Přidat na Seznam.cz



Čtyři jeřáby a výstavba v plném proudu. Roste hotel i banka

22. ledna 2020 16:54. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, PROJEKTY

U Aldisu panuje čilý stavební ruch / Foto: Instagram @mimitravelcz

HRADEC KRÁLOVÉ – V lokalitě Aldis u Labského mostu panuje poslední týdny čilý stavební ruch. Nad okolní terén se do veliké výšky tyčí čtyři stavební jeřáby. Z toho tři staví komplex regionální centrály banky ČSOB, která bude sloužit až pro 1000 zaměstnanců, čtvrtý jeřáb je u staveniště, kde probíhá výstavba nového kongresového hotelu Aldis, který nabídne přes 100 komfortních pokojů.

Podle bližšího pohledu už stavba banky ČSOB nabrala rychlý spád, rýsují se první nadzemní podlaží objektu, ve svých tvarech zatím hrubé stavby skeletu budovy. Zatímco zkraje ledna byla stavba spíše u podzemí, patra vstříc do nebes vyrůstají rychle. Celkem bude mít budova čtyři nadzemní podlaží. V podzemních podlažích budou umístěna parkovací místa.

V novém objektu, největší mimopražské budově ČSOB, bude sídlit klientské a zpracovatelské centrum, i další podpůrné obchodní útvary ČSOB. Vedle veřejně přístupné kavárny nabídne budova ve svém parteru také prostory pro několik obchodů a bude v ní umístěna regionální pobočka pro retailovou, korporátní i privátní klientelu. U budovy chce banka umístit drive-in vkladový a výběrový bankomat, který bude obsluhován klienty přímo z okénka vozidla.

Budova by měla být kompletně hotova na jaře roku 2021.

To hotelový objekt už také začíná pomalu vyrůstat ze země, má mít 6 nadzemních a jedno podzemní podlaží. Dokončení stavby je plánováno rovněž na rok 2021.

Existuje zde ještě jeden aktuální projekt, který nabírá zpoždění. Tím je plánovaná lávka přes Labe jako investice města, radnice vypsala tři tendry, bohužel se nenašel žádný uchazeč, který by lávku postavil. Představy města jsou okolo 50 milionů za stavbu bez DPH, to nabídky firem za 122 a 142 milionů. Finanční realita je tak úplně odlišná od projektu, který vyhrál architektonickou soutěž.

Zajímavé je pak srovnání, když s lávkou pro pěší, porovnáme nový most ve Svinarech přes Orlici s chodníkem pro pěší a se dvěma pruhy pro auta, navíc s pohlednou obloukovou konstrukcí, stál pouze 78,2 milionu korun včetně DPH.

Město tak bude muset vybrat zřejmě levnější a jinou lávku, než která původně vyhrála, ovšem kvůli technickému provedení (technologie vysokopevnostního betonu) se nedá asi levněji postavit.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU