Přidat na Seznam.cz



  

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ – V budoucnu by se cestující vlakem mohli dočkat elektrifikace páteřních krajských tratí i modernizace vozů. Kraj by rád přivedl „elektriku“ do Trutnova a Letohradu. Věří, že by se tím mohla uspořit i nějaká minutka. Bohužel dnes je často k vidění, že i když je trať elektrifikovaná, jezdí na ní dieselové motoráky.

Tento nešvar je vidět hlavně na trati z Hradce do Týniště a z Hradce do Jaroměře. Dříve měl kraj o dost lepší vlakové spojení. Přímý vlak jezdil z Hradce do Brna, Plzně, Českých Budějovic i Bratislavy.

„Nyní jednáme s vedením SŽDC. Jednou z nejvýznamnějších relací pro elektrifikaci je Hradec Králové – Trutnov, kde by se dalo zrychlení dosáhnout, a to hned několika způsoby,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Červíček.

První z možností dosažení zkrácení jízdní doby a zajištění konkurenceschopnosti osobní železniční dopravy je pokračování modernizace tratě z Jaroměře přes Trutnov do Svobody nad Úpou. Druhou možností je pak odstranění přepřahů rychlíků v Hradci Králové. Nakolik by bylo zrychlení zřetelné je těžké odhadnout, i když proběhla rekonstrukce trati do Trutnova, zrychlení prakticky žádné nenastalo.

Pokud by chtěl kdokoliv vlaky zrychlit, musel by nejdříve narovnat trať, dlouhé a časté oblouky jsou na trati do Trutnova časovou brzdou. Vlaky také musí jezdit pomaleji a ani současný stav motorových jednotek Českých drah není ideální, chce to rozhodně moderní vlaky. Proto není vlaková doprava natolik konkurenceschopná, horší spojení má ještě okresní město Náchod, kterému by měla pomoct tzv. Vysokovská spojka.

„Stát financuje provoz rychlíků a kraj objednává osobní a spěšné vlaky. Momentálně stát i kraj řeší podobu objednávky železniční dopravy pro další období. Aktuální záměr státu je ukončení rychlíků z Prahy v Hradci Králové a spojení do Trutnova by bylo zajištěno s přestupem v Hradci Králové,“ uvedl Červíček.

Stát by se i nadále finančně podílel na tomto provozu. Tento způsob organizace dopravy by umožnil dosáhnout poptávaného zrychlení železničního spojení z Hradce Králové do Trutnova.

„Takový postup má výhodu ve zrychlení dopravy, ale má i svá negativa v podobě přestupu pro některé cestující. Nechceme dopustit výrazné zhoršení komfortu cestování pro obyvatele Královéhradeckého kraje způsobené ztrátou možnosti přímého spojení s hlavním městem. Z tohoto důvodu budeme se státem dále jednat a optimální je právě pokračování elektrizace tratě z Jaroměře do Trutnova a z Týniště nad Orlicí do Letohradu,“ doplnil náměstek hejtmana Martin Červíček.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V lesích kolem Hradce rostou a v hojném počtu, někteří mluví o sezóně, jakou dlouho nepamatují. Rostou od Malšovic…
    Kukleny oživí nový rezidenční projekt Cihlovka s 22 byty. Původní areál továrny se přestaví na moderní bydlení s vl…
    Tendr na fotbalový stadion se stále nenápadně posunuje, původně měl být vybrán zhotovitel již 15. srpna, později pl…
    Návrh železničního jízdního řádu pro rok 2020 počítá se zavedením časně ranního spoje rychlíku Hradečan s odjezdem…
    Festival Rock for People oznámil první headlinery Green Day a Fall Out Boy. Ročník 2020 proběhne tradičně v hradeck…

    9.698

    1.218

    1.100


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ