Přidat na Seznam.cz



Mezi Hradcem a Pardubicemi opět jezdí elektrické vlaky

15. července 2022 10:30. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA, ŽELEZNICE

Regiopanter u Opatovic nad Labem / Foto: HKCITY

HRADEC KRÁLOVÉ – V rámci pokračování modernizačních prací mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová končí v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celou trať se tak v jednokolejném provozu vracejí elektrické vlaky. Od 15. července se otevírá i nové nástupiště v Rosicích a kompletně modernizovaná kolej do Stéblové. Dvoukolejně se začne jezdit v polovině listopadu.


„Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ říká ke konci omezení investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic.


Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května.


„Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu zcela nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ uvedl projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.


Kompletní přestavbou prochází stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde se, podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín, aktuálně budují podchody pro cestující. V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny.


Nová zastávka Stéblová obec získává nová nástupiště a stanice Stéblová je už kompletně hotová.


Stavba dvoukolejky přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.


Aby byla dvoukolejka z Hradce do Pardubic kompletní, zbývá ještě dobudovat problematický úsek mezi Opatovicemi a hlavním nádražím v Hradci Králové. Modernizace železničního uzlu kolem hlavního nádraží by měla začít v roce 2024 s dokončením v roce 2027. Samotná realizace dvoukolejky má začít nejdříve po roce 2025.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    16 646

    3 024

    2 612

    336


    #TWEETY

    ~PANORAMA

    @MENÍČKA



    Koncept studie Velkého náměstí