Cedule s žádostí o opuštění pozemku do 1. listopadu upozornila zdejší řidiče, že u Koruny už bezplatné parkování končí. Jediná plocha v centru Hradce, kde se dalo zadarmo zaparkovat je minulostí. Vozy tam nyní už žádné skoro nejsou, jen na západní straně. Řidiči hledají nějaké nové místo, kde nechají svůj vůz. Parkovací dům Katschnerka se zdá být od nádraží daleko, parkování v něm se zatím příliš neujalo a navíc je to placené. V novém centru a parkovacím domě se počítá i s místy uvolněnými pro město, přibližně se odhaduje až 300 míst, ty nemají být v systému ISP zahrnuty.
Otázkou zůstává, kam se desítky řidičů, kteří zde běžně parkovali ze dne na den přesunou, jelikož žádná taková plocha široko daleko není a jediné větší parkoviště podobného typu je u Flošny.
Hlavní plocha po bývalém autobusovém nádraží Koruna je sice již vyklizená a probíhá zde odstraňování asfaltu. V západnější části se ještě parkovat dá.
Řidiči se zřejmě přesunou do okolí kolem diskontu Lidl u terminálu, kde se také dá zaparkovat zdarma, nejlépe hned brzy ráno. Případně dál do ulic na jih od Koruny jako je Všehrdova, Prokopa Holého, nebo na druhé straně kolem ulic u Vocelovky, kam systém ISP ještě nedosáhl.
Stavba obchodního centra Aupark začíná nejdříve bouráním nevyužívaných budov směrem k železniční trati například bývalé celnice. Ta byla v pátek 8. listopadu již srovnána se zemí. Nyní probíhá také likvidace asfaltu na bývalém autobusovém nádraží Koruna a následně se celý areál bude připravovat na položení základů pro nový objekt.
Během několika týdnů by tak mělo začít růst nové centrum, ke kterému se časem přidá i samotná křižovatka Koruna. Předpoklad výstavby nové křižovatky jsou letní měsíce příštího roku, také z toho důvodu, aby výstavba příliš nezatížila provoz.
Nový obchoďák by se měl dokončit za dva roky na podzim 2016.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
HB Reavis zahájí výstavbu OC Aupark
Ohodnoťte projekt OC Aupark