Přidat na Seznam.cz



Hradec Králové je spojen s Prahou a Pardubicemi čtyřmi pruhy

4. července 2013 12:20. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA, HRADUBICKÁ

R35 u Opatovic

Poslední budovaný úsek mezi čtvrtí Březhrad a Opatovicemi se dnes otevírá. Čtyři pruhy z Hradce Králové do Pardubic jsou hotové. Rychlost je zatím stanovena na 90 km/h, ale už dnes to tam řidiči vypalují kolem 110 km/h, aby také ne, když cesta vypadá jako klasická dálnice. Tímto zrychlením se obě města dostávají na dostřel desetiminutové hranici. Od pardubického Globusu až k hradeckému HyperTescu se lze dostat běžně do 12 minut. Zároveň je po otevření obchvatu Opatovic spojen Hradec čtyřmi pruhy s Prahou. Na Černý Most pak cesta trvá kolem 50 minut. Čtyřproudová silnice se otevřela dnes krátce po poledni.

„Zprovoznění úseku přispěje ke zlepšení severojižního dopravního spojení silnicí I/37 na trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš – dálnice D1. V lokálním měřítku komunikace významně zlepší dopravní situaci a sníží negativní vlivy dopravy v obci Opatovice nad Labem,“ říká David Čermák, generální ředitel ŘSD.

V Opatovicích mají od silniční dopravy už klid, také řidiči si oddechnou. Horší je otevření nové cesty pro místní čerpací stanici a obchodníky se zeleninou, kteří stali podél cesty vedoucí přes Opatovice. Dnes se po bývalé hlavní cestě prohánějí hlavně lidé na kolečkových bruslích a cyklisté.

Čtyřproudová silnice vede po nově zbudovaném obchvatu za Opatovicemi v blízkosti Opatovického kanálu a Labe. Proto jsou součástí stavby i tři mosty, z nichž dva jsou dlouhé přes 200 metrů kvůli případné velké vodě.

Cena výstavby úseku mezi Březhradem a Opatovicemi vyšla na 1,2 mld. Kč. Stavba měří přes 3 kilometry. Čtyřproudová silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi se začala stavět již v roce 1993.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    16 646

    3 022

    2 612

    334


    #TWEETY

    ~PANORAMA

    @MENÍČKA



    Koncept studie Velkého náměstí