Přidat na Seznam.cz



  

Trolejbusy 3 a 7 u Hlavního nádraží

HRADEC KRÁLOVÉ – Hradeckou městskou dopravu čeká menší evoluce. Od soboty 2. února vyjedou dvě nové trolejbusové linky č. 4 a 21. Jinou trasu dostane také linka č. 15, která ve směru ke Koruně pojede nově kolem Střelnice a OD Tesco. Úpravy jízdního řádu čekají i linky č. 1 a 2 na Nový Hradec, na který o jeden spoj z každé linky za hodinu ubude.

„Linka č. 4 s provozem v pracovních dnech dopravně posílí lokalitu Pod Strání a nabídne veřejnosti spojení do centra města a k Terminálu hromadné dopravy. Provoz zajistí kloubové trolejbusy a přepravní kapacita bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu. Pro provoz linky č. 4 bude použita uvolněná kapacita, která vznikne snížením počtu spojů u linek č. 1 a 2 a to v případě obou linek o 1 spoj za hodinu. Počet spojů, které slouží pro spojení THD – centrum města – Moravské Předměstí se tedy nezmění,“ uvedl hradecký dopravní podnik.

JÍZDNÍ ŘÁD LINKY 4 V PDF

Nově se tak cestující z Pod Strání dostanou přímou linkou na zastávky Na Brně, Futurum, Komenského, Muzeum a Centrál.

Lidé z Nového Hradce by zase v budoucnu chtěli linkou propojit s Pod Stráním a poliklinikou na Benešově třídě. DP již připravuje nákup nového kombinovaného trolejbusu. Ten by pak z konečné Kluky jel zřejmě přes tyto místa na Terminál HD.

„Linka č. 21 zajistí v pracovních dnech nové spojení do lokality, která byla při svém vzniku přednostně územím klidného bydlení s přiměřenou docházkovou vzdáleností na zastávky MHD v Čajkovského ulici. Nová trolejbusová linka má za cíl spojit tuto lokalitu s centrem města, kde je možnost přestupu na jiné linky MHD do různých směrů. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení,“ píše dopravní podnik.

JÍZDNÍ ŘÁD LINKY 21 V PDF

Podle dokumentace se počítá ale ještě s jednou zastávkou s názvem Technické služby, zatím je však linka v testovacím režimu. Nově tak lidé z bytů na Plachtě pojedou přes Brněnskou třídu do centra města.

Po této lince volali lidé z této oblasti několik let.

„U linky č. 15 bude provedena drobná změna trasy, která má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní kongesce na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění,“ informoval o změně trasování DP.

Také na lince č. 27 bude zahájen postupný přechod na trolejbusový provoz bez změny jízdního řádu. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny autobusem v celé trase.

Dopravní podnik připravuje i změnu trasy na nemocniční lince č. 19, která zajíždí do areálu FN, ta by měla později jezdit přes zastávky Aldis, Labský most, OD Tesco, Hlavní nádraží a končit až na zastávce Terminál HD.

I když se linkové vedení tímto krokem podstatně zlepšilo – zejména pro obyvatele sídliště Plachta, Pod Strání a časem i v okolí Labského mostu, stále je v Hradci řada míst, která jsou k sobě propojena nedostatečně, špatně nebo zde blízké spojení na MHD chybí úplně.

V příspěvcích si lidé nejčastěji stěžovali na lokality v oblastech Farářství na Pražském Předměstí, Borovinky, hvězdárny na Novém Hradci a Zelené ulice v Kuklenách. Víceméně jsou zde odkázáni na automobil.

Je ještě někde špatná dostupnost či slabé spojení, napište případně do komentářů.

Protože se problematice zlepšení MHD v Hradci věnujeme dlouhodobě, chybí třeba stále jižní propojení z oblasti Farářství a Pražského Předměstí přes Fakultní nemocnici na Moravské Předměstí.

I obyvatelé okolních obcí jako jsou Býšť, Opatovice nad Labem, Libišany, Urbanice a Praskačka, Skalice, Černilov, Libčany či Hvozdnice by uvítali rozvoj MHD do svých obcí. Bylo to by ale v rámci druhého pásma. Problém je v tom, že si obce takovéto spoje musí hradit ze svého rozpočtu, což si nemůže každý dovolit. Jistou úlevou by bylo, pokud by se na příspěvku podílel i kraj v rámci autobusové obslužnosti obcí.

Přestože DP již vyřešil problém s řidiči, kterých byl nedostatek, zrušenou odpolední linku 24R už vrátit na trasu nechystá. Její zrušení bylo oznámeno právě kvůli nedostatku řidičů. Výrazně omezil přitom i šestku na Slezské Předměstí.

Po otevření mostu ve Svinarech, s předpokladem v květnu, by se na svoje obvyklé polookružní trasy měla vrátit i dvojice linek 11 a 17. Provoz ale bude omezovat nově vzniklá rekonstrukce cesty průtahem Malšovy Lhoty.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V centru Hradce začne motoristům od úterý 4. června sloužit nový čtyřpodlažní parkovací dům pro 284 automobilů. Nah…
    Výsledky voleb do Evropského parlamentu za Hradec: ANO 21,36 %, Piráti 15,32 %, ODS 14,85 %, STAN+TOP 09 13,16 %, S…
    Hradecký stadion hrůzy přežil další sezónu, pomalu se z něj stává historický artefakt. Snad alespoň rezavá střecha…

    9.568

    1.156

    1.072


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ