HRADEC KRÁLOVÉ – Čas rychle utíká a už je tomu 10 let, co otevřelo nejmodernější autobusové nádraží v Česku. Mnozí by ani netipovali, že terminál slaví desítku, vždyť to je snad teprve pár let, co stojí. Na terminálu v této době končí 4 trolejbusové a 11 autobusových linek. Předtím MHD končila před prostorem hlavního nádraží.
Jeho stavba je natolik specifická a oproti jiným autobusovým nádražím odlišná, že připomíná spíše až terminál pro letadla či létající trolejbusy.
Stavba terminálu hromadné dopravy byla zahájena v srpnu 2006 a trvala skoro 2 roky, otevření se konalo 5. července 2008. Od léta toho roku pak už MHD zajížděla na nové stanoviště. Díky tomuto uzlu se také prodloužila trolejbusová trať o zhruba 300 metrů.
Terminál spolu s rekonstrukcí Riegrova náměstí před budovou Hlavního nádraží ČD definitivně vyřešil neuspokojivou situaci, kdy linková autobusová doprava byla odbavována na dvou oddělených místech. Navíc autobusové nádraží u Koruny, to bylo tehdy něco jako Velké náměstí dnes.
Výstavbou terminálu tak byla autobusová doprava v Hradci centralizována do jednoho místa kam je svedena veškerá doprava, tzn. jak MHD, tak i linková, regionální a dálková.
Postupně se proměnila celá lokalita okolo nádraží. Nejprve se začal stavět terminál, přestavovat Riegrovo náměstí a nakonec vyrostla křižovatka Koruna a obchodní centrum Aupark. Tím byla celá přestavba tohoto území podle tehdejší vize završena.
Mezi architekty, kteří se podíleli na tvorbě těchto projektů jsou Patrik Kotas, Jan Štípek a architekti Chmelík. Autorem obchodního centra jsou architekti Jančina a Obermeyer Helika.