Přidat na Seznam.cz



  

Superstrategie do roku 2025

S rozporuplnými pocity se dá označit plán, který představilo Ministerstvo dopravy v čele s ministrem resortu Vítem Bártou (VV). V takzvané superstrategii rozvoje dopravy na území České republiky do roku 2025 z toho Hradec vyšel v oblasti silniční dopravy ještě poměrně slušně. Oblast budoucího rozvoje železniční dopravy se kolem Hradce dá označit za docela tragickou. Plán totiž nepočítá se zdvoukolejněním trati v celém úseku Hradec Králové – Pardubice, ale jen z Opatovic do Stéblové, a to až kolem roku 2015. Každý ví, jak to chodí, pokud se nekopne do země, tak této strategii málokdo uvěří.

Z budované silniční a dálniční sítě se má nejdříve dokončit úsek, který spojí Hradec Králové a sousední Pardubice čtyřproudově. Jeden z posledních dokončovaných úseků Březhrad – Opatovice má být dokončen v roce 2012. Dálnice D11, která stojí nedokončená v polích před Hradcem Králové už nějaký ten pátek, by se měla do Plačic dostavět do roku 2014. A úsek D11 z Hradce do Jaroměře by měl být hotov už v roce 2016, což je velmi optimistické datum. Do Polska by celá trasa měla být postavena a vedena už jako R11 v první polovině 20. let 21. století. Rychlostní silnice R35 na Moravu by se měla stavět jako PPP projekt, financovaný ze soukromých zdrojů. Hotovo by mělo být v trochu vzdálené budoucnosti, v roce 2023. Zajímavostí je, že se například v této publikaci vůbec nevyskytuje slibovaný obchvat Náchoda, který s nekonečnými kolonami aut bojuje takřka každý den. Buď se na něj zapomnělo, nebo se vybuduje z nějaké jiné superstrategie. V příloze je však spolu s dalšími projekty uveden v kolonce staveb bez pokrytí finančními prostředky pro realizaci do roku 2025.

Železnice do roku 2025

V superstrategii není uvedena také severní tangenta Hradce, jižní napojení z dálnice u Tesca na Hradubické a ani křižovatka Mileta.

V oblasti železniční dopravy se počítá pouze se zdvoukolejněním trati v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem do roku 2015. Přitom tato trať je hojně využívaná a vlaky na ní jezdí ve špičce dokonce každých 10-15 minut obousměrně. Správa železniční dopravní cesty před časem uvedla, že pokud by se jí podařilo najít finance na zdvoukolejnění v celé délce, pravděpodobně by započala výstavbu sama.

Se splavněním Labe až do Hradce se naštěstí nepočítá. Jízdní doba v roce 2011 by měla být autobusem do Prahy 1:15 (do centra 1:30) a vlakem za 1:42, pokud nebude mít zpoždění. Autem se dá cesta do Prahy na Černý Most některými řidiči zvládnout i pod jednu hodinu jízdní doby.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Kukleny oživí nový rezidenční projekt Cihlovka s 22 byty. Původní areál továrny se přestaví na moderní bydlení s vl…
    Tendr na fotbalový stadion se stále nenápadně posunuje, původně měl být vybrán zhotovitel již 15. srpna, později pl…
    Návrh železničního jízdního řádu pro rok 2020 počítá se zavedením časně ranního spoje rychlíku Hradečan s odjezdem…
    Festival Rock for People oznámil první headlinery Green Day a Fall Out Boy. Ročník 2020 proběhne tradičně v hradeck…
    V Hradci dnes u Flošny probíhají Dožínky s mnoha stánky a vystupujícími: David Deyl, Monika Absolonová či Olga Loun…

    9.698

    1.218

    1.100


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ