Přidat na Seznam.cz



  

Dvoukolejka na Pardubice v Opatovicích / Foto: HKCITY

HRADEC KRÁLOVÉ, TRUTNOV – Královéhradecký kraj ve své strategii prosazuje, aby dvoukolejka vedla nejenom do Hradce a odtud třemi směry na Pardubice, Choceň a Prahu, ale také i na sever do Trutnova. „Není možné, abychom jezdili jen na 15 procentech elektrifikované sítě a asi pěti kilometrech s maximální rychlostí 120 kilometrů za hodinu,“ řekl náměstek pro dopravu Červíček.

Královéhradecký kraj má velmi hustou železniční síť, její stav, rychlost a návaznost má ale k ideálu daleko. Dlouhou dobu se totiž investovalo hlavně do rozvoje koridorů, vedlejší železniční síť byla na okraji zájmu a nerozvíjela se, od doby koněspřežky se toho kromě koní a parních lokomotiv, příliš nezměnilo.

„Železnice je v našem kraji velmi zanedbaná. Je zde obrovská hustota železniční sítě, kterou bychom měli rozvíjet a navázat na významný železniční uzel Pardubicka. Královéhradecký kraj velmi usiluje o rozvoj železniční dopravní infrastruktury. Na trase Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň chceme, aby vlaky jezdily na modernizované dvoukolejné trati. To samé platí o trase mezi Pardubicemi, Prahou, Hradcem a Trutnovem,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy.

Generální oprava trati do Trutnova sice proběhla před dvěma roky, zrychlení ale nepřinesla, i když se to očekávalo, úspora času se v jízdním řádu neprojevila. Prakticky to byla jen oprava ze špatného do normálního stavu.

Železniční síť v Královéhradeckém kraji měří celkem 638 kilometrů a je čtvrtou nejhustší v České republice. V kraji je 448 obcí, z čehož 133 je obsluhováno železniční dopravou. Nenachází se zde však žádná dvoukolejná trať!

Jen asi 15 % sítě je elektrifikováno. Pro dostupnou a kvalitní železniční dopravu je proto nutná modernizace stávající sítě.

„Kraj v této věci musí vytrvale tlačit na stát. Není možné, abychom jezdili jen na 15 procentech elektrifikované sítě a asi pěti kilometrech s maximální rychlostí 120 kilometrů za hodinu. To všechno má vliv na časové dojezdy vlaků, na jejich návaznosti i na možnosti objednávek. Pohodlí cestujících se nezlepší, pokud se tomu nebudeme naplno věnovat. My tento problém řešíme. Připravuje se studie proveditelnosti tratě Hradec Králové – Trutnov s možností napojení Náchodska přes takzvanou Vysokovskou spojku. Toto jsou ty strategické věci, které kraj musí chtít po státu, a já pevně věřím tomu, že to tak v brzké době bude,“ doplnil náměstek Červíček

Vysokovská spojka je veledůležitý uzel, který trať narovná přímo na Náchod. Dnes totiž vlaky do Náchoda z Hradce musejí jet nejdřív do Starkoče, odtud se otočit, jet na Václavice, odtud se znovu otočit a jet konečně do Náchoda. Tímto způsobem uteče navíc nejméně 20 minut, pokud někdo takto cestuje denně, ztratí ve vlaku 100 minut.

„My jako jeden z dopravců dáváme ministerstvu dopravy na stůl opakovaně priority, stejně jako kraje, co by bylo dobré zrychlit, kde bylo dobré železnici zdvoukolejnit a kde by bylo dobré navýšit její kapacitu. Je to naším společným zájmem,“ uvedl Jiří Ješeta, ředitel Odboru obchodu a osobní dopravy generálního ředitelství Českých drah.

V Královéhradeckém kraji je trendem navyšování počtu objednávaných vlakových kilometrů. Od roku 2014 se množství zvýšilo zhruba o 100 tisíc vlakových kilometrů. Území kraje také obsluhuje denně až 50 dálkových vlaků R, které objednává Ministerstvo dopravy ČR. Tyto vlaky ročně najezdí zhruba 1,2 milionu vlakových kilometrů.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    V roce 2020 bude Hradec investovat do dvou středně velkých projektů - půjde o novou tělocvičnou halu na Pouchově, k…
    Obchodní centrum Atrium v centru města prochází v Hradci přestavbou starší budovy OD Tesco z poloviny 70. let 20. s…
    První etapa centrály ČSOB v Hradci je hotová. Nyní se objeví nad terénem železobetonový skelet, do léta přibudou ko…
    Univerzita Karlova představila návrh studie dalších budov vzdělávacího a výzkumného centra v kampusu v Hradci Králo…
    Díky iniciativě vznikne pracovní komise pro zdvoukolejnění trati do Pardubic za účasti spolku Kaštank…

    9.752

    1.226

    1.102


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ