Přidat na Seznam.cz



  

Dvoukolejka v Opatovicích

HRADEC KRÁLOVÉ – Při projektování dvoukolejné trati v úseku Velký Osek – HK – Choceň se zvažuje také variantní či případně alternativně navazující projekt. Jednalo by se o Petrovickou spojku. Současně trať z Opočna vede pouze směrem na Týniště nad Orlicí, novou spojkou by vznikl i přímý směr na Hradec Králové. Přímé vlaky by tak jezdily z Dobrušky až do Hradce.

Projekt napojení Dobrušky a Opočna novou spojkou je samostatným projektem. Počítá se s tím, že by Dobrušku obsluhovalo denně 12 párů přímých vlaků z Hradce.

„Realizací Petrovické spojky by města Opočno, Dobruška a Nové Město n. Metují získala přímou trať ze svých měst na Hradec Králové bez přestupu v Týništi. Jde zřejmě o jedinečnou příležitost usilovat o tuto spojku při výstavbě dvoukolejné tratě Hradec Králové – Týniště n. Orl. Zastupitelstvo města Opočno podporuje realizaci tzv. Petrovické spojky, která by přispěla k lepší dopravní obslužnosti mj. i města Opočna cestou železniční dopravy,“ uvedlo v loňském roce při projednávání bodu zastupitelstvo města Opočno.

Vlak by vyjel z hradeckého hlavního nádraží, poté by pokračoval přes Třebechovice, v Petrovicích by po nové spojce najel na trať směrem Opočno (Náchod). Před železniční stanicí Opočno by byla další přímá spojka (Opočenská spojka) rovnou na trať směrem Dobruška. Ve variantním posouzení se počítá se dvěma variantami. V té jižní by trať vedla blíže k obytné zástavbě v Opočně, kde by vznikla i nová železniční zastávka.

Nyní má Dobruška vlakové spojení velmi symbolické, zřejmě jen aby trať nezarostla plevelem. V pracovní dny jede jeden vlak do Dobrušky a zpět. Přes letní prázdniny je zde však nulový provoz.

Celá oblast od Nového Města, přes Opočno, Dobrušky, Bohuslavic a dalších obcí by tak mohla získat přímé propojení s krajským městem bez přestupu. Ale i třeba z Náchodska, do té doby než by doběhla k realizaci tzv. Vysokovská spojka. Petrovická spojka by odbočila z trati 026 v oblasti přejezdu u Houkvice a obloukem by se napojila na hlavní trať z Hradce do Týniště nad Orlicí.

V případě realizace by tak část Podorlicka získala kvalitní a rychlé železniční spojení. Dnes tento provoz zajišťují hlavně autobusy.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V roce 2020 bude Hradec investovat do dvou středně velkých projektů - půjde o novou tělocvičnou halu na Pouchově, k…
    Obchodní centrum Atrium v centru města prochází v Hradci přestavbou starší budovy OD Tesco z poloviny 70. let 20. s…
    První etapa centrály ČSOB v Hradci je hotová. Nyní se objeví nad terénem železobetonový skelet, do léta přibudou ko…
    Univerzita Karlova představila návrh studie dalších budov vzdělávacího a výzkumného centra v kampusu v Hradci Králo…
    Díky iniciativě vznikne pracovní komise pro zdvoukolejnění trati do Pardubic za účasti spolku Kaštank…

    9.762

    1.228

    1.102


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ