Přidat na Seznam.cz



  

Budova hlavního nádraží

Přetížený koridor z Prahy, přes Pardubice a Českou Třebovou dál na Moravu je prý kapacitně vyčerpaný. S příchodem soukromých dopravců výrazně zhoustl počet spojů na této trase a například nákladní doprava jezdí skoro výhradně v noci. Podle zprávy MF Dnes, která situaci mapovala, se začíná vážně uvažovat i o druhé koleji z Velkého Oseku, přes Hradec až do Chocně.

Tento plán by mohl ulehčit koridoru na trase přes Pardubice a zároveň přinést pro dopravce novou možnost k přímému propojení moravských měst (Brna, Ostravy, Olomouce) s Hradcem Králové. Ideálně by to vypadalo tak, že by se vedení některých spojů přesunulo na severní větev koridoru vedoucího právě přes Hradec.

Na koridoru se totiž díky hustému provozu dálkových vlaků musí omezovat regionální doprava a některé stanice a zastávky nemají tak dobré spojení jako v minulosti. Například přes Choceň jezdí vlaky zhruba v průměru jeden do pěti minut. Vložit do tohoto času ještě regionální spoje natož nákladní vlaky je velký problém.

A poptávka po dalších vlacích na tomto koridoru dále roste.

Výstavba severního koridoru z Chocně přes Hradec do Velkého Oseku, kde by se napojil na trať směr Nymburk, Poděbrady a Praha je ve stádiu studie proveditelnosti. Jednalo by se zřejmě o nejefektivnější variantu jak odlehčit dopravě a zároveň přinést nové varianty cestování pro dopravce.

Ti by tak mohli využít úplně novou možnost přímého spojení s Hradcem Králové po koridorové trati. Dálkové vlaky ať už Českých drah, RegioJetu či Leo Expressu tak budou moct nabídnout cestujícím nové trasy. Z Chocně by se napojili na novou dvoukolejnou trať přes Týniště nad Orlicí, dále na hlavní vlakové nádraží do Hradce Králové a pak by trať pokračovala přes Chlumec nad Cidlinou až do Velkého Oseku, kde by se napojila na již dvoukolejnou trať přes Poděbrady, Nymburk a Lysou nad Labem do Prahy, případně pak přímo na Ústí nad Labem.

Spojení z Prahy, přes středočeské lázně Poděbrady i Nymburk a Hradec by mohlo být pro dopravce velmi atraktivní i za cenu o něco málo delší jízdy. Hradec by tím tak navíc získal rychlé železniční spojení bez přestupu v Pardubicích s Prahou i Moravou.

Nyní je ve vysokém stádiu rozpracovanosti pokračování dvoukolejky z Opatovic směr Hradec, výstavba by se měla rozeběhnout do dvou let. Spolu s výstavbou se řeší i rozšíření podjezdu na Kukleny o jeden pruh navíc.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Zrekonstruovaná budova Muzea východních Čech se po dvou letech otevře veřejnosti. Na návštěvníky čeká od 1. listopa…
    Na letišti v Hradci došlo v úterý večer k letecké nehodě vrtulníku. Na místě zasahovaly všechny složky IZS. Instru…
    V roce 2020 bude Hradec investovat do dvou středně velkých projektů - půjde o novou tělocvičnou halu na Pouchově, k…
    Obchodní centrum Atrium v centru města prochází v Hradci přestavbou starší budovy OD Tesco z poloviny 70. let 20. s…
    První etapa centrály ČSOB v Hradci je hotová. Nyní se objeví nad terénem železobetonový skelet, do léta přibudou ko…

    9.762

    1.228

    1.102


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ