Z drtivé většiny a soudě dle reakcí, jsou cestující pěkně rozzlobení, některým se prodlouží doba jízdy, možná i plnějším autobusem, další budou muset čekat déle na zastávce, ostatní se ve změnách budou jen těžko orientovat. Ve výsledku to neprospěje jak dopravnímu podniku, a už vůbec ne pravidelným cestujícím.

A jak je patrné z minulosti u linky 28, pokud se některé linky zruší, už se na své trasy obvykle nevrátí. Linka 24R byla zřejmě asi i určitý nadstandard, rychle se z centra města dostat na Moravské Předměstí. Je otázkou jak se změny projeví u šestky během prázdnin a jak budou zaplněny linky 24 a 9.

Bylo by asi vhodné, kdyby dopravní podnik časem zhodnotil, jestli změna měla pozitivní nebo negativní účinek, a případně vrátil linky do původního stavu. Pokud o to bude zájem.


    DEJTE NÁM LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Na některé týmy máte zkrátka kliku. Dnes v hokeji Třinec, zítra ve fotbale Třinec, po něm v hokeji jak jinak než Tř…
    V Záboří nad Labem (úsek Kolín-Přelouč) je porucha trakčního vedení, spadlá trolej. Některé expresy jsou z koridoru…
    Začíná prodloužený víkend a na silnicích v Hradci je to znát, vrcholí dopravní kolaps. Na stupni 4-5 je výpadovka o…
    Dopravní podnik od 3. dubna 2018 ruší úplně linku 24R, šestka pojede jen mezi 7. a 16. hodinou, v době prázdnin je…

    8.250

    950

    658


    / STREAM



    98 %

    97 %

    97 %

    96 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    92 %

    90 %

    88 %

    87 %


    Digitální planetárium (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 3 %)

    Nové Kukleny (- 1 %)

    Univerzita Karlova (+ 1 %)

    Žižkovy sady (- 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 3 %)

    Jižní spojka (+ 4 %)

    Klinika čínské medicíny (+ 2 %)

    Západní město (+ 6 %)

    Nový most přes Orlici (+ 3 %)

    Další projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ