Přidat na Seznam.cz



  

HRADEC KRÁLOVÉ – Příprava dvoukolejky v etapě od mostu přes Labe (Železňák) do Týniště nad Orlicí má jasné projektové rysy. V situačních plánech a dokumentech jsou změny v okolí dvoukolejky jasně zřetelné. Cestujícím se díky modernizaci usnadní přístupy do vlaků na zastávce na rozhraní Pouchova a Věkoš i na stanici Slezské Předměstí.

Od mostu přes Labe povede trať v dvoukolejném profilu do zastávky Hradec Králové-zastávka. Se zachováním lávky pro pěší přes řeku Labe v rámci nového přemostění se počítá.

Ještě před podjezdem do Věkoš, který se rozšíří, je zde ponechána a zakreslena územní rezerva pro výhledovou trať a tedy i případnou odbočnou kolej směrem k hradeckému letišti.

Zastávka Hradec Králové-zastávka dostane nástupiště o délce nástupní hrany 170 metrů po obou stranách kolejí. Zůstane zde zachován přejezd, vznikne ale nový podchod pro pěší a cyklisty a také přístřešky.

O kousek dále bude vybudován nový podchod pro pěší a cyklisty v oblasti současného přechodu mezi ulicemi Gagarinova a Trávní ve Skladištní oblasti. V jiných úsecích nebude možné trať přejít, jelikož na stranu Slezského Předměstí bude zbudována protihluková zeď.

Stanice Slezské Předměstí se také promění, v projektu se počítá se čtyřmi hlavními kolejemi a dvěma manipulačními, které budou zakončeny zarážedlem. Vznikne nové ostrovní nástupiště o délce 170 metrů, na které bude veden podchod z prvního nástupiště před výpravní budovou nádraží.

Všechny podchody budou bezbariérové, budou zde jak schody, tak i postupný klesající a stoupající profil dlažby.

V oblasti zvané Kociánovice mezi Kladskou ulicí a Bratří Štefanů vedle pivních skladů, kde je realizován takový jakýsi přejezd polní cesty pouze s výstražnou značkou STOP, se nově s přejezdem v této části v projektu nepočítá.

Ulice nebude ukončena, ale stočí se vpravo podél trati a bude podél ní pokračovat až k podjezdu v ulici V Poli v sousedství servisu Ford. Vznikne tak úplně nová místní komunikace o délce 1 kilometr.

Další podjezd v oblasti Podhůří bude větší než ten předchozí a počítá se zde i s rezervou pro Severní tangentu a přeložkou silnice.

Traťová rychlost je nastavena na max. 160 km/h pro osobní vlaky, nákladní vlaky pojedou maximální rychlostí 100 km/h. Předpokládá se, že provoz na trati stoupne zhruba o polovinu oproti dnešnímu stavu.

Dnes jezdí v obou směrech v pracovní dny cca. 64 osobních vlaků, v každém směru 32. Osobní doprava zůstane v přibližně stejné podobě, rozšíří se ale o náklad, nákladních vlaků bude jezdit daleko více. Jestliže dnes projede za den po trati zhruba třicítka nákladních vlaků, po dvoukolejce jich za den pojede jednou tolik a pokud bude kapacita, i více.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Kamera připevněná na klacky či tykadla a jede se. Dopravní podnik připravil pro milovníky MHD video z ranní špičky…
    Slezská plovárna na břehu Orlice rozšiřuje své aktivity. Novým přírůstkem, který oživí místní břehy je říční molo H…
    Hokejisté postupují po remíze 1:1 v Mannheimu do čtvrtfinále . Jejich soupeřem bude z…
    Hradec Králové si o víkendu připomněl 30 let svobody. Pojmenoval nové náměstí Václava Havla v kampusu univerzity, k…
    O několik nových bytů se rozroste Pražské Předměstí. Staví se tu nový bytový dům Rezidence Labská o třech podlažích…

    9.844

    1.252

    1.118


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ