POPIS
Předmětem stavby je komplexní rekonstrukce železniční stanice Hradec Králové hl. n., která bude zahrnovat zejména celkovou přestavbu kolejiště a nástupišť, výstavbu nového ostrovního nástupiště č. 4, přípravu na zdvoukolejnění zaústěných tratí, nové zabezpečovací zařízení, přestavbu mostu/podjezdu přes Gočárovu třídu nebo výstavbu nového parkoviště P+R v sousedství dopravního terminálu.
V jednotlivých zhlavích dojde k přidání druhé koleje k budoucímu rozšíření tratí o další kolej ve směru na Prahu, Pardubice, Choceň a zřejmě i na Jaroměř, kudy by měla vést později VRT.
V souvislosti s rekonstrukcí železniční stanice dojde v její blízkosti k dalším dopravním změnám, například se rozšíří podjezd na Kukleny o jeden pruh, také nadjezd Koutníkova, který je současně v havarijním stavu a je v řešení ŘSD, získá nové přemostění, stavba je koordinována se Správou železnic.
Oba podchody na nástupiště se výrazně přestaví, příjezdový se prodlouží až do areálu depa Českých drah, lávka přes kolejiště se díky tomu snese. Všechna nástupiště se zastřeší a vybaví informačním a orientačním systémem, rozhlasem, zvukovými majáčky pro nevidomé i kamerovým systémem. Samozřejmostí bude plně bezbariérový přístup na ně z příjezdového a odjezdového podchodu pomocí výtahů, které doplní eskalátory.
Rekonstrukce hlavního nádraží by měla trvat několik let, předpoklad dokončení je v roce 2029.
ČLÁNKY