Přidat na Seznam.cz



Nové logo DP

Dopravní podnik mění logo po 20 letech. Staré logo se začalo používat v roce 1992 a sloužilo až do dnešních dnů. Motivem k vybrání nového loga, byla strategie Dopravního podniku o modernizaci dosavadní grafické značky. Mělo dojít k vytvoření nové vizuální prezentace a snaze o zlepšení celkové image společnosti a její vyšší zviditelnění. Dosud platné logo, jehož používání bylo zahájeno na počátku roku 1992, je viditelně poplatné době, kdy vznikalo a v současnosti působí podle DP již nemoderně, strnule a nezajímavě. O tom, jak se Vám nové logo líbí můžete hlasovat vpravo v anketě.

Staré logo je tvarem i provedením komplikované a v nových moderních komunikačních výstupech společnosti, jako je například webová prezentace, působí podle DP již cizorodě.

Nové logo je výsledkem výběrového řízení na zpracování design manuálu uskutečněného v posledním čtvrtletí roku 2012. Nabídku podalo pět společností. Podle zadávací dokumentace výběrového řízení neměla cena nové grafické podoby překročit částku 40 tis. Kč bez DPH.

Podle předložených návrhů byla vyhodnocena jako nejlepší nabídka společnosti PEACOCK, která byla doporučena jako vítězná. Nové logo má podle materiálů DP prezentovat moderní, dynamickou společnost spojenou s rozhodujícím předmětem činnosti společnosti – tzn. především s městskou hromadnou dopravou v Hradci Králové – a to především použitím jednoduchého a čitelného tvaru grafické části logotypu vyjadřujícího pohyb – dynamiku, směr – směřování a budoucnost a doplněných zkratkou DP.

Staré a nové logo DP

Splňuje i další požadavky Dopravního podniku tj. snadná rozpoznatelnost a zapamatovatelnost, nezaměnitelnost, jednoznačnost, nadčasovost a modernost. Nové logo se postupně objeví a bude aplikováno na vozidlech MHD, čekárnách, zastávkových označnících, budovách, webových stránkách, jízdních řádech, kancelářských tiskovinách a formulářích, propagačních materiálech, reklamních předmětech a v plánovaných reklamních kampaních.

V současnosti vzniká podrobný plán implementace nového loga. To se bude zavádět postupně metodou postupné obměny tak, aby se ušetřily náklady, kdy se samozřejmě přednostně spotřebují zejména tiskoviny a další materiály se starým logem. Termín konečné změny loga je plánován nejpozději do konce roku 2013.

Změnu korporátní identity zdůrazní i nový slogan „Pohodlně s MHD“. Ve spojitosti s novým logem chystá společnost i širší používání nového firemního sloganu vyjadřujícího základní princip požadavků na MHD „Pohodlně s MHD“, který byl poprvé uveden v říjnu 2012 v rámci image kampaně „Za přitažlivější městskou hromadnou dopravu“.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    16 020

    3 008

    2 570

    294


    #TWEETY

    ~PANORAMA

    @MENÍČKA



    Koncept studie Velkého náměstí