Přidat na Seznam.cz



  

HRADEC KRÁLOVÉ – Příprava dvoukolejky v etapě od mostu přes Labe (Železňák) do Týniště nad Orlicí má jasné projektové rysy. V situačních plánech a dokumentech jsou změny v okolí dvoukolejky jasně zřetelné. Cestujícím se díky modernizaci usnadní přístupy do vlaků na zastávce na rozhraní Pouchova a Věkoš i na stanici Slezské Předměstí.

Od mostu přes Labe povede trať v dvoukolejném profilu do zastávky Hradec Králové-zastávka. Se zachováním lávky pro pěší přes řeku Labe v rámci nového přemostění se počítá.

Ještě před podjezdem do Věkoš, který se rozšíří, je zde ponechána a zakreslena územní rezerva pro výhledovou trať a tedy i případnou odbočnou kolej směrem k hradeckému letišti.

Zastávka Hradec Králové-zastávka dostane nástupiště o délce nástupní hrany 170 metrů po obou stranách kolejí. Zůstane zde zachován přejezd, vznikne ale nový podchod pro pěší a cyklisty a také přístřešky.

O kousek dále bude vybudován nový podchod pro pěší a cyklisty v oblasti současného přechodu mezi ulicemi Gagarinova a Trávní ve Skladištní oblasti. V jiných úsecích nebude možné trať přejít, jelikož na stranu Slezského Předměstí bude zbudována protihluková zeď.

Stanice Slezské Předměstí se také promění, v projektu se počítá se čtyřmi hlavními kolejemi a dvěma manipulačními, které budou zakončeny zarážedlem. Vznikne nové ostrovní nástupiště o délce 170 metrů, na které bude veden podchod z prvního nástupiště před výpravní budovou nádraží.

Všechny podchody budou bezbariérové, budou zde jak schody, tak i postupný klesající a stoupající profil dlažby.

V oblasti zvané Kociánovice mezi Kladskou ulicí a Bratří Štefanů vedle pivních skladů, kde je realizován takový jakýsi přejezd polní cesty pouze s výstražnou značkou STOP, se nově s přejezdem v této části v projektu nepočítá.

Ulice nebude ukončena, ale stočí se vpravo podél trati a bude podél ní pokračovat až k podjezdu v ulici V Poli v sousedství servisu Ford. Vznikne tak úplně nová místní komunikace o délce 1 kilometr.

Další podjezd v oblasti Podhůří bude větší než ten předchozí a počítá se zde i s rezervou pro Severní tangentu a přeložkou silnice.

Traťová rychlost je nastavena na max. 160 km/h pro osobní vlaky, nákladní vlaky pojedou maximální rychlostí 100 km/h. Předpokládá se, že provoz na trati stoupne zhruba o polovinu oproti dnešnímu stavu.

Dnes jezdí v obou směrech v pracovní dny cca. 64 osobních vlaků, v každém směru 32. Osobní doprava zůstane v přibližně stejné podobě, rozšíří se ale o náklad, nákladních vlaků bude jezdit daleko více. Jestliže dnes projede za den po trati zhruba třicítka nákladních vlaků, po dvoukolejce jich za den pojede jednou tolik a pokud bude kapacita, i více.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Tendr na fotbalový stadion se stále nenápadně posunuje, původně měl být vybrán zhotovitel již 15. srpna, později pl…
    Návrh železničního jízdního řádu pro rok 2020 počítá se zavedením časně ranního spoje rychlíku Hradečan s odjezdem…
    Festival Rock for People oznámil první headlinery Green Day a Fall Out Boy. Ročník 2020 proběhne tradičně v hradeck…
    V Hradci dnes u Flošny probíhají Dožínky s mnoha stánky a vystupujícími: David Deyl, Monika Absolonová či Olga Loun…
    Vážná nehoda uzavřela hlavní tah silnice I/35 mezi Hradcem Králové a Vysokým Mýtem u obce Týnišťko. Místo je neprůj…

    9.698

    1.218

    1.100


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ