..

TRAMVAJ | 0 |

TRASA LINKY V MAPĚ

JEZDILA BY HISTORICKÁ I MODERNÍ TRAMVAJ

NAVRHOVANÝ SEZNAM ZASTÁVEK | 0 |

NÁZEV ZASTÁVKY OBSAZENOST DŮLEŽITÉ BODY
CENTRÁL II
Pěší zóna III
U Pražského mostu IIII
Gočárova škola III
HUČÁK II

JÍZDNÍ ŘÁD | 0 |

| 0 |

INTERVALY NEJSOU ZATÍM ZPRACOVÁNY

| NULA |

Chceme se pokusit oživit dávno (před sto lety) připravovaný plán tramvají v Hradci Králové.

Jednalo by se o co nejmenší zásah do provozu města, aby nedošlo ke kolizním situacím s automobilovou dopravou a nejlevnější výstavby tramvajového provozu. Tramvaj by jezdila na bateriový pohon, odpadla by tak výstavba trakčního vedení. A pokud, tak jen jako dekorace. Jednalo by se také o úzkorozchodnou jednokolejnou trať, to aby nezabírala tolik místa.

Trasa by začínala u Centrálu, zde by byl výchozí bod. Následně by tramvaj dojela na Masarykovo náměstí do zastávky nazvané „Pěší zóna“. Odtud by pokračovala dále, překonala by Gočárovu třídu až k zastávce „U Pražského mostu“. Ta by byla umístěna u budov univerzity. Ostatně Pražský most je jediné místo ve městě, kde byly položeny koleje pro tramvajovou dopravu, proto je zastávka takto pojmenována.

Následně by tramvaj pokračovala směr Lipky do zastávky „Gočárova škola“ v ulici V Lipkách u škol Josefa Gočára. Poté trať zatočí k zelené oáze do Zálabí a skončí u elektrárny Hučák.

Trasa je navržena s ohledem na co nejmenší zásah do prostoru města a narušení jeho okolí. Většina trasy by byla přes pěší zónu, dále pak přes část Lipek do Labské kotliny.

Na konečné u Hučáku by bylo umístěno tramvajové depo a mohlo by zde být například i tramvajové bistro. Možností je celá řada.

Tramvajová trať by mohla pozvednout v těchto místech významně turistický ruch a jistě by byla vyhledávanou atrakcí. A pokud by se nepodařilo plán zrealizovat, mohla by vzniknout jen symbolická jedna zastávka U Pražského mostu.

Délka linky: 1,2 km

| ANKETA |

Miniaplikace


    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ