Přidat na Seznam.cz



Dopravní podnik plánuje obměnu starých trolejbusů

23. října 2010 12:24. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA, KRIMI

Nízkopodlažní trolejbus SOR TNB 12

Dopravní podnik v rámci projektu „Obnova vozového parku trolejbusů“ plánuje v příštím roce významně omladit trolejbusový park. Výrazná změna by se měla dotknout především trolejbusových linek č. 1 a 2, na kterých jezdí už více jak dvě desítky let dávno vysloužilé kloubové trolejbusy s označením 15Tr. V posledních měsících jsou trolejbusy na těchto linkách víceméně každý den nahrazovány kloubovými autobusy.

Dopravní podnik chce pořídit v první dodávce celkem 17 nových trolejbusů, z toho by 11 mělo být kloubových a zbytek sólo trolejbusy. Dopravní podnik počítá s podporou Evropské unie v rámci regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, kde by celková dotace na celkem 31 trolejbusů v letech 2011 až 2013 měla dosahovat přibližně 120 mil. Kč. z celkové částky projektu, která počítá až s 332 mil. Kč. Naposledy v roce 2003 nakoupil dopravní podnik nové nízkopodlažní sólo trolejbusy.

Dopravní podnik města Hradce Králové patří v České republice mezi nejmodernější dopravní podniky v rámci obnovy vozového parku. Autobusový provoz je z 92 % tvořen nízkopodlažními vozy, ten trolejbusový z 63 procent. Po této objednávce budou nízkopodlažní trolejbusy tvořit 100 % provozu. Nejdiskutovanější otázkou posledních let bylo, kdy se konečně zbylé zastaralé trolejbusy na linkách do Nového Hradce dočkají zasloužené obměny. Už v příštím by se tedy cestující měli konečně dočkat nových kloubových i sólo trolejbusů. Mají být úspornější, méně hlučnější, budou mít u zadních dveří zajištěno monitorování kamerou a budou mít o jedny dveře víc (kloubový i sólo trolejbus), pro usnadnění nástupu. O víkendu a ve večerních hodinách budou tyto jedny dveře navíc prakticky nevyužity.

Jedním ze slibů strany Změna pro Hradec bylo i prověření o zavedení městské hromadné dopravy do nové čtvrti Plachta. Většina obyvatel totiž dochází ke vzdálené zastávce Na Brně (1, 2) nebo na zastávku Na Občinách (9) případně na Husův pomník (7). Dobrou variantou by mohlo být zatrolejování ulice Na Brně od linek č. 1 a 2, které vedou přes Brněnskou ulici. Hradecký demokratický klub měl ve svém předvolebním plánu zase zrychlení MHD, zrušení některých zastávek nebo jejich vynechání, aby se urychlil provoz.

Zde je návrh linky, která by končila v této čtvrti.

Pokud máte vlastní návrh na novou linku, můžete nám ho poslat na e-mail:
info@hkcity.cz

zdroj: www.mmhk.cz foto: www.sor.cz


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU