..

Křižovatka D11 u Kuklen

Dlouholetý sen mnoha řidičů se stal skutečností. Dostavba posledního úseku dálnice D11 do Hradce Králové započala za účasti premiéra, hejtmana i primátora v úterý dopoledne. Stavbaři se na D11 vrátí po osmi letech a práce začnou na těch částech stavby, které jsou časově nejnáročnější. Jedná se především o mosty a křižovatky. Řidiči by se po novém úseku měli projet v srpnu roku 2017. Oproti ceně, která vyplývala z původní smlouvy, se podařilo dosáhnout úspory zhruba 18 %, konečná cena stavby je 1,1 miliardy korun. Dostavbu D11 k Hradci nejvíce asi proslavila osoba farmářky Havránkové.

„Stavba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové byla zahájena již v roce 1978, poslední úsek byl ale zprovozněn před osmi lety a od té doby se stavba nepohnula vpřed. Jsem proto rád, že se nám podařilo tuto problematickou stavbu znovu rozjet,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Dokončením chybějící části dálnice v úseku Osičky – Hradec Králové v délce necelých 2,5 kilometru bude dálnice D11 dokončena až k Hradci Králové.

Dnešního slavnostního výkopu bagru na pokračování jedenáctky se zúčastnili také hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc, primátor Zdeněk Fink, premiér Bohuslav Sobotka, místopředseda vlády pro vědu, výzkum a inovace a zastupitel kraje Pavel Bělobrádek a také ministr dopravy Antonín Prachař.

Práce začnou na úsecích, které jsou časově nejnáročnější. Kromě pěti mostních objektů se jedná zejména o mimoúrovňovou křižovatku Kukleny (vizualizace nahoře). Ta je náročná i z hlediska organizace stavby, neboť se práce musí odehrát v takovém režimu, aby bylo možné stále zachovat provoz na silnici I/11, po které je vedena tranzitní doprava na trase Praha – Náchod.

Práce na pozemcích, u nichž zatím nebylo dořešeno majetkoprávní vypořádání, nejsou technologicky složité. Věříme proto, že se podaří i tuto věc vypořádat a neohrozí zprovoznění celého úseku v předpokládaném termínu. Práce budou hotovy do tří let od začátku stavby, řidiči by nový úsek dálnice do Hradce Králové měli začít užívat v srpnu roku 2017.

Se zhotovitelem stavby, sdružením firem EUROVIA CS, Metrostav a Strabag se podařilo dojednat snížení ceny u dvanáct let staré smlouvy na tuto stavbu a to o zhruba 18% na konečných 1,1 miliardy korun.

Od Hradce Králové směr Polsko zbývá dostavět 70 kilometrů. Trasa povede kolem Hradce Králové na Jaroměř v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na Královec, kde se napojí na připravovanou polskou silnici S3.

Mimoúrovňová křižovatka u Kuklen bude ve tvaru trojlístku. Pokračování D11 do Smiřic a Jaroměře je v přípravě a aktuálně probíhá výkup pozemků. Z celkového počtu 462 vlastníků jsou dosud vykoupeny pozemky od zhruba 400 z nich, nejvíce výkupů je zajištěno na části Hradec Králové – Plotiště nad Labem. Zde se usiluje o získání stavebního povolení pro tuto část.


    DEJTE NÁM LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Univerzitní hokejové derby mezi UHK a UPCE ovládl Hradec s výhrou 4:1. Branky za UHK: Hofman, Tatar, Junek, Vácha.…
    Klip od skupiny Memphis - Tak nějak, který se natáčel komplet v Hradci, boduje i v hitparádě Óčko TV.
    V bývalých kasárnách v centru města začne výstavba nového parkovacího domu Jana Gayera. Nyní se některé objekty dem…
    Nová akvizice rozhodla hned první mač. Útočník Radek Smoleňák přišel, viděl a zvítězil. Svůj premiéro…

    7.956

    907

    511


    / STREAM



    98 %

    97 %

    97 %

    96 %

    94 %

    93 %

    92 %

    92 %

    92 %

    90 %

    88 %

    87 %


    Digitální planetárium (+ 1 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (+ 4 %)

    Regionální sídlo ČSOB (+ 1 %)

    Sídlo Lesy ČR (+ 3 %)

    Nové Kukleny (- 1 %)

    Univerzita Karlova (+ 1 %)

    Žižkovy sady (- 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 3 %)

    Jižní spojka (+ 4 %)

    Klinika čínské medicíny (+ 2 %)

    Západní město (+ 6 %)

    Nový most přes Orlici (+ 3 %)

    Další projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ