Přidat na Seznam.cz



Modernizace žst. Hradec Král. hl. nádraží

2024~2029

Předmětem stavby je komplexní rekonstrukce železniční stanice Hradec Králové hlavní nádraží

Hlavní nádraží v Hradci z parkovacího domu Auparku / Foto: HKCITY

ETAPY DVOUKOLEJKY

I. ETAPA (A) (PŘED REALIZACÍ)

HR. KRÁLOVÉ HL. NÁDRAŽÍ A OKOLÍ

Plán výstavby: 2024-2029

I. ETAPA (B) (V PŘÍPRAVĚ)

HK (MIMO HL. N.) – OPATOVICE

Plán výstavby: 2028-2032

II. ETAPA (DOKONČENO)

OPATOVICE – STÉBLOVÁ

Uvedeno do provozu: 2015

III. ETAPA (DOKONČENO)

STÉBLOVÁ – PARDUBICE

Uvedeno do provozu: 2023

SOUVISEJÍCÍ PROJEKTY

SEVERNÍ KORIDOR

VYSOKORYCHLOSTNÍ TRAŤ

SCHÉMA DVOUKOLEJKY

Dvoukolejka mapa, schéma 2022 / Infografika: HKCITY

FOTOGALERIE

Pendolino 7. července 2020 na hradeckém hlavním nádraží / Foto: Twitter @RidlPetr

Rychlík Hradečan na hlavním nádraží

Hlavní nádraží v Hradci má zpět znělku / Foto: HKCITY



INFO

Cena výstavby: ? mld. Kč

Realizace stavby: 2024~2029

Datum zahájení rekonstrukce: 10/2024

Investor: Správa železnic (SŽ)



HODNOCENÍ

Již jsi hlasoval(a)!

STAV PROJEKTU

Předpokládané zahájení prací je říjen 2024

Vlak na nádraží v Hradci Králové čeká na odjezd / Foto: HKCITY

POPIS

Předmětem stavby je komplexní rekonstrukce železniční stanice Hradec Králové hl. n., která bude zahrnovat zejména celkovou přestavbu kolejiště a nástupišť, výstavbu nového ostrovního nástupiště č. 4, přípravu na zdvoukolejnění zaústěných tratí, nové zabezpečovací zařízení, přestavbu mostu/podjezdu přes Gočárovu třídu nebo výstavbu nového parkoviště P+R v sousedství dopravního terminálu.

V jednotlivých zhlavích dojde k přidání druhé koleje k budoucímu rozšíření tratí o další kolej ve směru na Prahu, Pardubice, Choceň a zřejmě i na Jaroměř, kudy by měla vést později VRT.

V souvislosti s rekonstrukcí železniční stanice dojde v její blízkosti k dalším dopravním změnám, například se rozšíří podjezd na Kukleny o jeden pruh, také nadjezd Koutníkova, který je současně v havarijním stavu a je v řešení ŘSD, získá nové přemostění, stavba je koordinována se Správou železnic.

Oba podchody na nástupiště se výrazně přestaví, příjezdový se prodlouží až do areálu depa Českých drah, lávka přes kolejiště se díky tomu snese. Všechna nástupiště se zastřeší a vybaví informačním a orientačním systémem, rozhlasem, zvukovými majáčky pro nevidomé i kamerovým systémem. Samozřejmostí bude plně bezbariérový přístup na ně z příjezdového a odjezdového podchodu pomocí výtahů, které doplní eskalátory.

Rekonstrukce hlavního nádraží by měla trvat několik let, předpoklad dokončení je v roce 2029.

ČLÁNKY

11/2022 Mezi Pardubicemi a Stéblovou už po dvou kolejích

07/2018 Dvoukolejka z Hradce do Opatovic získala souhlas EIA

06/2016 Dvoukolejka z Opatovic do Hradce přinese změny

04/2015 Otevře se první část dvoukolejky