Přidat na Seznam.cz



  

Kloubový trolejbus DPmHK

Hradec má stoprocentní nízkopodlažnost všech svých vozů. To je unikát v celé České republice. V poslední době prošel velkou obměnou trolejbusů. Během dvou let získal zdejší dopravní podnik 31 nejmodernějších vozů z dílny plzeňské Škody Electric. Dodávka obsahovala celkem 11 nových trolejbusů v kloubovém provedení a 20 vozů v krátké verzi včetně dvou s pomocným dieselagregátem. Tyto trolejbusy mohou jezdit i tam, kde není trolejbusová trať, tedy na lince č. 1 z Nového Hradce do Kluk. V budoucnu by se trolejbusová síť mohla dále rozvíjet o nové trasy. Zatím se mluví o dvou místech.

V současné době je v Hradci pět trolejbusových linek. Nejstarší linkou je DVOJKA, která po stejné trase jezdí od roku 1949. Nejmladší linkou je ŠESTKA, ta vznikla teprve v roce 1995, kdy se zatrolejovala Pospíšilova třída.

Nyní se zdá, že současných pět linek se může v budoucnu rozrůst. Dopravní podnik ve svých úvahách plánuje přivést trolejbusy i do lokalit, kam zajíždějí dnes jen autobusy.

Dopravní podnik plánuje rozvoj trolejbusové sítě v docela velkém měřítku. Uvažuje o dvou destinacích, kam by mohla v budoucnu podívat trolejbusová doprava.

KORUNA – JUNGMANNOVA
NA BRNĚ – POD STRÁNÍ

Zejména spojení tras Koruna – Jungmannova a i dříve uvažované Alessandria – Stoletá dává dohromady skoro současnou podobu linky č. 12. Zatím není znám účel trasy Na Brně – Pod Strání, snad jen jako konečná pro některé spoje jedničky či dvojky. Provoz na Nový Hradec se zdá být v současném provozu naddimenzovaný.

„V tuto chvíli se uvažuje o trolejbusové trati Koruna – Jungmannova, potom z Brněnské třídy odbočka do Palachovy a na konečnou Pod Strání,“ prozradil před časem ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Zda se však plány zrealizují je opravdu otázkou, návrhy jsou zatím ve stádiu úvah. A od těch je v Hradci k realizaci vždy hodně daleko.

„Fakt, že všechny naše vozy jsou nízkopodlažní, už berou cestující v Hradci jako samozřejmý standard, v republikovém měřítku to ale pravidlem zdaleka není. Nabízíme celkem komfortní cestování, ale cestujících nepřibývá,“ dodává ředitel Miloslav Kulich.

Zatím poslední rozšíření trolejbusové sítě přinesla před lety dostavba trolejí mezi hlavním nádražím a novým terminálem.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    O několik nových bytů se rozroste Pražské Předměstí. Staví se tu nový bytový dům Rezidence Labská o třech podlažích…
    Na trati 020 z Hradce do Chocně je v úseku Třebechovice-Týniště zastavena doprava z důvodu střetu vlaku s osobou na…
    Minulost a současnost Hradce v koláži jedné fotky. V 80. letech probíhala výstavba Moravského Předměstí, největšího…
    Vysokorychlostní tratě jsou zatím v ČR hudbou budoucnosti, u D11 za Prahou začíná teprve zaměřování geodety. V rámc…
    Ke stávce učitelů se ve středu připojí uzavřením 3 hradecké základní školy - Bezručova, SNP a Štefánikova. Také obc…

    9.824

    1.244

    1.116


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ