..

Tramvaje v Hradci Králové?

Tramvaj pro Hradec

Tramvaj pro Hradec

Miniaplikace

Sen nebo realita? Náš nápad tramvají Vás dle reakcí opravdu zaujal a tak jsme pro ně připravili speciální stránku, kde by se celý plán mohl připravit. Jelikož lidé v Hradci nejsou na tramvaje příliš zvyklí, je navržena taková varianta, aby se v co nejmenší míře s tramvajemi v automobilovém provozu potkávali. Zvažovali jsme několik variant a tato trasa vypadá jako nejefektivnější a nejsnáze proveditelná. Linka spojí nejlidnatější část Hradce s centrem v okolí nádraží, kde je po cestování na této trase největší poptávka. Linka s pracovním názvem „nula“ bude mít celkem 16 zastávek.

Začátek linky by byl v sousedství Terminálu HD u bývalého překladiště ČD, kde bude napojení trati i na železnici, tedy v případě rozšíření linky. Možné je vést trať dále směrem k Věkoším a letišti po stávající trati či směrem do Kuklen. Nedaleko odsud by bylo i tramvajové depo.

Poté tramvaj projede ulicí Sladkovského a zatočí směrem k parkovacímu domu pro kola, kde bude zastávka Hlavní nádraží.

Jelikož je třída S. K. Neumanna poměrně nová, bude lepší vést tramvajovou trať přes Haškovu ulici a Chelčického, kde by u bývalé tržnice byla zastávka Česká národní banka. Poté trať zamíří do prostoru na nám. 28. října, kde by měla být stejnojmenná zastávka. Následně Břetislavovou ulicí na Gočárovu třídu, za kterou bude ve Vrchlického ulici zastávka Gočárova třída.

Následovat bude tramvajová trať touto ulicí směr Lipky, kde bude další zastávka. Trať posléze překročí Gočárův okruh a ve středovém pruhu Labské kotliny bude vedena až k soutoku, kde se oddělí a podél Sokolské ulice bude pokračovat kolem Fakultní nemocnice až ke křižovatce Mileta. V tomto úseku pak budou zastávky Labská kotlina – Obří akvárium, Fakultní nemocnice – Univerzita a Křižovatka Mileta.

Zde zabočí směrem k budově záchranné služby a následně zamíří do Třebše, kolem ulice Na Potoce za Benešovou třídou až ke sportovní hale v Třebši, poblíž zastávky Štefánikova. V tomto úseku budou zastávky Lékařská fakulta, Moravské Předměstí střed a Sportovní hala Třebeš.

Odsud si to trať zamíří k Palachově ulici, zatočí směrem na Pod Strání a přes lesopark k Podzámčí do zastávky Pod Rozárkou až na Podzámčí, což bude konečná zastávka. V tomto úseku budou ještě zastávky Palachova, Pod Strání a Pod Rozárkou. Kvůli malému prostoru nepůjde vybudovat točna, a to i v případě u terminálu, musí být tak tramvaj zavedena jako obousměrná. Bude mít řízení jak na začátku, tak také na druhém konci tramvaje. Řidič přijede na konečnou, přejde tramvaj, najede na druhou kolej a bude pokračovat zpátky stejným směrem.

Linka bude mít celkem 16 zastávek a jízdní doba trasy bude kolem 20 minut.

Obsluhovat by novou tramvajovou trať mělo zatím 6 tříčlánkových tramvají. Ve špičce se budou střídat 4 vozy. Depo tramvajové trati by mělo být umístěno v prostoru kolem nádraží. Hlavně z hlediska plynulosti provozu půjde o velmi přínosný projekt, jelikož jižní větev Gočárova okruhu je většinou ucpaná auty, kde stojí i MHD, tramvaje naopak pojedou po samostatném tělese a ušetří tak mnoho času.

Cena výstavby tramvajové trati není zatím do detailu odhadnuta, počítá se, že by však většinu prostředků měla poskytnout z fondů Evropská unie.

Už před 100 lety se uvažovalo, že po Hradci budou jezdit tramvaje. Je to vidět i na známém obrázku Pražského mostu, kde jsou položeny koleje. Po 100 a více letech tak tento nápad může ožít. Hradec se tak může stát po Praze, Brnu, Ostravě, Plzni, Liberci s Jabloncem, Olomouci, Mostu a Litvínovu, dalším městem s vysoce moderním tramvajovým provozem.




    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ