Přidat na Seznam.cz



Nejvytíženější je Sokolská a Pilnáčkova, denně až 30 tisíc aut

7. července 2011 11:49. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA

Doprava v Hradci

Výsledky z loňského sčítání dopravy jsou skoro totožné jako z roku 2005. Dokonce v mnoha případech je počet aut projetých v jednotlivých ulicích nižší než ve zmíněném roce 2005. To může být vcelku příznivá zpráva, protože se obecně očekával nárůst dopravy. Postup při obou sčítáních se přitom řídil stejnou metodikou. Nejvytíženějšími úseky v Hradci jsou ulice Sokolská (denně 29701 aut), Pilnáčkova (denně 28214), Víta Nejedlého (27035), Okružní (26943), Gočárův okruh (kolem lízátek, 26601), Brněnská (25874) a Koutníkova (24286). S dostavěním dálnice do Libišan se projevil také nárůst dopravy v Plačicích o skoro 3 tisíce aut denně.

I když to v hradeckých ulicích během dopravní špičky moc nevypadá, že by se doprava nezvýšila, tak podle sčítání je tomu opravdu tak. Ale asi to úplně pravda není, protože opak ukazují občasné zácpy v úseku od Fakultní nemocnice až po křižovatku na Brněnské. A to ještě mnoho aut odbočí na křižovatce Mileta do Moravského předměstí. Po Benešově třídě projede během dne jen 7,5 tisíc aut.

MAPA INTENZIT DOPRAVY V ROCE 2005

MAPA INTENZIT DOPRAVY V ROCE 2010

Nárůst dopravy oproti roku 2005 nastal na silnici od Kuklen do Plačic, z původních 8930 na 11814, také na Rašínově, z původních 21911 na 23120, ale i Gočárově třídě, z původních 10210 na 18165. Údaj z Gočárovy třídy zřejmě souvisí s tím, že po dostavění dálnice se řidiči vydávají spíše přes město, navíc křižovatka u Opatovic nebyla ještě dostavěná. Snížení snad přineslo otevření opatovického sjezdu z dálnice. V budoucnu by mohlo pomoci i vybudování jižní spojky, která je v plánu. Provoz se zvýšil i na Pospíšilově třídě z původních 8267 na dnešních 10606. Z údajů jednoznačně vyplývá, že se sice snížila o trochu doprava na celém Gočárově okruhu, ale vzrostla na ostatních ulicích mimo okruh viz. Pospíšilova třída, Gočárova tř., akademika Bedrny a Kladská.

Snížení dopravy nastalo o pár stovek až zhruba dvou tisíc na celém Gočárově okruhu. Například na Brněnské z původních 30975 na dnešních 25874, na silnici kolem Svobodných Dvorů (E67/11) z původních 23070 na 13733, v ulici kolem Žižkových sadů z původních 15424 na dnešních 11472, na Pražské třídě z 20102 na 17428. O to podivnější je právě narůst na pokračující komunikaci Gočárova třída z 10210 na 18165.

Po dostavění dálnice až k Hradci dojde ke snížení provozu v Plačicích. Důležité je, zda se podaří vybudovat i jižní spojku, která povede kolem jižní části Pražského předměstí a napojí se u HyperTesca na Rašínovu třídu. Později se počítá s jejím prodloužením až k Třebši s napojením na ulici Zborovská za Fakultní nemocnicí. Pokud se někdy uskuteční i další výstavba rychlostní silnice R35 až k Holicím, tak se uleví celému Hradci hlavně od tranzitní dopravy. Jinak po skoro celý den je Hradec průjezdný úplně bez problému, maximálně do stupně číslo 3.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    16 646

    3 022

    2 612

    334


    #TWEETY

    ~PANORAMA

    @MENÍČKA



    Koncept studie Velkého náměstí