Přidat na Seznam.cz



Křižovatka Koruna se stala Dopravní stavbou roku 2016

16. června 2017 11:58. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY

Koruna ve večerních hodinách

Titulem Dopravní stavba roku 2016 se může pochlubit křižovatka Koruna v Hradci Králové. I když měla řadu kritiků, odborná komise uznala její kvality a přednosti, i estetické ztvárnění, které změnilo významně daný prostor. Autorem křižovatky je architekt Patrik Kotas, ten s městem pracuje nyní na novém pojetí a urbanistické koncepci letiště v Hradci Králové.

Přestavba tohoto významného dopravního uzlu v metropoli východních Čech, která je v provozu od loňského srpna, uspěla v silné konkurenci projektů z celé republiky. Soutěž vyhlašuje ministerstvo dopravy, Koruna soutěžila v kategorii silničních a dopravních staveb.

Do letošního ročníku této prestižní přehlídky dopravních staveb se přihlásilo rekordních 41 projektů z celé republiky, stavba hradecké křižovatky byla jediným zástupcem Královéhradeckého kraje.

„Už jen finálová nominace Koruny byla úspěchem a potvrzením, že v Hradci stále vznikají nové kvalitní, funkční a zajímavé stavby. Jsem přesvědčený, že brzy vzniknou další,“ řekl primátor města Zdeněk Fink.

Titulem stavba roku, které získaly projekty v Hradci Králové, se mohou chlubit například nová studijní a vědecká knihovna, koupaliště Flošna, přestavba pivovaru na Regiocentrum, jeden z posledních získala rekonstrukce Bílé věže z roku 2015.

Aupark Hradec Králové

„Každý projekt má zastánce i odpůrce, i tato stavba si prošla svými porodními bolestmi. Takovéto ocenění nezávislých odborníků je ale dalším důkazem, že současné řešení křižovatky je nejen vizuálně, ale i urbanisticky, dopravně a kvalitou stavebních prací na špičkové úrovni,“ dodal primátor.

„Jednotné architektonické pojetí západního okraje našeho města od křižovatky Koruna, přes nové Riegrovo náměstí až po terminál hromadné dopravy je výjimečné,“ dodal primátor.

Křižovatkou projede denně přes dvacet tisíc automobilů, z toho tisícovka autobusů a trolejbusů. I když je průjezdnější než byla předtím, hlavně v době špičky se zde přeci jen tvoří delší kolony v obou směrech, i když tak tomu bylo i v případě tehdejší křižovatky.

„Úspěchy řady městských projektů ve vysoké konkurenci vnímám jako důkaz dobře odvedené práce na úseku rozvoje města. Investiční záměry v Hradci Králové jsou připravovány nejen s ohledem na funkčnost a uživatelský komfort, ale zároveň s důrazem na originalitu řešení a architektonickou kvalitu,“ vysvětlil Vedlich.

„Okružní křižovatka Koruna měla několik kritiků, kteří zpochybňovali nejen dopravní řešení křižovatky. Nezávislá dvaadvacetičlenná odborná porota nyní jasně potvrdila, že Koruna je výbornou dopravní stavbou i dobrým řešením utvářejícím přilehlý veřejný prostor. Se samotnou křižovatkou se revitalizovalo kolem 25 tisíc metrů čtverečních ploch a komunikací. Nejsou to však jen ohlasy odborné veřejnosti, ale i obyvatelů našeho města, kteří si novou podobu zakončení Gočárovy třídy pochvalují,“ připomněl Vedlich.

V naší anketě křižovatce Koruna vyjádřilo sympatie 82 % hlasujících, zbývajícím 18 procentům se nové pojetí Koruny nelíbí. Pochvalu si vysloužilo také večerní nasvícení i vysoký vodotrysk, který v pravidelném intervaly stříká ze středu křižovatky.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU