Přidat na Seznam.cz



Superstrategie do roku 2025

S rozporuplnými pocity se dá označit plán, který představilo Ministerstvo dopravy v čele s ministrem resortu Vítem Bártou (VV). V takzvané superstrategii rozvoje dopravy na území České republiky do roku 2025 z toho Hradec vyšel v oblasti silniční dopravy ještě poměrně slušně. Oblast budoucího rozvoje železniční dopravy se kolem Hradce dá označit za docela tragickou. Plán totiž nepočítá se zdvoukolejněním trati v celém úseku Hradec Králové – Pardubice, ale jen z Opatovic do Stéblové, a to až kolem roku 2015. Každý ví, jak to chodí, pokud se nekopne do země, tak této strategii málokdo uvěří.

Z budované silniční a dálniční sítě se má nejdříve dokončit úsek, který spojí Hradec Králové a sousední Pardubice čtyřproudově. Jeden z posledních dokončovaných úseků Březhrad – Opatovice má být dokončen v roce 2012. Dálnice D11, která stojí nedokončená v polích před Hradcem Králové už nějaký ten pátek, by se měla do Plačic dostavět do roku 2014. A úsek D11 z Hradce do Jaroměře by měl být hotov už v roce 2016, což je velmi optimistické datum. Do Polska by celá trasa měla být postavena a vedena už jako R11 v první polovině 20. let 21. století. Rychlostní silnice R35 na Moravu by se měla stavět jako PPP projekt, financovaný ze soukromých zdrojů. Hotovo by mělo být v trochu vzdálené budoucnosti, v roce 2023. Zajímavostí je, že se například v této publikaci vůbec nevyskytuje slibovaný obchvat Náchoda, který s nekonečnými kolonami aut bojuje takřka každý den. Buď se na něj zapomnělo, nebo se vybuduje z nějaké jiné superstrategie. V příloze je však spolu s dalšími projekty uveden v kolonce staveb bez pokrytí finančními prostředky pro realizaci do roku 2025.

Železnice do roku 2025

V superstrategii není uvedena také severní tangenta Hradce, jižní napojení z dálnice u Tesca na Hradubické a ani křižovatka Mileta.

V oblasti železniční dopravy se počítá pouze se zdvoukolejněním trati v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem do roku 2015. Přitom tato trať je hojně využívaná a vlaky na ní jezdí ve špičce dokonce každých 10-15 minut obousměrně. Správa železniční dopravní cesty před časem uvedla, že pokud by se jí podařilo najít finance na zdvoukolejnění v celé délce, pravděpodobně by započala výstavbu sama.

Se splavněním Labe až do Hradce se naštěstí nepočítá. Jízdní doba v roce 2011 by měla být autobusem do Prahy 1:15 (do centra 1:30) a vlakem za 1:42, pokud nebude mít zpoždění. Autem se dá cesta do Prahy na Černý Most některými řidiči zvládnout i pod jednu hodinu jízdní doby.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU