Přidat na Seznam.cz



Benešova třída se do roku 2015 promění v moderní bulvár

1. března 2012 11:00. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, KRIMI, PROJEKTY

Centrální část Benešovky

Do tří let by Benešova třída měla vypadat podstatně lépe než dnes. V těchto chvílích projekt dospěl do fáze, ve které by se mělo začít s úpravou komunikací a vzniknout by měl park Harmonie, u stejnojmenné budovy. Připraveny jsou také práce pro zahájení bourání lávek a ramp v centrální části Benešovy třídy. Ta by se měla začít rekonstruovat ze všeho nejdříve. Koncem roku se mají začít budovat nové garáže a vozovky v suterénu. V jarních měsících 2013 dojde k úpravě parteru, vzniknou nové přístupy do domů a obchodů. O půl roku později se začnou měnit také venkovní prostory centrální části Benešovy třídy.

Od 1. února zahájilo také činnost na třídě Edvarda Beneše informační centrum, kde je každou středu od 15 do 17 hodin přítomen pracovník magistrátu nebo projektant, kteří budou odpovídat na dotazy občanů.

Kompletní rekonstrukce Benešovy třídy by se měla dokončit kolem roku 2015. Pojďme se podívat, co se změní po jejím dokončení. Největší změnou zřejmě bude to, že ze současných čtyř pruhů budou pouze dva pruhy, to znamená jeden v každém směru včetně podélného pruhu pro parkování. Ulici už nebudou tvořit složité rampy a podlaží, ale bude v jedné úrovni a bezbariérová. V centrální části vznikne kruhový objezd s fontánou, který umožní obracení aut a zklidnění dopravy. Oproti dnešnímu stavu výrazně přibude ploch pro zeleň a také parkovacích míst před obchody. Samozřejmostí budou i nové cyklostezky po obou stranách komunikace. Uprostřed Benešovy třídy by kromě fontány měla vzniknout i jakási pohledová dominanta ve tvaru špice.

Zachovaná zůstane platanová alej i plochy dětských hřišť. Pod úrovní Benešovy třídy vzniknou kryté parkovací místa, střežená kamerami. Tyto parkovací místa nebudou zahrnuta do ISP Hradec Králové. Městská hromadná doprava bude jezdit normálně po celou dobu rekonstrukce. Nyní jsou na Benešově třídě dvě zastávky MHD ve směru na Pod Strání a jedna ve směru do centra, po rekonstrukci by však prý měla být po celé délce bulváru jen jedna zastávka v každém směru.

Benešova třída, když se budovala, měla být koncipována jako páteřní místní komunikace. Tohoto statusu by dosáhla, pokud by se dobudovalo na jejím jihu spojení s prostorem u Milety a napojením na II. městský okruh. Křižovatka Mileta se již přes třicet let řeší na papíře, nejsou finance. V poslední době svitla určitá naděje, že by se Benešova třída přeci jen napojení mohla dočkat po vybudování levnějšího kruhového objezdu v severní části Milety před Fakultní nemocnicí.

Více informací o projektu + vizualizace: Regenerace Benešovy třídy

Zdroj obrázku: Magistrát města Hradec Králové


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    15 584

    2 988

    2 530

    274


    #TWEETY

    ~PANORAMA

    @MENÍČKA



    Koncept studie Velkého náměstí