Přidat na Seznam.cz



  

HRADEC KRÁLOVÉ – Dopravní podnik počínaje od 3. dubna 2018 zavede nový jízdní řád, který zdůvodňuje nedostatkem řidičů. Přináší velmi radikální změny v dopravě, které se dotknou denně stovek cestujících. Bez náhrady ruší rychlíkovou linku 24R, která jezdí jako posilový spoj v době špičky na Moravské Předměstí a jezdí s ní velké množství lidí.

Dopravní podnik změny publikoval na svém webu, dotýkají se linek 24R, 6, 8 a 13. Nové jízdní řády jsou už k dispozici, můžete tak srovnat současný stav s tím novým.

Linka 24R je odpoledne hojně využívaná jako rychlý spoj při přepravě od hlavního nádraží na největší hradecké sídliště. Jezdí pouze v pracovní dny odpoledne, kromě letních prázdnin, což cestující dlouhodobě kritizovali, teď už ale nepojede vůbec. Bohužel u cestujících je tento spoj velmi oblíben.

24R je u Hvězdy za 11, na Pod Strání za 14 minut, pomalejší 24 tyto časy jezdí za 17 a 20 minut. Rozdíl činí 6 minut. Linka 24 ale posílena nebude.

Další výraznou změnou projde trolejbusová linka č. 6, která bude jezdit pouze od 7 hodin do 15, respektive 16 hodin. V době pracovního volna (školních prázdnin) bude během týdne linka zrušena úplně. O víkendu pojede dvakrát do hodiny.

V případě, že tedy někdo bude chtít jet o letních prázdninách během pracovního týdne třeba od Pyrámu na Gočárovu třídu a Terminál HD, přímým spojem se tam nedostane, takové spojení neexistuje.

Linka č. 8 z Malšovic bude jezdit pouze jednou do hodiny od 7 do 16 hodin. Jezdila v některých časech dvakrát za hodinu.

Linka č. 13 pojede v době od 9 do 13 hodin pouze 2x do hodiny, namísto obvyklých tří spojení.

Dopravní podnik s novinkou platnou od dubna mnoho cestujících v Hradci jistě nepotěšil. Trápí ho dlouhodobý podstav řidičů, hned by jich mohl přijmout až 15, pokud máte zájem o práci řidiče/ky, neprodleně se můžete dopravnímu podniku přihlásit.

“Musíme mít jistotu, že všechny spoje pojedou tak, jak je dáno v jízdním řádu a cestující se na to mohou spolehnout. Velmi si vážím vstřícnosti našich řidičů, když je třeba vzít službu za chybějícího kolegu, ale nemůžeme po nich chtít přesčasy a mimořádné směny dlouhodobě. Připravované změny nám ušetří šest řidičů, od dubna mají nastoupit další čtyři noví, čímž bychom se měli opět dostat téměř na požadovaný stav. Mezi čtyřmi novými jsou další 2 řidičky, kterých budeme mít více než 30, což je více než kdekoliv jinde v České republice. Ženám se v naší společnosti líbí a daří,“ komentuje ředitel dopravního podniku Abraham s tím, že nové změny nejsou nijak dramatické.

Zrušením vytížených linek 24R a 6 (během letních prázdnin), se tak zdá ideálním příkladem, jak nalákat více cestujících do MHD. Ti jsou z této změny dle příspěvků zděšeni.

Otázkou je, zda tato změna již bude trvalá, případně se vrátí do původního stavu, pokud se navýší počet řidičů. V letošním roce chce ještě dopravní podnik zavést novou linku na Plachtu a na Pod Strání, po výstavbě trolejí.

“Zda je změna dočasná je v tuto chvíli předčasné téma. Hustota linek, spojů a zastávek je v Hradci nadstandartní cestující se rozhodně nemusí obávat, že někam již autobus vůbec zajíždět nebude nebo že dojde k větší redukci spojů tam, kde není alternativa spojení jinou linkou MHD,” dodává Abraham.

“Mrzí mě, že nové vedení Dopravního podniku města Hradec Králové zvolilo místo komunikace s veřejností cestu razantních škrtů, které k ničemu dobrému nepovedou. Výsledkem těchto opatření bude jen další úbytek cestujících, kteří budou využívat k cestování po Hradci MHD. Nejnovější nápad – Zelená linka – jezdí po městě téměř prázdná a také na dalších linkách jezdí vozy poloprázdné. Tam se ale kupodivu nic nemění. Byl se někdo z vedení dopravního podniku podívat, jak jezdí linka č. 6 zaplněná? Pokud si myslí, že se cestující přestěhují do linky č. 12, tak se hluboce mýlí. Dvanáctka jezdí ve špičce zcela zaplněná, takže cestující stojí kolikrát až u samotných dveří a dál do vozu se nedostanou,” komentuje v diskuzi čtenář Mirek, podobných příspěvku jsou tam desítky i s linkou 24R.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V roce 2020 bude Hradec investovat do dvou středně velkých projektů - půjde o novou tělocvičnou halu na Pouchově, k…
    Obchodní centrum Atrium v centru města prochází v Hradci přestavbou starší budovy OD Tesco z poloviny 70. let 20. s…
    První etapa centrály ČSOB v Hradci je hotová. Nyní se objeví nad terénem železobetonový skelet, do léta přibudou ko…
    Univerzita Karlova představila návrh studie dalších budov vzdělávacího a výzkumného centra v kampusu v Hradci Králo…
    Díky iniciativě vznikne pracovní komise pro zdvoukolejnění trati do Pardubic za účasti spolku Kaštank…

    9.752

    1.226

    1.102


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ