Přidat na Seznam.cz



  

HRADEC KRÁLOVÉ – Od nového jízdního řádu projede mezi oběma městy ve všední dny denně 76 párů vlaků, a to přitom dvoukolejka stojí jen napůl. Železniční spojení je v současnosti na hranici kapacity a další spoje se na trať jen stěží vejdou. Do toho musí vozit nákladní vlaky ještě uhlí do opatovické elektrárny, ty obvykle jezdí přes Plačickou spojku.

V praxi to znamená, že na trati jezdí vlaky v 15, 30 a 40 minutových intervalech. Nejintenzivnější je spojení ráno, to vyjíždějí vlaky z Hradce v 5:05, 5:32, 5:44, 6:04, 6:34, 6:48 a 7:04, pak pokračují, co půl hodiny až do deváté večerní.

Daleko komfortnější spojení by přinesla kompletní dvoukolejka v celém úseku, na kterou cestující čekají. Pokud se jeden vlak zpozdí při křižování, opozdí se i další spoje. U dvoukolejky tahle situace nenastane, navíc při výluce se může jezdit alespoň po jedné koleji, spojení pak bude u rychlíků zhruba o 2 minuty rychlejší.

Úsek od Stéblové do Pardubic by se mohl začít budovat v roce 2019, ten do Hradce o rok později. Vzniknou dvě nové zastávky, jedna v části Březhrad, druhá pak u Stéblové, blíž k obci.

Dvoukolejka je dnes na železnici určitý standard, bez ní se Hradec neobejde, pokud nechce zůstat na druhé koleji. Spojení přes Pardubice využívají cestující čím dál více, na Prahu je to i s přestupem stále o 15 minut rychlejší. To ale zřejmě nebude trvat věčně, podle plánu SŽDC na modernizaci trati Praha – Hradec, mohou v budoucnu jezdit vlaky do hlavního města pod jednu hodinu, to by přineslo zrychlení o 40 minut, což už je velmi slibná doba.

Pravděpodobně zde dojde v době po roce 2020 k zajímavé souhře, současně se možná bude stavět jak dvoukolejka na Pardubice, tak i na Prahu, což si vyžádá dočasně určité potíže v dopravě a v okolí staveb.

Z Hradce do Pardubic ve všední dny jezdí 21 osobních vlaků, 8 spěšných vlaků, 9 rychlíků a jeden expresní vlak.

V opačném směru jezdí 21 osobních vlaků, 8 spěšných vlaků a 9 rychlíků.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    O několik nových bytů se rozroste Pražské Předměstí. Staví se tu nový bytový dům Rezidence Labská o třech podlažích…
    Na trati 020 z Hradce do Chocně je v úseku Třebechovice-Týniště zastavena doprava z důvodu střetu vlaku s osobou na…
    Minulost a současnost Hradce v koláži jedné fotky. V 80. letech probíhala výstavba Moravského Předměstí, největšího…
    Vysokorychlostní tratě jsou zatím v ČR hudbou budoucnosti, u D11 za Prahou začíná teprve zaměřování geodety. V rámc…
    Ke stávce učitelů se ve středu připojí uzavřením 3 hradecké základní školy - Bezručova, SNP a Štefánikova. Také obc…

    9.824

    1.244

    1.116


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ