HRADEC KRÁLOVÉ – Železniční úsek od mostu „Železňák“ až ke stanici Týniště nad Orlicí projde zdvoukolejněním. Rychlost trati se zvýší na 160 km/h. Trať bude alternativou k hlavnímu koridoru, přibude zde jak regionální osobní doprava, tak také nákladní mezinárodní doprava. Bez šance není ani vedení některých dálkových expresů.

Pro osobní dopravce by mohla být zajímavá třeba trasa Praha – Poděbrady – Hradec Králové – Česká Třebová – Ostrava/Brno. A od věci by nemuselo být ani delší lázeňské propojení Františkovy Lázně – Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň – Praha – Poděbrady – Hradec Králové…

Nová nástupiště dostanou všechny stanice i zastávky na trase modernizace. Zastávka Hradec Králové-zastávka dostane na obou stranách dvoukolejky nové nástupiště, už v loňském roce se zde zbourala stará budova a vznikl nový přístřešek.

Stanice Hradec Králové-Slezské Předměstí získá nové ostrovní nástupiště a jedno krajní. Ve stanici budou vedeny čtyři koleje a dvě kratší odstavné, zůstane zachována i vlečka do Skladištní oblasti. Na ostrovní nástupiště bude umožněn bezbariérový vstup podchodem. Celá stanice tak projde kompletní rekonstrukcí.

Na zastávce Blešno dojde k vybudování nového nástupiště po obou stranách dvoukolejky. Vstup bude umožněn přes rekonstruovaný přejezd.

Ve výhledu se počítá a je zde zanesena i územní rezerva pro možný vznik zastávky v místní části Nepasice, kterou požadují Třebechovice pod Orebem.

Ve stanici Třebechovice pod Orebem dojde ke vzniku nového nástupiště po obou stranách dvoukolejky, na nástupiště směrem na Týniště nad Orlicí bude umožněn bezbariérový vstup podchodem. Ve stanici budou tři koleje a jedna kratší odstavná pro nakládku. Také i tato stanice projde kompletní modernizací.

V Třebechovicích není vyloučeno ani zrušení některých přejezdů, nebo jejich nahrazení nadjezdem. Vznikla zde dokonce i petice, která požaduje vedení druhé koleje jižně, projekt však počítá se severní variantou, tedy blíže k domům a odhlučnění protihlukovou stěnou.

Na zastávce Petrovice nad Orlicí se vybuduje nové nástupiště po obou stranách dvoukolejky.

Modernizace se netýká stanice Týniště nad Orlicí, ta již byla modernizována v roce 2015.

U obytné zástavby dojde k vybudování protihlukových stěn, týká se to třeba sídliště Sever na Slezském Předměstí, Blešna a Třebechovic pod Orebem.

Původní plán počítal pouze s rychlostí 120 km/h, což řada odborníků kritizovala, nakonec SŽDC rozhodla o rychlosti 160 km/h. Modernizace dvoukolejky je součástí projektu Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, jehož části se budou řešit etapově v těchto proporcích. Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou, Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové včetně stanice hlavní nádraží, Hradec Králové – Týniště nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Choceň.

Celý projekt postupuje rychlým tempem, první posouzení o EIA je zažádáno u trasy HK – Týniště, další budou následovat. Podle dokumentace by měl tento úsek stát zhruba 3,8 miliardy Kč, přičemž celá stavba bude stát necelých 19 miliard. S výstavbou nových pražců a kolejí by trať měla být také méně hlučná než ta stávající stará.

Časově se počítá s tím, že nejdříve by měla proběhnout stavba dvoukolejky z Opatovic do Hradce Králové, na kterou naváže úsek Hradec – Týniště. Kvůli určité úspoře financí není vyloučeno ani úplné uzavření trati na několik měsíců s vyloučením vlakové dopravy a nahrazení náhradní autobusové dopravy. Trať by se díky úplné uzávěře mohla postavit rychleji a snadněji.

Po nové dvoukolejce budou lépe vedeny nákladní vlaky ze závodu Škoda Kvasiny a také částečně mezinárodní nákladní doprava z hlavního koridoru, která musí jezdit víceméně jen v nočních hodinách. Zlepší se i časy osobních vlaků a na koleje možná vyjedou i nové soupravy. Dvoukolejka nabídne komfort, zrychlení a odpadne zpoždění při křižování vlaků, provoz bude také bezpečnější.

V dokumentaci se počítá s jejím vybudováním od roku 2022 a stavba 18,6 km dlouhého úseku potrvá přibližně 36 měsíců.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Festival Rock for People oslaví příští rok 25 let existence. V advetním kalendáři otevírá denně nová jména. V hrade…
    Most ve Svinarech se v prosinci neotevře, počasí neumožní dodělat závěrečné práce na betonu v požadované kvalitě. O…
    Klicperovo divadlo uvedlo ve svém repertoáru hru s takovým pěkným názvem Republika Králové, která pojednává o Hradc…
    Projekt vzdělávacího centra v Lipkách za 250 mil. Kč, v bývalé Gočárově základní škole, byl novým vedením města uko…

    9.290

    1.034

    978


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    Letecký terminál

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI