..

Vysokorychlostní trať Praha ~ HK ~ Wroclaw

~ 2050

V budoucnu by Hradec Králové mohla protnout vysokorychlostní trať na Polsko

POLOHA NÁDRAŽÍ NA MAPĚ

FOTOGALERIE

SOUVISEJÍCÍ PROJEKTY

DVOUKOLEJKA HK-PCE

SEVERNÍ KORIDOR



INFO

Cena výstavby: neodhadnuta $

Zahájení výstavby: po roce 2045

Předpokládaná rychlost trati: cca. 250 km/h

Zastávky: Praha, Hr. Králové, Walbrzych, Wroclaw, Warzsawa

Čas cesty: Hr. Králové <> Praha / cca. 30-40 minut

Čas cesty: Hr. Králové <> Wroclaw / cca. 60-70 minut

Dopravní koncepce: Ministerstvo dopravy ČR (MDČR)



HODNOCENÍ

Miniaplikace

STAV PROJEKTU

Projekt je v počáteční fázi úvah

POPIS

S variantou vysokorychlostní trasy číslo 5 se počítá ve směru z Prahy, přes východ Čech a Polsko do města Wroclaw s konečnou destinací Warzsawa. Trasování trati ale zatím není definitivně rozhodnuto, buď povede na Hradec Králové podél D11, nebo naopak ve směru na Liberec. Ve světě jsou vysokorychlostní tratě běžné, v Česku je to zatím hudba vzdálené budoucnosti.

Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP) má tuto trasu vedenou přes Hradec. Tím by vznikla velmi rychlá spojnice na trase Praha – Hradec Králové – Wroclaw – (Warszawa). Úspora času by byla značná, jestliže dnes jede vlak do Prahy 1 hod. a 40 minut, zítra by jel jen 30-40 minut, cestující by v hlavním městě byli o hodinu rychleji.

Na opačnou stranu směr polská Wroclaw se dnes jezdí z Hradce komplikovaně s několika přestupy za 4 hod. a 30 minut, zítra by to byla zhruba 1 hodina a 10 minut. A polské město není žádné městečko, Wroclaw má 630 tisíc obyvatel, je tak jen o polovinu menší než Praha. Navíc Hradec a Wroclaw (i Walbrzych kudy trať také zřejmě povede) pojí vzájemná přátelství, protože to jsou partnerská města.

V případě, že by trať vedla přes Hradec, je možné, že by měla i svoje vlastní nádraží, někde na západ od města, zřejmě u Kuklen, Svobodných Dvorů či někde poblíž. Možností ale je trať zakomponovat před Hradcem do budoucího tělesa dvoukolejky a vést ji na stávající hlavní nádraží.

Rychlost této trati by mohla být někde v rozmezí od 230 km/h až po 350 km/h, podle toho, jaká rychlost bude na takové trase schválena a jaké se na trati budou pohybovat vlaky.

ČLÁNKY

05/2017 Přes Hradce možná jednou povede vysokorychlostní trať



    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ