Přidat na Seznam.cz



  

Do Trutnova pojede znovu Krakonoš

HRADEC KRÁLOVÉ – V jízdním řádu 2020 zamíří z Prahy do Trutnova rychlíky se staronovým názvem Krakonoš. Od nového řádu se tak výrazně odliší spoje rychlíkové linky R10 z Prahy do Hradce Králové a dál do Trutnova. Vlaky z Prahy do Trutnova ponesou nově jméno Krakonoš, zatímco rychlíky končící v Hradci Králové nebo v Letohradu ponesou dosavadní jméno Hradečan.

„V novém jízdním řádu od prosince výrazně odlišíme spoje rychlíkové linky R 10 z Prahy do Hradce Králové a dál do Trutnova. Vlaky do Trutnova ponesou nově jméno Krakonoš, zatímco rychlíky končící v Hradci Králové nebo v Letohradu ponesou dosavadní pojmenování Hradečan. Cestující tak už při prvním pohledu do jízdního řádu poznají podle jména vlaku, že spoj míří jen do Hradce králové nebo až do Trutnova. Při pravidelném hodinovém intervalu vlaků je to jednoduchý orientační prvek pro plánování cesty a navíc upozorňuje na dostupnost Krkonoš komfortními vlaky,“ vysvětluje Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah.

Spoje nabízejí moderní vozy s klimatizací, elektrickými zásuvkami pro napájení přenosné elektroniky a zaváděna je do nich Wi-Fi pro snadné připojení k internetu.

Rychlíky na trase Praha – Hradec Králové a Praha – Trutnov jsou již nyní tvořeny především vozy typu EC/IC. Jedinou vadou na kráse tohoto spojení je jeho jízdní doba, v průměru 1 hodinu a 40 minut se ve 21. století trasa dlouhá 116 km, nejede lehce. Do Trutnova pak přes 3 hodiny.

Pojmenování vlaků má u Českých drah tradici již z konce 30. let, kdy byl zaveden expres Slovenská strela. Ve větší míře se u mezistátních vlaků začalo využívat pojmenování vlaků v 50. a 60. letech minulého století a ve vnitrostátní dopravě hlavně od 70. let. Ovšem v té době jezdilo po stejné trati jen malé množství rychlíků. V současné době, kdy vlaky na většině linek jezdí v jedno nebo dvouhodinových intervalech, ztratilo tradiční pojmenování každého vlaku samostatně svůj význam.

Název vlaku Krakonoš se poprvé objevil v jízdních řádech v 70. letech minulého století při pojmenování tradičního vlaku mezi Prahou a Trutnovem, resp. Svobodou nad Úpou. Trasa vlaku se mnohokrát měnila. Spoje jezdily z Prahy do Krkonoš v různých letech například přes Lysou nad Labem nebo Poříčany a dále vedla jejich trasa v různé roky přes Chlumec nad Cidlinou nebo přes Jičín. Vlak vozil také různé přímé vozy. Po roce 2000 začal jezdit přes Hradec Králové a Jaroměř. Po sjednocení názvu vlaků byly spoje Praha – Trutnov dočasně označeny jako vlaky Hradečan.


    DEJTE HRADCI LIKE NA FACEBOOK, DĚKUJEME :)

    Minulost a současnost Hradce v koláži jedné fotky. V 80. letech probíhala výstavba Moravského Předměstí, největšího…
    Vysokorychlostní tratě jsou zatím v ČR hudbou budoucnosti, u D11 za Prahou začíná teprve zaměřování geodety. V rámc…
    Ke stávce učitelů se ve středu připojí uzavřením 3 hradecké základní školy - Bezručova, SNP a Štefánikova. Také obc…
    16. 11. si HK připomene 30 let od sametové revoluce. Dojde k odhalení desky při pojmenování piazzetty kampusu na ná…
    Fotbalový klub vyhlásil pro všechny příznivce sbírku na nový stadion v projektu VOTROCI SOBĚ, chce tím př…

    9.812

    1.238

    1.114


    . / STREAM



    96 %

    96 %

    94 %

    94 %

    92 %

    91 %

    91 %

    88 %

    87 %

    nové

    nové


    Chirurg. komplex FNHK (- 1 %)

    Regionální sídlo ČSOB (~ 0 %)

    Dvoukolejka HK ~ PCE (- 1 %)

    Univerzita Karlova (~ 0 %)

    Obytný blok Koruna (+ 1 %)

    Fotbalová aréna (+ 1 %)

    Jižní spojka (+ 1 %)

    Severní tangenta (+ 2 %)

    Křižovatka Mileta (~ 0 %)

    Proměna Rozárky

    Areál G+V kasáren

    Všechny projekty a stavby v HK

    Najděte si, co hledáte!



    Miniaplikace

    Lze hlasovat pro více odpovědí, do konce zbývá...

    HRADEC KRÁLOVÉ DNES

    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ