HRADEC KRÁLOVÉ – Příprava dvoukolejky v etapě od mostu přes Labe (Železňák) do Týniště nad Orlicí má jasné projektové rysy. V situačních plánech a dokumentech jsou změny v okolí dvoukolejky jasně zřetelné. Cestujícím se díky modernizaci usnadní přístupy do vlaků na zastávce na rozhraní Pouchova a Věkoš i na stanici Slezské Předměstí.

Od mostu přes Labe povede trať v dvoukolejném profilu do zastávky Hradec Králové-zastávka. Se zachováním lávky pro pěší přes řeku Labe v rámci nového přemostění se počítá.

Ještě před podjezdem do Věkoš, který se rozšíří, je zde ponechána a zakreslena územní rezerva pro výhledovou trať a tedy i případnou odbočnou kolej směrem k hradeckému letišti.

Zastávka Hradec Králové-zastávka dostane nástupiště o délce nástupní hrany 170 metrů po obou stranách kolejí. Zůstane zde zachován přejezd, vznikne ale nový podchod pro pěší a cyklisty a také přístřešky.

O kousek dále bude vybudován nový podchod pro pěší a cyklisty v oblasti současného přechodu mezi ulicemi Gagarinova a Trávní ve Skladištní oblasti. V jiných úsecích nebude možné trať přejít, jelikož na stranu Slezského Předměstí bude zbudována protihluková zeď.

Stanice Slezské Předměstí se také promění, v projektu se počítá se čtyřmi hlavními kolejemi a dvěma manipulačními, které budou zakončeny zarážedlem. Vznikne nové ostrovní nástupiště o délce 170 metrů, na které bude veden podchod z prvního nástupiště před výpravní budovou nádraží.

Všechny podchody budou bezbariérové, budou zde jak schody, tak i postupný klesající a stoupající profil dlažby.

V oblasti zvané Kociánovice mezi Kladskou ulicí a Bratří Štefanů vedle pivních skladů, kde je realizován takový jakýsi přejezd polní cesty pouze s výstražnou značkou STOP, se nově s přejezdem v této části v projektu nepočítá.

Ulice nebude ukončena, ale stočí se vpravo podél trati a bude podél ní pokračovat až k podjezdu v ulici V Poli v sousedství servisu Ford. Vznikne tak úplně nová místní komunikace o délce 1 kilometr.

Další podjezd v oblasti Podhůří bude větší než ten předchozí a počítá se zde i s rezervou pro Severní tangentu a přeložkou silnice.

Traťová rychlost je nastavena na max. 160 km/h pro osobní vlaky, nákladní vlaky pojedou maximální rychlostí 100 km/h. Předpokládá se, že provoz na trati stoupne zhruba o polovinu oproti dnešnímu stavu.

Dnes jezdí v obou směrech v pracovní dny cca. 64 osobních vlaků, v každém směru 32. Osobní doprava zůstane v přibližně stejné podobě, rozšíří se ale o náklad, nákladních vlaků bude jezdit daleko více. Jestliže dnes projede za den po trati zhruba třicítka nákladních vlaků, po dvoukolejce jich za den pojede jednou tolik a pokud bude kapacita, i více.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Společnost zahájila v Hradci Králové v lokalitě Aldis výstavbu regionálního centra, které pojme až tisíc z…
    Festival Rock for People oslaví příští rok 25 let existence. V advetním kalendáři otevírá denně nová jména. V hrade…
    Most ve Svinarech se v prosinci neotevře, počasí neumožní dodělat závěrečné práce na betonu v požadované kvalitě. O…
    Klicperovo divadlo uvedlo ve svém repertoáru hru s takovým pěkným názvem Republika Králové, která pojednává o Hradc…

    9.294

    1.036

    978


    . / STREAM



    97 %

    97 %

    95 %

    94 %

    93 %

    91 %

    90 %

    88 %

    86 %

    nové

    nové


    Nová chirurgie (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 2 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (- 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Západní město (- 4 %)

    Letecký terminál

    Vysokorychlostní trať

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!




    Miniaplikace

    Do konce hlasování zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI